ترخیص ماشین آلات سنگ زنی
ترخیص ماشین آلات سنگ زنی
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص ماشین آلات سنگ زنی

واردات و ترخیص ماشین آلات سنگ زنی از گمرک

 

در این مطلب قصد داریم شما را با واردات و ترخیص ماشین آلات سنگ زنی آشنا کنیم. همان طور که میدانید در گذشته شکستن و تراش سنگ ها بیشتر با ابزار های دستی  انجام می شود و به سبب جنس محکم سنگ ها و اغلب تغییر شکل آنها جنبه مطلوب خود را در پی نداشت. نیاز مبرم انواع سازه ها به سنگ و از طرفی حفاری  های مختلف بر آن داشت که امروزه از دستگاه های پیشرفته تری برای این عملیانت استفاده کنند و امروزه کار سنگ زنی  با پیشرفته ترین ماشین آلات وارداتی انجام می شود. جهت آشنایی با واردات و ترخیص ماشین آلات سنگ زنی از گمرک با ما همراه باشید.

 

واردات ماشین آلات سنگ زنی

بیشتر بدانید:

واردات و ترخیص ماشین آلات خطوط تولید

ماشین آلات سنگ زنی چیست؟

 

این ماشین آلات بسته به نوع کار امروزه در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند  و هر کدام  از آنها بخشی از عملیات سنگ زنی را بر عهده دارد. ماشین سنگ زنی یا Grinding Machine  نوعی ماشین  وارداتی است که بیشتر در کشور چین و سایر کشور های اروپایی  تولید می شود نکته قابل توجه اینکه این نوع ماشین ها  با ایجاد ارتباطی صحیح میان قطعه کار و ابزار، سنگ زنی را تسهیل می نماید.

نکته قابل  توجه اینکه  این ماشین ها معمولا یک عملیات را بر عهده دارند و برای سنگ زنی اغلب به چند نوع ماشین مختلف نیاز است .

 

انواع ماشین های سنگ زنی (سنگ سایی)

 

همانطور که گفته شده بنا به نوع سنگ و مقیاس پروژه سنگ زنی نوع ماشین متفاوت است و این ماشین ها اغلب به صورت وارداتی به کشور منتقل می شوند و هر کشور سازنده این ماشین ها را با توجه به کاربری خاصی طراحی و به اجرا می رساند. ماشین های سنگ زنی (Grinding Machines) را  طبق وارداتی که انجام می شود و طبق کاربری  ها به چهار دسته ی تقسیم می شوند از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استوانه ای مرغک دار
  • استوانه ای بدون مرغک
  • کف ساب (سنگ زنی سطوح تخت)
  • درون ساب (سنگ زنی سطوح داخلی)

 

نکته مهم در مورد انواع ماشین آلات سنگ زنی

 

معمولا این اسامی برای انواع دسته ها مرسوم و شناخته شده نیست و گاها این ماشین ها را با اسامی دیگر نیز می شناسند. در این مقاله از طبقه بندی دیگری استفاده کرده ایم که مطابق آن دستگاه های سنگ زنی در پنج دسته ی :

  • ماشین های سنگ تخت
  • ماشین های سنگ استوانه ای
  • سنترلس (یا بدون مرغک)
  • درون سای
  • ماشین های سنگ مخصوص تقسیم بندی می شوند. نکته قابل توجه اینکه این دستگاه ها معمولا برای حفاری هایی در مقیاس های بزرگ بکار میروند و با توجه به اینکه از کارایی بسیار مهمی برخوردار هستند امروزه بیشتر قطعات تعویضی آن در داخل کشور تولید می شود. البته تولید قطعات این دستگاه در داخل کشور بسیار محدود است و این سبب شده بخش قابل توجهی از آن بصورت وارداتی تامین شود.

 

ساخت و طراحی قطعات دستگاه سنگ زنی

 

ساخت و طراحی دستگاه سنگ زنی طبق استاندارد های روز دنیا صورت می گیرد و با اینکه  بیشتر کشور ها در تولید این قطعات فعالیت دارند ولی هنوز هم بیشتر واردات از سمت کشور چین و سایر کشور هایی اروپایی صورت می گیرد.

 

ترخیص ماشین آلات برش سنگ

 

یکی از اصلی ترین نوع دستگاه های سنگ زنی مختص به ماشین آلات برش سنگ می باشد. این دستگاه ها در تولید سنگ ساختمانی نقش بسیار مهم و مفیدی ایفا می کنند و بدون آن ها کار نما بسیاری از سازه ها قابل انجام و اجرا نیست. این موارد بطور کلی شامل ماشین هایی است که بصورت انحصاری برای ساخت محصولات خاص مورد استفاده قرار میگیرند و برای داشتن عملکردهای خاص بهینه سازی سازی شده اند.

از ماشین آلات برش سنگی که امروزه پس از واردات در گمرک ترخیص می شود می توان به مثلا ماشین های سنگ زنی بادامک، پیچ، چرخ دنده  اشاره کرد. بسیاری از این ماشین ها در عملیات بهره برداری از سنگ و بسیاری دیگر در عملیات های برشکاری و تبدیل این سنگ ها برای نمای ساختمان کاربرد دارند. که بعلت گستردگی و تنوع بسیار زیاد امکان بررسی آن ها در قالب این مقاله مقدور نیست.

 

ماشین های  سنگ تخت عمودی و افقی

 

از دیگر موارد بسیار مهم می توان به  ماشین های  سنگ تخت عمودی و افقی اشاره کرد.در واقع این نوع ماشین آلات بیشتر مختص به کشور چین هستند و برای بهره برداری از معادن سنگ بکار می روند.

امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها بصورت خودکار عملیات بهره برداری و برش کاری سنگ ها در ابعاد و اندازه دلخواه انجام می دهند. یکی از اصلی ترین موارد در کارایی ماشین های  سنگ زنی محور آن است و این محور با کاربرد آن ارتباط مستقیم دارد.

محور ابزار ماشین های سنگ زنی می تواند بصورت افقی یا عمودی باشد و بر این مبنا ماشین های سنگ تخت به دو نوع افقی و عمودی تقسیم می شوند. هر دوی این ماشین ها می توانند میزهایی با حرکت رفت و برگشتی یا چرخشی داشته باشند.

 

ماشین های  سنگ تخت عمودی

 

برای سنگ زنی با استفاده از پیشانی ابزار (قاعده ی چرخ سنگ یا کف آن) لازم است محور دستگاه بصورت عمودی قرار بگیرد که در این حالت ماشین سنگ تخت عمودی نامیده می شود.

 

واردات و ترخیص ماشین آلات سنگ زنی چه اهمیتی دارد؟

 

ترخیص ماشین آلات سنگ زنی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و بدون این ماشین آلات اغلب فعالیت  مربوط به سنگ زنی قابل انجام نیست.قبلا بیشتر حفاری ها برای بهره برداری از معادن سنگ ها با استفاده از ماشین آلاتی با کارایی نامطلوب انجام می شد و این علاوه بر داشتن هزینه های فراوان عملکرد مثبتی  نیز در پی نداشت.

ولی امروزه به سبب تولید این ماشین آلات توسط کشور های مختلف و اجرای درست و اصولی سنگ زنی و  سنگ  تراشی، این فعالیت ها با بازده  بسیار خوبی قابل اجرا است.

نکته مهم و قابل توجه اینکه  یکی از فعالیت های مهم ماشین های سنگ زنی در بحث احداث تونل است و بدون این ماشین آلات این  کار انجام نمی  شود. بطور کلی در حوزه سنگ زنی ، برش سنگ و بهره برداری از معادن سنگی این ماشین آلات مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 ترخیص ماشین آلات سنگ زنی برای تونل سازی

 

تونل سازی یکی از پروژه هایی است که امروزه در مقیاس های بسیار بزرگی انجام می شود و سالانه بخش عمده ای از بودجه عمرانی کشور به این موضوع اختصاص پیدا می کند.

بخشی بسیار زیادی از هزینه تونل مربوط به نیروی انسانی است و با روی کار آمدن ماشین های سنگ زنی این هزینه بطور چشمگیری کاهش پیدا میکند.ترخیص ماشین آلات سنگ زنی  برای تونل سازی در گمرک توسط صاحب یا ترخیص کار انجام می شود. در واقع ترخیص کار نماینده صاحب بار است که کار ترخیص این ماشین آلات را در زمان مناسب انجام می دهد و این سبب می شود که صاحب بار دچار زیان مالی ناشی از ترخیص نشدن نشود.

 

کاربرد ماشین آلات سنگ زنی

 

 

امروزه در بسیاری از پروژه ها ماشین آلات  سنگ زنی حرف اول را می زنند. از جمله بطور خلاصه میتوان به :

  • پروژه های راه و ساختمان
  • احداث تونل
  • بهره برداری از معادن سنگ

بدون این ماشین آلات اغلب فعالیت های عمرانی وابسته به سنگ انجام نمی شود و برای همین سالانه بخشی از این ماشین آلات بصورت وارداتی به کشور منتقل می شوند. علاوه بر این ماشین آلات واردات قطعات آن نیز امروزه بطور چشمگیری انجام می شود و به سبب خرابی یا تعویض  واردات  آن الزام دارد.

 

 

ترخیص کار گمرک

 

همانطور که میدانید ترخیص کالا از گمرک مستلزم رعایت یک سری اصول  قوانین می باشد که دون شناخت آن ها و فقدان تجربه کافی در این زمینه، قطعا با مشکلات مختلفی مواجه خواهیم شد و در نهایت فرآیند ترخیص کالاها از گمرک به یک فرآیند سخت و طاقت فرسا تبدیل می شود؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز چنین مسائلی هواره لازم است که به یک ترخیص کار گمرک با تجربه مراجعه کنیم تا فرآیندهای مربوط به ترخیص را بدون هیچ گونه مشکلی تا پایان به انجام برسانیم.

 

فرایند ترخیص کالا شامل چیست؟

 

فرایند ترخیص کالا شامل  موارد زیر از جمله:

  • تهیه آماده‌سازی
  • ثبت اسناد و مدارک به صورت فیزیکی یا الکترونیک
  • محاسبه هزینه‌ها شامل مالیات و سود بازرگانی و حقوق گمرکی و دیگر تسهیلات ارائه شده به واردکنندگان و صادرکنندگان می‌باشد.
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-2-31
0 671

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ