ترخیص ماشین آلات وایرکات
ترخیص ماشین آلات وایرکات
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص ماشین آلات وایرکات

امروزه در اغلب صنایع و کارخانجات بزرگ از این دستگاه های صنعتی به منظور صرفه جویی در نیروی کار و افزایش سرعت تولید بهره می برند.جهت آشنایی با ترخیص ماشین آلات وایرکات با ما همراه باشید.

ترخیص-ماشین-آلات-وایرکات

ترخیص-ماشین-آلات-وایرکات

ترخیص ماشین آلات وایرکات

 

واردات ماشین آلات CNC پروسه چندان ساده‌ای نیست.  و نیاز به اخذ مجوزهای مربوطه دارد. هنگامی که مراحلی مانند انتقال وجه، تفاهم با سازنده، انتخاب نوع دستگاه و غیره را پشت سر گذاشتید، نوبت به ترخیص کالا از گمرک می‌رسد. واردکننده این دستگاه‌ها موظف به پرداخت تعرفه ترخیص گمرکی و ارزش افزوده هستند. درنهایت نیز با رد کردن بیمه و مالیات دستگاه، امکان استفاده از دستگاه و دستیابی به اهداف سازمانی خود را خواهید داشت.

 

ترخیص-ماشین-آلات-خط-تولید-min مراحل ترخیص ماشین وایرکات

 

نکته: داشتن کارت بازرگانی برای واردات دستگاه سی ان سی الزامی است

ثبت سفارش تا تحویل دستگاه شامل مراحل زیر می‌شود:

  • توافق کردن با فروشنده دستگاه
  • ثبت اظهارنامه از طریق سامانه گمرکی ELP
  • دریافت کوتاژ برای دایره احراز هویت و درنتیجه تعیین مسیر
  • اخذ مجوزهای لازم در صورت لزوم
  • انجام مراحل بانکی برای انتقال وجه
  • انجام امور مربوط به بیمه و مالیات
  • حمل دستگاه و مسائل مربوط به ترانزیت
  • کنترل و ارزیابی کالای مورد نظر
  • پرداخت هزینه به صندوق و صدور سند ترخیص
  • ترخیص دستگاه از گمرک

 

مدارک لازم جهت ترخیص دستگاه های CNC

 

  1. ترخیصیه
  2. قبض انبار
  3. بارنامه
  4. پیش فاکتور
  5. فاکتور
  6. فهرست عدل بندی
  7. گواهی مبدا
  8. مجوزهای قانونی
  9. گواهی بازرسی

 

وایرکات چیست ؟

 

در واقع دستگاه وایرکات، نوعی ماشین کاری است که به واسطه تخلیه الکتریکی که بین قطعه و سیم دستگاه اتفاق می افتد، برش کاری های دقیق و ظریفی بر روی سطوح مختلف اعم از فلزی و غیر فلزی ایجاد می کند. هر چه ضخامت سیم دستگاه کمتر بوده و سیم نازک تر باشد، دقت برش دستگاه بالاتر خواهد رفت.

 

wirecut دستگاه وایرکات چه کاربردی در صنعت دارد؟

 

  • مناسب برای قطعات کوچک و ظریف که ممکن است در ماشین کاری تخلیه ی الکتریکی قراردادی یا دیگر روش های سنتی آسیب ببینند
  • قطعات ضخیم که نیاز به دقت و ظرافت دارند
  • شکل های پیچیده یا سوراخ های باریک
  • قسمت های بزرگتر که نیاز به حفظ تلورانس دقیق دارند
  • کار با مواد و مصالح ظریف، سخت، گران، خارجی یا شکننده

 

انواع دستگاه‌های CNC

 

بنا به نیاز صنعت و کسب‌ و ‌کارهای مختلف، امکان وارد کردن ماشین آلات CNC مختلفی وجود دارد. برخی از رایج ‌ترین این دستگاه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. ماشین CNC فرز
  2. دستگاه وایرکات
  3. دستگاه CNC پلاسما
  4. ماشین CNC تراش
  5. دستگاه‌های CNC لیزر
  6. انواع دستگاه‌های واترجت

 

آیا امکان واردات دستگاه CNC  به صورت خاص وجود دارد؟

 

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، امکان واردات دستگاه‌های سی ان سی  به صورت سفارشی و مطابق با نیاز یک صنعت خاص هم، نیز وجود دارد یعنی اگر دستگاهی جزو لیست واردات دستگاه های سی ان سی نبود می توان آن دستگاه را به صورت خاص وارد کرد. که مراحل واردات آن، کاملا مشابه ماشین‌‌های CNC  دیگر می باشد.

 

مالیات بر ارزش افزوده برای واردکنندگان دستگاه‌های CNC چگونه محاسبه می‌شود؟

 

مالیات بر ارزش افزوده، یکی از انواع مالیات غیرمستقیم و منابع درآمد دولت‌ها است.که  فرمول مالیات آن، بر اساس ارزش افزوده ی ایجاد شده در مراحل مختلف تولید یک کالا یا ارائه خدمت، تعیین می‌گردد. برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده باید سود بارزگانی، حقوق گمرکی و قیمت دستگاه را با یکدیگر جمع کرده و این عدد را در 9% ضرب کنید.

 

کشورهای تولید کننده دستگاه CNC

 

تکنولوژی طراحی و تولید دستگاه  CNC در کشور ما، وجود ندارد یا در حد دستگاه های ساده است. از این رو مجبور به وارد کردن این دستگاه‌های پیشرفته از دیگر کشورها هستیم. برخی از مشهورترین کشورهای تولید کننده این ماشین آلات، به شرح زیر هستند:

  • آمریکا
  • آلمان
  • ژاپن
  • روسیه
  • چین
  • فرانسه
  • انگلیس
  • تایوان
  • ایتالیا
  • اتریش

 

واردات دستگاه وایرکات از کدام کشور ها صورت می گیرد؟

 

اغلب وارد کننده‌های دستگاه  وایرکات، این ماشین‌ها را از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی تهیه می‌کنند که در این میان کشور چین نقشی خیلی مهمی دارد. زیرا به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی انتقال وجه از ایران به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی دشوار بوده و اغلب واردکننده‌ ها ترجیح می‌دهند که اولویت را در خرید کردن از کشورهای آسیایی قرار دهند.

 

دریافت مجوز

 

یکی از مراحل ترخیص دستگاه وایرکات، دریافت مجوزهای لازم از سازمان مربوطه می باشد . لازم به ذکر است که واردات دستگاه cnc پروسه طولانی و زمانبری دارد. پس قبل از انجام هر کاری موظف به پیگیری برای دریافت مجوز های لازم هستید.تا از طولانی شدن مراحل ترخیص آن کاسته شود.

 

موانع و مشکلات  واردات و ترخیص دستگاه های وایرکات

 

ورود دستگاه های صنعتی به داخل کشور به سادگی اتفاق نمی افتد. این مسیر نیاز به تجربه و آگاهی لازم و کافی دارد. اولین مشکلی که بر سر راه واردات دستگاه cnc وجود دارد، تعدد و تنوع بسیار بالای این دستگاه ها در جهان و انتخاب دشوار آن ها می باشد. هر یک از این ماشین آلات، برای برآورده شدن نیاز ها و انجام هدفی در صنعت تولید و به بازار عرضه شده اند. لذا عدم شناخت دستگاه و کاربرد آن ممکن است سبب وارد آمدن ضرر و زیان مالی زیادی به خریدار و وارد کننده شود.

 

ضرورت واردات دستگاه های وایرکات چیست؟

 

امروزه با پیشرفت صنعت و استفاده گسترده از ماشین آلات صنعتی در کارخانه جات وجود دستگاه های سی ان سی همچون، دستگاه وایرکات از اهمیت بالایی برخوردار است. و جزوه نیاز های ضروری کشور محسوب می شود. چون این دستگاه چندکاره است و کار سازندگان و تولیدکنندگان مختلف را آسان تر می کند واردات آن به داخل کشور مهم تلقی می شود.

 

تعرفه گمرکی جهت ترخیص ماشین آلات سی ان سی

 

تعرفه واردات ماشین آلات سی ان سی به صورت نو، 10% است. با این حال این موضوع در مورد دستگاه‌های مستعمل و دست دوم صادق نیست. به منظور واردات ماشین CNC دست دوم، نیاز به اخذ مجوز کمیسیون ماده یک آئین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات خواهید داشت. این دستگاه‌ها شامل 7% ارزش حقوق گمرکی می‌شوند و ردیف تعرفه آنها 84589100 است.

 

ماشین آلات صنعتی مهم ترین محموله وارداتی کشور

 

طبق بررسی های صورت گرفته و آمارگیری های دائمی سازمان ها، ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک بالاترین رقم ترخیص کالا از گمرک را به خود اختصاص داده اند، به طوری که طبق نظر کارشناسان حوزه صنعت و تجارت واردات ماشین آلات صنعتی از جمله مهم ترین محموله های وارداتی شناخته می شوند و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه از جمله تجارت های پر سود به شمار می رود.

به این نوشته امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-12-1
0 476

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ