ضوابط معافیت از پرداخت حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید
ضوابط معافیت از پرداخت حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید
واتساپ: 09018317558 02142326

ضوابط معافیت از پرداخت حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید

معافیت از پرداخت حقوق ورودی ماشین آلاتاعلام ضوابط معافیت از پرداخت حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید در سال « جهش تولید»

معاون امور گمرکی گمرک ایران در راستای نیل به شعار سال، از اعلام ضوابط اصلی معافیت از پرداخت حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید و ارائه تسهیلات بیشتر در سال « جهش تولید » به تولیدکنندگان خبر داد.

به گفتۀ مهرداد جمال ارونقی، واردات ماشین آلات خط تولید که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران ، مورد نیاز واحدهای واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز می باشد باستناد ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی ، از پرداخت حقوق ورودی معاف است.
این مقام مسئول افزود: جهت شفاف سازی مصادیق مربوط به این موضوع و ارائه تسهیلات لازم به تولیدکنندگان، موضوع به معاونت حقوقی ریاست جمهوری منعکس و نهایتاً مقرر گردید با تشکیل جلسۀ مشترک فیمابین گمرک ایران و وزارت صمت رویه واحدی در این خصوص تدوین و ابلاغ گردد.

معاون فنی گمرک ایران اضافه کرد: در راستای اجرایی شدن شعار سال و شفاف سازی موضوع ، با ابلاغ تفاهم نامه مربوطه به متصدیان ذیربط، واحدهای تولیدی مجاز می توانند بدون وجود هر نوع ایستایی و مانعی، از معافیت حقوق ورودی نظام مندی، در سالی که بنام «جهش تولید» نامگذاری شده استفاده نموده و در حداقل زمان ممکن نسبت به ترخیص ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید خود از گمرک ، بدون پرداخت هرگونه وجهی اقدام نمایند.

بیشتر بدانید :

ارونقی گفت: تفاهم فیمابین برای مراحل صدور و اعمال مجوزهای معافیت از پرداخت حقوق ورودی برای ماشین آلات و خط تولید در ۱۲ بند تدوین شده است که می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ماشین آلات خط تولید در مراحل بهره برداری و پس از آن مشمول معافیت می شود.
  • تجهیزات اصلی و جانبی خط تولید ، انواع قالب ، ابزار آلات مخصوص و ملزومات سرمایه ای خط تولید مشمول معافیت می باشند وصرفاً اجزاء و قطعات یدکی و مواد مصرفی مشمول معافیت نمیشوند.
  • در متن مجوزهای معافیت علت شمول معافیت قید شده و نیازی به دریافت مجوزهای مرتبط با این بند، از واحد تولیدی توسط گمرک نمی باشد.
  • اعمال معافیت از پرداخت حقوق ورودی برای شخصیت حقوقی غیرتولیدی ، به نیابت از طرف واحد تولیدی ، توسط گمرک بلامانع خواهد بود.
  • چنانچه برای ماشین آلات مستعمل خط تولید با قید عبارت « مستعمل » ، مجوز معافیت صادر شود، گمرک نسبت به پذیرش مجوز معافیت صادره اقدام می نماید.
  • ماشین آلات کمکی خط تولید که اکثراً حالت انحصاری داشته به همراه ماشین آلات خط تولید و به تعداد متعارف وارد می گردند مشمول معافیت می گردند.
  • در صورتی که به نظر گمرک، ارزش اظهاری ماشین آلات خط تولید نازل تشخیص داده شود نیازی به اصلاح ارزش اولیۀ مندرج در مجوز معافیت صادره توسط صمت ندارد.
  • چنانچه هزینۀ بیمه و کرایه حمل در مجوز معافیت از پرداخت حقوق ورودی صادره قید نگردد، هزینۀ بیمه و کرایۀ حمل نیز به تبع ارزش بهای خرید کالا مشمول اعمال معافیت صادره می گردند.
  • صدور مجوز و اِعمال معافیت برای واحدهای عمل کننده (Functional Units)، تجهیزات و اجزای منفصله بلامانع می باشد.
  • در صورت وجود هرگونه ابهام برای گمرک ، نسبت به ترخیص کالای مشمول معافیت اقدام و ابهامات مربوطه به همراه نظر کارشناسی مستند و مستدل به دفتر واردات گمرک ایران منعکس گردد.
  • صدور معافیت از پرداخت حقوق ورودی و ارسال آن به گمرک ، ظرف حداکثر ۶ ماه از تاریخ ترخیص نیز صورت می پذیرد و قطع مرور زمان در این خصوص بلامانع است.
  • معافیت صادره، مشمول معافیت از پرداخت حقوق گمرکی به اضافۀ سودبازرگانی است که توسط هیأت وزیران تعیین می گردد به علاوه وجوهی که به موجب قانون، گمرک مسئول وصول آن است.

دانلود فایل بخشنامه : fared

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1399-2-31
0 1348

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ