ممنوعیت كاشت و واردات محصولات تراریخته
ممنوعیت كاشت و واردات محصولات تراریخته
واتساپ: 09018317558 02142326

ممنوعیت كاشت و واردات محصولات تراریخته

ممنوعیت كاشت و واردات محصولات تراریخته

ممنوعیت كاشت و واردات محصولات تراریخته ؛ عضو كمیسیون كشاورزی مجلس با اعلام اینكه واردات و كاشت محصولات تراریخته پس از بررسی های متعدد در جلسات با دولت و وزارتخانه های مسئول ممنوع شد، گفت: اگر محصول تراریخته وارد كشور می شود باید برچسب داشته باشد.

 

ممنوعیت كاشت و واردات محصول تراریخته

عبد‌الغفور ایران‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در مورد مصوبه كمیسیون كشاورزی مبنی بر ممنوعیت كاشت و واردات محصولات تراریخته به كشور و كاشت آن گفت: جلسات متعددی در كمیسیون كشاورزی برای بررسی موضوع تراریخته با حضور مسئولان و معاونان وزارتخانه‌های مربوطه و كارشناسان وزارت جهادكشاورزی برگزار شد كه مصوبات به كمیسیون تلفیق ارائه شده و پس از تصویب باید در صحن علنی نیز به تأیید برسد.

وی با بیان اینكه موضوع این مصوبه به‌صورت مراعا باقی مانده تا پس از پایان بررسی برنامه ششم و بودجه 96 در صحن بررسی و به نتیجه برسد، ادامه داد:‌ نكته مهم در این مصوبه این است كه باید محصولاتی كه با عنوان تراریختگی به كشور وارد می‌شود، در آزمایشگاههای معتبر مورد بررسی و درصد تراریختگی آن مشخص شود.

عضو كمیسیون كشاورزی با تأكید بر اینكه برنج مهمترین محصولی است كه تراریختگی آن مطرح شده، خاطر نشان كرد: باید جلوی ورود این محصولات به كشور گرفته شود و حتی اگر وارد هم می‌شود علاوه بر اعلام شرایط محصول تراریخته توسط كشور صادر كننده، باید خودمان در كشور و در مبادی ورودی كالاها را مورد آزمایش قرار دهیم.

بیشتر بدانید :

ایران‌نژاد در پاسخ به این سؤال كه چرا به‌طور كلی از ورود این محصولات به كشور جلوگیری نمی شود، تصریح كرد:‌ باید این‌گونه باشد اما در مواقعی كه كشور در محصولی كمبود دارد و نیاز به واردات داریم، باید در آزمایشگاههای معتبر بررسی شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال كه اصلاً در شرایطی كه مجبور به واردات هستیم نیز، آیا می‌توان اجازه ورود این محصولات را نداد، گفت: بله می‌توان اجازه ورود نداد و باید هم این‌گونه باشد، اما وقتی این منع در مصوبه آمده كه باید واردات این نوع محصولات با مجوز باشد برای این است؛ كه اگر زمانی به دلیل كمبود محصول مجبور به واردات كالاهای تراریخته شدیم، حتما با مجوز و در آزمایشگاه‌های كشور بررسی شود.

این عضو كمیسیون كشاورزی در پایان در مورد درج شدن عنوان تراریخته بر روی این نوع محصولات، بیان كرد:‌ اینكه تأكید داریم باید در آزمایشگاههای معتبر این محصولات مورد بررسی قرار گیرد به این دلیل است كه بتوانیم درصد تراریختگی را مشخص كنیم, مورد تأیید بودن یا نبودن آن معلوم شود و در نهایت اجازه ورود به بازار داده شود یا خیر.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 967

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ