واردات سرور و تجهیزات شبکه
واردات سرور و تجهیزات شبکه
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات سرور و تجهیزات شبکه

واردات سرور و تجهیزات شبکه از گمرک

آیا چیزی درباره واردات و تجهیزات شبکه می دانید؟ این تجهیزات دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام از آن ها وظیفه ی برای ایجاد ارتباط را برعهده دارند. تولید کردن سرور و تجهیزات شبکه در کشور خودمان بسیار اندک و محدود می باشد پس وارد کنندگان باید برای واردات سرور و تجهیزات شبکه اقدام نمایند که خود یک پروسه زمان بر است و نیاز به تخصص در این زمینه دارد.

سرور

سرور

ترخیص تجهیزات شبکه و انواع آن

به مجموعه ای نرم افزارهای متصل به یک دیگر و کامپیوترها که ارتباطی را برای کاربران به وجود می آورند را شبکه گویند که مزایای بسیاری را دارا است:

  • افزایش ایمنی در برقراری ارتباط
  • از بین بردن محدودیت های جغرافیایی
  • صرفه جویی و کاهش هزینه ها
  • مبادله اطلاعات به طور سریع تر و دقیق تر

برای ایجاد ارتباط بین کامپیوترها به تجهیزات شبکه نیاز است که برای ایجاد ارتباط بین شبکه به واردات سرور و شبکه تجهیزات نیاز می باشد تا نیاز کاربران و شبکه برطرف شود.

در بیشتر شرکت های کوچک و بزرگ کتابخانه‌ های عمومی،  گیم نت ها و کافی نت ها و دیگر کسب و کارها از تجهیزات شبکه استفاده می نمایند که  هر کدام از مواردی که نام برده شد به تجهیزات شبکه نیاز دارند همچنین تجهیزات شبکه به دو دسته تقسیم می‌شود تجهیزات شبکه فعال و تجهیزات شبکه غیر فعال.

تجهیزات شبکه فعال مانند:  کارت شبکه ، انواع سرورها و انواع روتر ها مبدل های فیبر نوری و انواع فایروال ها می باشند.

تجهیزات شبکه غیر فعال انواع کابل ها، انواع رک،  فیبر نوری و… هستند که  برای راه اندازی و کارکرد خود به برق نیاز ندارد و معمولاً یکی از پرکاربردترین تجهیزات شبکه مواردی است که نام برده شد.

با شیوع کرونا در تمامی دنیا بیشتر کسب و کارها به صورت اینترنتی میباشد که این این موضوع باعث شده که ارتباط بین شبکه ها و همچنین افزایش نیاز به واردات تجهیزات شبکه زیاد شده است.

مشکلات موجود برای واردات

مشکلاتی که برای واردات در تجهیزات شبکه وجود دارد مانند:

با وجود تحریم هایی که علیه کشور می باشد دسترسی ایرانیان به برخی از بازار ها و برند ها محدود و یا حتی مسدود می باشد.

از  دیگر مشکلاتی که برای واردات تجهیزات شبکه وجود دارد نوسانات قیمت ارز تجهیزات شبکه و سرور رو با مشکل روبرو کرده و اگر افراد نابلد برای واردات  این تجهیزات اقدام نمایند باعث ضرر کردن آن ها می شود.

مشکل دیگر تجهیزات مسیر طولانی و دشوار واردات این تجهیزات است در این مرحله نیز وارد کردن برخی اقلام شبکه در آزمایشگاه ها به سختی و کندی پیش می‌رود که زمان بر می باشد برخی دیگر از این تجهیزات به اشتباه در لیست ممنوعیت قرار می‌گیرند و مشابه داخلی ندارند خارج کردن این اقلام از لیست ممنوعه خود فرایندی بسیار زمان بر می باشد.

 

hpe_server

hpe_server

 

مراحل واردات سرور و تجهیزات شبکه اخذ کارت بازرگانی

اولین مرحله برای واردات سرور و تجهیزات شبکه گرفتن کارت بازرگانی است که باعث می شود که بتوانید مجوزهای لازم برای صادرات و واردات را داشته باشید پس قبل از اقدام کردن برای  واردات باید حتما کارت بازرگانی باشید.

مرحله مرحله بعد پیدا کردن یک تامین کننده مناسب برای واردات تجهیزات شبکه است که برای پیدا کردن فروشنده ها می توانید روش های زیر را انجام دهید:

  • استفاده از اینترنت برای پیدا کردن فروشندگان خارجی
  • رفتن به نمایشگاه ها و یا استفاده از سایت‌های نمایشگاه بین‌المللی
  • مراجعه به اتاق بازرگانی و دریافت لیست
  • بازاریابی و شناسایی تامین کنندگان از طریق حضور در یزد های تجاری
ثبت سفارش سرور

مرحله بعدی ثبت سفارش می باشد بعد از پیدا کردن یک تامین کننده خوب و مذاکره کردن بر سر قیمت و نوع کالاها نوبت به ثبت سفارش می‌رسد. که  یکی از مهمترین مراحل واردات کالا به حساب می آید. که برای ثبت باید به وزارت صمت بروید و درخواست برای کالای وارداتی خود را ثبت نمایید.  با ثبت کردن سفارش کالای  شما مجوز ورود کالای خود به کشور را دریافت می‌کنید.

تخصیص ارز

مرحله بعد تخصیص ارز است برای واردات تجهیزات شبکه نیاز به چند مجوز وجود دارد که یکی از آن ها مجوز تخصیص ارز بانک مرکزی می باشد. که در صورت عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی کالای مورد نظر شما مجوز ورود به کشور را دریافت نخواهد کرد.

می‌توان گفت که اولین مرحله برای واردات تجهیزات شبکه به کشور گرفتن مجوز ورود کالا به کشور است که برای ورود کالا به کشور باید حتما مجوز تخصیص ارز گرفته شود و بررسی‌ها لازم انجام شود که کالاهای شما ممنوعه نمی باشد.

تهیه ارز

مرحله بعدی بعد از ثبت سفارش وارد کننده باید ارز مورد نیاز خود را تهیه کند و تهیه ارز به صورت های مختلف انجام می پذیرد که به برخی از کالاها ارز دولتی نیز اختصاص داده می‌شود.

پروفرما

مرحله دیگر تهیه پروفرما ست که بعد از توافق برای خرید محصول از فروشنده درخواست می شود که پیش فاکتور یا پروفرما را ارسال نماید.

پروفرما یک فرآیند بسیار با اهمیت در واردات کالا است که پایه های تجارت بر مبنای آن می باشد در این پیش فاکتور مشخصات لازم از جمله:  قیمت و کرایه،  تعداد کالا کشور،  مبدا و مقصد،  مشخصات خریدار و فروشنده و دیگر موارد به خوبی توضیح داده شده اند و مهر و امضای پروفرما توسط فروشنده و خریدار یک قرارداد معتبر بین خریدار و فروشنده به حساب می آید و بعد از سفارش دادن  و ارسال پروفرما نوبت به وارد کردن این تجهیزات به داخل کشور است که باید یکی از راه های زمینی هوایی و دریایی را انتخاب نماید.

ترخیص کالا

آخرین مرحله واردات سرور و تجهیزات شبکه ترخیص کالا است که در این مرحله باید اسناد و مدارک مربوطه را به گمرک ارائه دهید تا بتوانید کالاهای خود را ترخیص نماید.  برای ترخیص تجهیزات شبکه ممکن است با سختی هایی رو به رو شوید. که برای ترخیص این کالاها بهتر است به سراغ یک ترخیص کار حرفه‌ای بروید.

برای واردات وارد کننده باید یک سری هزینه  ها را پرداخت نماید که برخی از آن ها را برای شما نام می بریم مانند:

  • مالیات واردات
  • هزینه وزارت راه
  • بیمه محصولات
  • بسته بندی و برچسب زنی محصولات
  • تحقیقات در بازاریابی بین المللی
  • هزینه حمل و نقل ، هزینه های انبار و هزینه خرید کالاهای وارداتی
واردات و ترخیص سرور و تجهیزات شبکه

برای واردات این تجهیزات بهتر است به سراغ یک شرکت بازرگانی که دارای سابقه و تجربه زیادی در زمینه واردات و ترخیص کالا دارد، بروید.
گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان کالای مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن از گمرک ترخیص می نماید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-11-3
0 1186

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ