واردات لوازم جانبی کامپیوتر
واردات لوازم جانبی کامپیوتر
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات لوازم جانبی کامپیوتر

یکی از وسیله‌هایی که امروزه در اغلب مشاغل و حتی خانه‌ها به بایدهای زندگی تبدیل شده‌اند، کامپیوترها هستند. به طوری که نمی‌توان یک شرکت، کارخانه و حتی خانه‌ای را بدون کامپیوتر تصور کرد. این موضوع سبب شده تا در بازارهای داخلی و خارجی تقاضا برای خرید رایانه‌ها و تجهیزات جانبی آن‌ها به شدت افزایش یابد. به طوری که به مرور زمان نیز شاهد افزایش این تقاضا هستیم. برای اینکه بازار داخلی بتواند پاسخگوی مشتریان متقاضی خود باشد واردکننده‌ها به واردات کامپیوتر و قطعات جانبی آن روی آورده‌اند. به طوری که می‌تواند ادعا کرد که واردات لوازم جانبی کامپیوتر و خود کامپیوتر یکی از پایه‌های تجارت جهانی برای سود فروشنده‌ها و برطرف کردن نیاز مشتریان است. شرکت‌های تولید کننده و برند‌های متنوع بسیاری در بازار کامپیوتر در سرتاسر دنیا وجود دارند. در صورتی که قصد فعالیت در بازار واردات و ترخیص لوازم جانبی کامپیوتر را دارید حتما در خواندن مطالب این مقاله همراه ما باشید. چرا که قصد داریم به مراحل، شرایط و نحوه انجام اصولی این کار بپردازیم.

 

 

لوازم_جانبی_کامپیوتر واردات لوازم جانبی کامپیوتر

به هر وسیله‌ای که به صورت سخت افزاری در تولید کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا به نحوی با کامپیوترها در ارتباط است، لوازم جانبی آن گفته می‌شود. پس این لوازم جانبی می‌توانند کیبورد، انواع هارد، کابل، کیف هارد، کنسول بازی، فلش، مانیتور، مبدل‌ها و صدها مورد دیگر از این قبیل موارد باشند. گاهی اوقات در کشور خودمان به دلایل مختلف نظیر عدم وجود تکنولوژی، تحریم‌ها یا صرفه اقتصادی کارخانه‌ها امکان تولید لوازم جانبی کامپیوتر را ندارند. در این صورت وارد کردن هر کدام از این موارد از کشورهای خارجی می‌توانند برای افراد گزینه بسیار مناسبی باشند. بنابراین شاهد افراد و شرکت‌های بازرگانی بسیاری هستیم که به واردات لوازم جانبی کامپیوتر مشغول هستند. از جمله پرطرفدارترین لوازم جانبی رایانه‌ای که به کشور وارد می‌شوند عبارتند از:

واردات انواع تبلت، سرفیس و گجت‌های تبلتی، واردات هارد و رم و سی پی یو ریفربیش و استوک، واردات خود لپ تاب، واردات انواع کارت‌های گرافیک، واردات کنسول‌های بازی مثل پلی استیشن و ایکسباکس، واردات فلش و کارت حافظه، واردات انواع اسپیکر کامپیوتر، واردات مموری، واردات کیبرد، موس، وب کم، شارژر لب تاب و …

واردات هر کدام از این موارد با کد تعرفه و قوانین مربوط به خود انجام می‌گیرد. بنابراین کسانی که تا به حال فعالیتی در حوزه واردات نداشته‌اند توصیه می‌شود از کارشناسان مربوطه در این حوزه کمک بگیرند. هر گونه کم‌آگاهی از مراحل و نحوه واردات و ترخیص لوازم جانبی کامپیوتر می‌تواند سبب دشوار و طولانی شدن این مسیر گردد. در بسیاری از موارد نیز افراد به دلیل عدم توانایی در ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک مجبور به متحمل شدن خسارت‌های مالی سنگینی می‌شوند.

 

مراحل واردات لوازم جانبی کامپیوتر

کسانی که تصمیم جدی خود را در مورد واردات لوازم جانبی کامپیوتر یا هر کالای دیگری از کشورهای خارجی می‌گیرند باید با طریقه انجام این کار با تمامی جزئیات آن آشنا شوند. چرا که کوچکترین اشتباه می‌تواند باعث بروز دردسرهای بزرگ در این مسیر گردد. هر چند واردات لوازم جانبی کامپیوتر از کشورهای مختلف دنیا انجام می‌گیرد اما قوانین و مراحل کلی کار در تمامی آن‌ها تقریبا یکسان است. کلیت پروسه و مراحل انجام این کار به صورت زیر می‌باشد:

  • انجام تحقیقات لازم در مورد برند لوازم جانبی و انتخاب بهترین گزینه از لحاظ سود دهی با توجه به شرایط بازار داخلی
  • مراجعه به نهادها و ارگان‌های دولتی مربوطه از قبیل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت مجوزهای لازم
  • ایجاد ارتباط با بخش فروش برای مشتریان خارجی از شرکت انتخابی
  • ثبت سفارش کالا از شرکت خارجی
  • پرداخت هزینه کالاهای مورد نیاز برای خرید و نهایی کردن آن
  • انجام هماهنگی‌های لازم برای حمل و نقل محصولات خریداری شدده جهت ارسال آن‌ها به ایران
  • انجام کارهای ترخیص برای خارج کردن کالاهای ارسال شده به گمرک ایران؛ توصیه می‌شود برای تسریع بخشیدن به پروسه ترخیص حتما از یک ترخیص‌کار با تجربه که اطلاعات به روز در مورد قوانین و تبصره‌های ترخیص دارد کمک بگیرید.

در صورتی که تمامی مراحل مذکور با دقت و به صورت اصولی طی شوند واردکننده‌ها می‌توانند در یک بازه زمانی کوتاه به کالاهای خود دست یابند. مدت زمان لازم برای این کار دقیقا مشخص نیست. چرا که بسته به عوامل مختلف مثل کشور مبدا و … متفاوت خواهد بود. اما در حالت کلی و به صورت میانگین باید حدود ۱ الی ۲ ماه برای پروسه خرید و ارسال لوازم جانبی به گمرک ایران را در نظر گرفت. از طرفی دیگر کارهای مربوط به ترخیص لوازم جانبی کامپیوتر نیز تقریبا ۲ هفته زمان نیاز خواهد داشت.

 

 ترخیص لوازم جانبی کامپیوتر

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مرحله کار در واردات لوازم جانبی کامپیوتر مربوط به ترخیص آن از گمرک است. فرض کنید که شما تمامی مراحل ابتدایی اعم از دریافت مجوز و خرید کالاهای مورد نظر را به درستی و با موفقیت انجام داده‌اید. اما اگر کار ترخیص شما با مشکل مواجه شود امکان دریافت کالاها هرگز ممکن نخواهد بود. توجه داشته باشید که در واردات لوازم جانبی کامپیوتر علاوه بر هزینه‌های مربوط به خرید و حمل و نقل آن باید هزینه‌ای را نیز برای پرداخت امور گمرکی در نظر بگیرید. هزینه ترخیص هر کالا بسته به شرایط و کد تعرفه تعیین شده برای آن متفاوت خواهد بود. در حال حاضر شرکت‌های بازرگانی متعددی وجود دارند که در انجام کارهای مربوط به واردات و ترخیص لوازم جانبی کامپیوتر می‌توانند کمک حال شما باشند. اما مهم‌ترین موضوع در این زمینه توجه به انتخاب یک شرکت قابل اعتماد و شناخته شده است. برای اطلاع از واردات موبایل کلیک کنید.

 

کد تعرفه گمرکی لوازم جانبی کامپیوتر

وارد کردن هیچ نوع کالایی از کشور خارجی به ایران بدون کد تعرفه گمرکی ممکن نیست. پس واردات لوازم جانبی کامپیوتر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و واردکننده‌ها باید قبل از هر کاری از کد تعرفه مربوطه مطلع شوند. کدهای تعرفه برای هر محصول در سایت‌های بازرگانی دولتی موجود هستند. ما نیز در زیر جدولی کوتاه برای معرفی چند مورد از مهم‌ترین کدهای تعرفه را تهیه کرده‌ایم:

لوازم جانبی کامپیوتر کد تعرفه
جعبه کامپیوتر ۸۴۷۱۵۰۱۰
برد، هارد، درایور و حافظه ۸۴۷۱۵۰۱۰
یک دستگاه کامل رایانه ۸۴۷۱۵۰۲۰
کارت شبکه ۸۴۷۱۵۰۲۰
صفحه کلید ۸۴۷۱۶۰۱۰
موشواره ۸۴۷۱۶۰۲۰
واحد حافظه ۸۴۷۱۷۰۰۰
رم، کارت‌های صدا و گرافیک و برد اصلی ۸۴۷۱۸۰۱۰
کیس ۸۴۷۳۳۰۱۰

دولت با هدف ایجاد تعادل در رونق بازارهای داخلی و خارجی در زمینه فروش لوازم جانبی کامپیوتر تعرفه‌های خاصی را برای پرداخت در نظر گرفته است. این تعرفه می‌تواند بسته به شرایط بازار داخلی مدام در حال تغییر باشد. امروزه تعرفه‌های تعیین شده برای لوازم جانبی کامپیوتر عموما با اولویت‌های ارزی دو بوده و مقدار حقوق ورودی آن‌ها پنج درصد است. جهت واردات و ثبت سفارش واردات لوازم جانبی کامپیوتر کلیک نمایید.

 

مهم‌ترین موارد در واردات لوازم جانبی کامپیوتر

به صورت خلاصه‌وار می‌توان گفت اگر افرادی که قصد فعالیت در بازار واردات لوازم جانبی کامپیوتر را دارند با تمامی ریز و بم این کار آشنا باشند تا در مدت زمان کوتاه بتوانند به سودهای بالایی دست یابند. در غیر این صورت خلاف این موضوع نیز صحت خواهد داشت. بنابراین حتما باید با جزئیات و فوت و فن‌های اصلی در این کار آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین مواردی که در واردات و ترخیص لوازم جانبی کامپیوتر باید در نظر داشت عبارتند از:

  • قبل از وارد شدن به این حوزه و اقدام به واردات ابزارهای رایانه‌‌ای حتما میزان عرضه و تقاضا را در بازار داخلی بررسی کنید. به عبارتی دیگر حتما بازاریابی‌های لازم را از قبل انجام دهید.

 

  • برای اینکه در اواسط راه با مشکلات جدی روبرو نشده و پول‌های خرج شده به خسارت و زیان تبدیل نشوند حتما قبل از هر کاری قوانین و تبصره‌های مربوطه به این حوزه را مطالعه کرده و مجوزهای لازم را از نهادهای دولتی دریافت نمایید.

 

  • هرگز در این مسیر برای تسهیل کار خود به دنبال کارهای غیر قانونی نباشید. این کار نه تنها شما را به سود بالا نخواهد رساند بلکه مسبب وارد شدن خسارت‌های جدی مالی نیز خواهند بود.

 

  • در حوزه واردات لوازم جانبی کامپیوتر الزامی بر داشتن کارت بازرگانی نیست.

 

  • توجه داشته باشید که هر چه حجم کالاهای وارداتی شما بیشتر باشند سود ناشی از آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

 

  • اگر توان سفر و خرید حضوری را از یک کشور خارجی دارید توصیه می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید. چرا که قطعات جانبی مربوط به کامپیوترها از حساسیت بالایی برخوردار بوده و انجام خرید حضوری طبیعتا به نفع شما خواهد بود.

 

  • واردات لوازم جانبی کامپیوتر تنها در صورتی مجاز خواهد بود که دانش یا امکان تولید آن در داخل کشور وجود نداشته باشد.

 

  • برای به حداقل رساندن ریسک کلاه‌برداری خرید خود را حتما از شرکت‌های معتبر بین‌المللی انجام دهید.

 

  • در نهایت نیز توصیه می‌شود هرگز شرکت‌های بازرگانی غیر حرفه‌ای را برای پیمودن این مسیر انتخاب نکنید.
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-8-29
0 983

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ