واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی
واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک باید براساس قوانین و مقرراتی گمرکی کشور انجام شود و وارد کننده موظف است، برای ترخیص کالای خود تعرفه‌های گمرکی را به صورت کامل پرداخت کند. برای واردات و ترخیص آسان انواع کالاها از جمله واردات ماشین آلات صنعتی از گمرک می‌توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

ترخیص-ماشین-آلات-کشاورزی چگونگی واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک

 

یکی از مهمترین بخش‌هایی که معمولا وارد کننده‌ها با آن سروکار دارند، ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک است. در حال حاضر در ایران به دلیل سود بالای واردات ماشین آلات کشاورزی شرکت‌های بازرگانی بسیاری در زمینه واردات این کالای استراتژیک فعالیت دارند و به همین دلیل چگونگی واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک برای آنها اهمیت دارد.

 

اهمیت واردات ماشین آلات کشاورزی

 

از آنجایی که بیشتر نیاز بشر به تامین غذا با استفاده از مواد و محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد، اهمیت واردات ماشین آلات کشاورزی هم در دقیقا به همین دلیل است. استفاده از ماشین آلات قدیمی نمی‌تواند منجر به تولید انبوه و تسریع در روند کاشت، داشت و برداشت شود، از همین رو واردات ماشین آلات کشاورزی به روز و مدرن برای کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

انواع ماشین آلات و دستگاه‌ های کشاورزی مجاز برای واردات

 

انواع ماشین آلات و دستگاه‌ های کشاورزی مجاز برای واردات به کشور که می‌توان آنها را به صورت دست دوم و نو طبق شرایط و قوانین گمرکی ایران وارد کشور کرد، عبارتند از:

  • انواع ماشین آلات سبک و سنگین کشاورزی
  • کمباین
  • دستگاه دروگر خودگردان
  • لوازم یدکی ماشین آلات و دستگاه های کشاورزی
  • هر یک از دستگاه های سم پاش، کودپاش و بذرپاش
  • دستگاه چغندر قند کن
  • تراکتور کشاورزی چرخدار لاستیکی
  • انواع کمباین برداشت محصول
  • انواع تراکتور
  • دستگاه های بذرکار و کود کار
  • دستگاه بیل زن با ابزارهای گاو آهن
  • دستگاه یونجه چین و پرس یونجه
  • دستگاه تولید علوفه به روش صنعتی
واردات هزینه های واردات دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی

 

واردات هر کالایی به کشور هزینه‌هایی زیادی را برای وارد کننده به دنبال دارد، هزینه های واردات دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی هم دقیقا به همین شکل است و تاجر باید پیش از اقدام به واردات هزینه‌ها را پیش بینی و محاسبه کند. از جمله اصلی‌ترین هزینه‌های واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌های مربوط به کنترل تولید
  • هزینه‌های مربوط به خرید محصول در کشور مبدا
  • هزینه‌های حمل و نقل
  • هزینه‌های مربوط به ثبت سفارش

 

کد تعرفه واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک

 

کد تعرفه واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک برای کالاهای مختلف در این حوزه با یکدیگر متفاوت است، کد ترخیص تیلر در صورت آماده کردن به طور دائم کوپه در ردیف 84328000 می‌باشد که 8 درصد حقوق ورودی گمرکات به آن تعلق می‌گیرد. همچنین تعرفه گمرکی ترخیص کمباین در ردیف‌های 84335310 یا 84335390 قرار گرفته و بر حسب مورد استفاده آن مشمول 4 یا 8 درصد حقوق ورودی گمرکی می‌شود. تعرفه گمرکی نشانگر برنج هم در ردیف 8432 قرار دارد.

 

موانع واردات ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل

 

به دلیل وجود تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و سیاسی زیرساخت‌های لازم برای تولید ماشین آلات کشاورزی در کشور وجود ندارد و به همین دلیل است که دولت برای رفع نیاز جامعه کشاورزی امتیازات و اختیارات فراوانی را برای واردات ماشین آلات کشاورزی به بازرگان داده تا موانع واردات ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل به کشور به این شکل کاهش یافته و روند واردات این ماشین آلات به کشور سرعت گیرد.

 

واردات ماشین آلات کشاورزی واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی چگونه انجام می شود؟

 

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی چگونه انجام می شود؟ در پاسخ باید بگوییم که واردات این کالاها هم باید مطابق قوانین و مقررات واردات کالا در کشور و پرداخت تعرفه‌های گمرکی صورت گیرد. واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک در کشور بسته به نوع ماشین آلات به روش‌ها و با هزینه‌های مختلفی انجام می‌شود و وارد کننده یا ترخیص کاری که نماینده وی است باید از قوانین به صورت مستمر در این حوزه مطلع باشد.

 

ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟

 

ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟ چندین کشور هستند که بازرگانان ایرانی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را از آنها وارد کشور می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به کشورهای چین، ترکیه، کره جنوبی، امارات متحده عربی، برخی از کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی اشاره کرد. وارد کنندگان می‌توانند با قیمت‌های مناسب انواع دستگاه و ماشین آلات کشاورزی مستعمل و نو را از این کشورها خریداری کرده و با بیشترین بازدهی در بازار به فروش برسانند.

 

واردات ماشین آلات صنعتی سود واردات ماشین آلات کشاورزی

 

به دلیل نیاز کشور به ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی صنعتی و عدم تولید این کالاها در کشور دولت تمهیدات ویژه‌ای را به واردکنندگان این محصولات ارائه کرده و به همین دلیل سود واردات ماشین آلات کشاورزی برای بازرگانان زیاد است. مجوز فروش آنی این محصولات در بازارهای مختلف کشور باعث شده واردات ماشین آلات کشاورزی به یک تجارت پر سود  تبدیل شود. وارد کنندگان تازه کار با واردات این کالاها می‌توانند با ریسک کمتر و در کوتاه مدت به بالاترین سوددهی دست یابند.

 

نکات مهم در زمان واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک

 

حتما در زمان واردات ماشین آلات کشاورزی به کشور باید استانداردهای لازم را از مراجع ذیربط پیش از اقدام به واردات دریافت کنید. ترخیص کاران حرفه‌ای تیم پرشین تجارت دوان از نکات مهم در زمان واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک مطلع هستند و آماده ارائه مشاوره به شما در این زمینه می‌باشند تا بدون دردسر کالای خود را از گمرک ترخیص کنید.

 

نتیجه‌گیری

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ضمن ارائه مشاوره تخصصی به شما تجار عزیز، سابقه درخشانی هم در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی از گمرک دارد. اگر می‌خواهید تجارت خود را در زمینه واردات ماشین آلات کشاورزی گسترش دهید، بهترین راه دریافت مشاوره و یا استفاده از خدمات مجموعه حرفه‌ای پرشین تجارت دوان است که موفقیت‌های بسیاری در این زمینه دارند.

دولت چه تسهیلاتی را در اختیار وارد کنندگان ماشین آلات صنعتی قرار می‌‌دهد؟

به دلیل عدم تولید ماشین آلات کشاورزی در داخل کشور، دولت به شرکت‌ها و بازرگانانی که در این زمینه واردات انجام دهند تسهیلات متنوعی همچون امکان فروش آنی در بازارهای مختلف را ارائه کرده تا واردکنندگان به واردات ماشین آلات کشاورزی به کشور ترغیب شوند.

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک چه هزینه‌هایی برای وارد کننده در پی دارد؟

تاجران برای واردات هر کالایی به کشور باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنند، هزینه های مربوط به کنترل  تولید، هزینه‌های مربوط به خرید محصول در کشور مبدا، هزینه‌های حمل و نقل و هزنیه‌های مربوط به ثبت سفارش از جمله اصلی‌ترین هزینه‌های واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک برای بازرگان است.

واردات ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل از گمرک از کشورهای مختلفی همچون چین، کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، برخی کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی انجام می‌شود و تعرفه واردات و ترخیص این ماشین آلات از گمرک با یکدیگر متفاوت است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-5-1
0 745

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ