اخذ مجوز تجهیزات الکترونیکی
اخذ مجوز تجهیزات الکترونیکی
واتساپ: 09018317558 02142326

اخذ مجوز تجهیزات الکترونیکی

منظور از اخذ مجوز یعنی، سند رسمی و قانونی است که از سوی مراجع ذی صلاح جهت انجام موضوع فعالیت خاصی صادر می شود و برای هر موضوع فعالیت باید از مقامات قانونی مربوط به آن موضوع فعالیت مجوز اخذ گردد. جهت آشنایی با اخذ مجوز تجهیزات الکترونیکی با ما همراه باشید.

اخذ مجوز تجیهزات الکترونیکی

ضرورت اخذ مجوز تجهیزات الکترونیکی

 

اگر قصد دارید که تجهیزات الکترونیکی وارد کشور کنید و مجوز تجهیزات الکترونیکی را اخذ کنید با ما در این مقاله همراه شوید تا اطلاعات لازم را در این حوزه به شما متقاضیان این تجهیزات ارائه دهیم. این روزها که تمام تولید کنندگان و شرکت ها برای پیشرفت کردن در حوزه ی کاری خود نیازمند به قطعات الکترونیکی مختلف دارند. که شرط لازم برای استفاده از این ابزار در ایران اخذ مجوز می باشد. جهت آشنایی با اخذ مجوز تجهیزات رادیویی پیشنهاد می کنیم مقاله اخذ مجوز تجهیزات رادیویی را ملاحظه بفرمایید.

 

شناخت-قطعات-الکترونیکی تجهیزات الکترونیکی به کدام اقلام اطلاق میشوند؟

 

قطعات و تجهیزات الکترونیک جزوه کالا های بسیار مهم و ضروری برای هر کشوری است، این قطعات کلید رشد اقتصادی برای هرکشوری بوده و در تمامی تجهیزات و ماشین آلات، قطعات الکترونیک مورد نیاز است، تجهیزات الکترونیکی از بردهای الکترونیکی تشکیل می شوند که با استفاده از این تجهیزات می توانید انواع نیازها در حوزهای کاری الکتریکی را فراهم کنید. این قطعات شامل طیف گسترده ای از انواع المان های الکتریکی اصلی مانند خازن، مقاومت و سلف، دیود، ترانزیستور و انواع پردازنده ها و میکروکنترلر، رگلاتورها و…  می باشند.

 

چه صنایعی به تجهیزات الکترونیکی نیازمند هستند؟

 

صنایع  زیادی شامل مخابرات، الکترونیک، پزشکی، ادراره ها و … از جمله صنایعی هستند که به تجهیزات الکترونیکی نیاز اساسی دارند و به دلیل عدم داشتن مواد مورد نیاز برای تولید در داخل کشور و پیچیدگی های فنی و تکنولوژی در ساخت و تولید تجهیزات و قطعات الکترونیکی، برای تامین نیاز مصرف کنندگان این کالا بیشتر از کشورهای مختلف خارجی وارد می گردد.

ترخیص قطعات کامپیوتر جایگاه ابزار و تجهیزات الکترونیکی در کشور

 

امروزه واردات و صادرات قطعات الکترونیکی جایگاه خاص و ویژه ای را در کشورمان دارد و اغلب قطعات مورد نیاز را باید از کشورهای خارجی تهیه کنیم. به همین دلیل افرادی که کسب کارشان با این تجهیزات هست باید نحوه واردات  و اخذ قطعات الکترونیکی را به خوبی آشنا شوند واردات قطعات الکترونیکی به داخل کشور ما ایران با مشکلات عدیده و خاصی همراه است. چرا که کشورمان تحت تحریم ها شدیدی قرار گرفته و شرایط سختی را برای مصرف کنندگان این قطعات بوجود اورده است.

 

مجوز واردات قطعات الکترونیکی چیست؟

 

قطعات الکترونیکی دارای تنوع بالایی هستند. شاید هر قطعه الکترونیکی از نظر ظاهری مشابه  قطعه دیگر باشد. ولی درعملکردی کاملا متفاوت هستند. بنابراین، ترخیص و اخذ مجوز لوازم برقی از گمرک برای هر قطعه متفاوت خواهد بود.کسب مجوزهای لازم برای قطعات الکترونیکی یکی از مهم ترین مراحل نکات کلیدی است که باید با دقت و مهارت کافی انجام بشود. در غیر این صورت نمی توانید به آسانی به قطعه مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

 

مهم ترین کالاهای قابل دریافت مجوز برای واردات

 

برای اینکه کاملا بفهمیم چه مدارک و مجوز برای واردات قطعات الکترونیکی لازم است باید بدانید چه کالاهایی قابل ورود به ایران هستند.

قطعات الکترونیکی را به دسته های زیر تقسیم کردیم:

 

  1. کانکتورهای RF
  2. مبدل RF
  3. مبدل DC
  4. آی سی ها
  5. ریز کنترلگرها
  6. ترانسفورماتورها
  7. لوازم خانگی کوچک
  8. سوئیچ های توزیع برق
  9. ابزار برقی ولتاژ بالا
  10. کنتورهای برق
  11. لوازم عمده خانگی
  12. قطع کننده های مدار
  13. تابلوهای توزیع برق
  14. واردات قطعات کامپیوتر
  15. سوئیچ شبکه

 

چه کالاهای قابل سفارش و شامل اخذ مجوز می شوند ؟

 

قبل از اخذ مجوز برای تجهیزات الکترونیکی ، باید با شرایط واردات آشنا بشوید و بدانید چه کالاهای قابل سفارش هستند. کالاهایی قابلیت کسب مجوز و واردات هستند که مخالفتی با نظم عمومی و شئون حملی و مذهب رسمی کشور نباشند. این دسته از مقررات و ضوابط باید توسط واردکنندگان مورد ارزیابی قرار گیرد تا بعدها دچار مشکلی نشود. همچنین برچسب و نمادهایی که به صورت شکل های مختلف یا تصاویر روی کالا وجود دارد و منطبق با موارد ممنوعیت هستند، نباید روی کالاها وجود داشته باشد. در غیر اینصورت کالا غیر قابل ورود به کشور است.

 

اخذ مجوز

 

در مرحله ی نخست شرکت مورد نظر باید برای ورود قطعات الکترونیکی از کشور مبدأ به کشور ما ثبت سفارش را انجام بدهد. و کارت بازرگانی نیز یکی از ملزومات قبل از گرفتن مجوز می باشد بعد از گذراندن دو مرحله فوق، با مراجعه به سازمان اعلام شده از طرف اداره ی گمرک اقدام به اخذ مجوز کرده و مجوزهای مورد نیاز پس از ارزیابی و آزمایش های لازم بر قطعات الکترونیکی  توسط کارشناسان مربوطه در صورت تایید قطعات الکترونیکی وارد مرحله نهایی می شود و مجوز اخذ می گردد.

 

مجوز یا پروانه بهره برداری

 

برای واردات قطعات الکتریکی ابتدا باید مجوزهای لازم را از سازمان های مربوطه اخذ کنید. ترخیص قطعات الکترونیکی تنها در صورت داشتن مجوز امکان‌پذیر است و در صورت نداشتن مجوز نمی توانید کالای خود را از گمرک ترخیص کنید و تجهیزاتی که وارد کرده اید در رده قطعات غیرمجاز قرار می گیرد. و امکان ترخیص آن را ندارید.

 

 

چه شرکت هایی مورد تایید اداره گمرک برای دریافت قطعات الکترونیکی است؟

 

  شرکتی که بتواند فرآیند مراحل ثبت سفارش قطعات و تجهیزات الکترونیکی را به راحتی انجام دهد و اطلاعات کافی درباره ی اینکه کدام شرکت خارجی و کدام کشور گزینه مناسبی برای ثبت قطعه مورد نظر است، می توانیید از شرکت هایی که سابقه واردات قطعات الکترونیکی را دارند در ترخیص و اخذ مجوز قطعات الکترونیکی راهنمایی و مشاوره در خواست کنید.

 

روند واردات تجهیزات الکترونیکی معمولا چگونه است؟

 

واردات تجهیزات الکترونیکی طی سه مرحله زیر انجام میشود :

  1. تامین تجهیزات از کشور مورد نظر
  2. انتخاب تجهیزات و پیدا کردن نمونه اصلی
  3. ارسال و تحویل تجهیزات الکترونیکی

 

مشکلات وارد کنندگان تجهیزات الکترونیکی

 

از مشکلاتی که ممکن است بر سر راه وارد کنندگان وجود داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش تعرفه واردات تجهیزات الکترونیکی
  2. زیر پا گذاشتن وعده های تامین کننده قطعات
  3. طولانی مدت بودن زمان تحویل
  4. افزایش هزینه تمام شده تجهیزات

 

ورود اطلاعات در سامانه EPL

 

برای وارد کردن تجهیزات الکترونیکی به داخل کشور ابتدا باید اطلاعات مورد نیاز به صورت دور اظهاری در سامانه EPL ثبت شود.

 

ارزیابی

 

اظهاراتی که در سامانه ثبت شده است توسط بازرسین گمرک ارزیابی می شوند که در ارزیابی موارد زیر بررسی خواهند شد:

  • ارسال کالا به آزمایشگاه ( کالای مرتبط با مواد اولیه)
  • بررسی مجوزهای اخذ شده از سازمان ها و نهادهای مربوطه
  • صادر شدن گواهی تامین ارز از سوی بانک عامل
  • بیمه نامه
  • گواهی بازرسی در مبدا
  • بارنامه
  • عدل بندی
  • صادر شدن گواهی مبدا
  • قبض انبار
  • ترخیصیه و وکالت نامه

 

مشکلات مربوط به واردات تجهیزات الکتریکی

 

اگر قطعه الکتریکی نایاب باشد، به طبع هزینه بیشتری برای واردات باید در نظر گرفت. همچنین باید بدانید که واردات قطعات الکترونیک در سال های اخیر بسیار متفاوت ارزیابی شده است. یعنی برخی اوقات اخذ مجوز برای یک محصول به نسبت محصول دیگر بسیار متفاوت است.یک نکته پر اهمیت دیگر که باید بدانید این است که برخی از کالاها از نظر واردات دچار یک سری شرایط خاص هستند. این شرایط نیز روی هزینه تاثیر می گذارد.

واردات-قطعات-الکترونیکی نکات ضروری قبل از اخذ مجوز تجهیزات الکتریکی

 

در کنار مجوز واردات الکترونیکی باید با نکات کلیدی قبل از ثبت سفارش آشنا شوید تا در آگاهی کامل اقدام به خرید کنید: قبل از اقدام به خرید و اخذ مجوز برای قطعات الکترونیکی باید از شرکت نمونه هایی از لوازم را درخواست کنید.تا نمونه کیفیت قطعات تضمین شده باشد. از معتبر بودن فروشنده کالا اطمینان کامل حاصل نمایید. در واقع تجربه و اعتبار شرکت وارد کننده مهم ترین نکته هنگام واردات قطعات الکترونیکی است. آگاهی از قواعد و اصطلاحات جهت خرید بین المللی باعث می شود روند خرید کالاهای الکترونیکی راحت‌تر انجام شود.

 

چرا قطعات الکترونیکی در ایران تولید نمی‌شوند؟

 

  • برای تولید انواع قطعات الکترونیکی ما نیاز به دانش با سطح بالا و پیچیده داریم که در کشورمان قابل دسترسی نمی باشد
  • با افزایش نرخ دلار و تورم چشمگیر در ایران تهیه مواد اولیه برای تولید را نمی توان میسر کرد.
  • عدم وجود نیروی کار تخصصی کافی برای تولید صنعتی طیف متنوع تجهیزات و قطعات الکترونیکی
  • عدم وجود نقدینگی کافی برای تحقیق و توسعه و دسترسی به بازارهای جهانی

 

Rate this post
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-9-22
0 1461

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ