استریپ و استافینگ چیست؟
استریپ و استافینگ چیست؟
واتساپ: 09018317558 02142326

استریپ و استافینگ چیست؟

استریپ و استافینگ چیست؟ آشنایی با اصطلاحات بازرگانی و روند ترخیص کالا از گمرکات کشور جهت دستیابی به موفقیت در حوزه تجارت و بازرگانی بسیار حائز اهمیت است. استریپ و استافینگ از اصطلاحات رایجی است که در صنعت حمل و نقل بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با توجه به دانش، تجربه و تخصصی که در زمینه ترخیص و حمل و نقل کالا دارد، کلیه امور را توسط ترخیصکاران حرفه ای خود در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رساند.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعات جامعی در باره استریپ و استافینگ آشنا کنیم و به توضیح مراحل انجام عملیاتی آن ها بپردازیم، پس اگر در این زمینه سوال و ابهامی دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان ما با همراه باشید.

دموراژ-در-حمل-و-نقل استریپ چیست و مراحل آن چگونه است؟

 

استریپ (Strip) به معنای تخلیه بار از درون کانتینر است که اگر مراحل انجام عملیات استریپ را بخواهیم توضیح دهیم، به خدمات اسنادی آن اشاره می کنیم که شامل موارد زیر می باشد:

  • لیست جابجایی به محوطه استریپ ارائه شود
  • صاحب کالا یا ترخیص کار با در دست داشتن برگه جابجایی به صورت حضوری مراجعه کند

با داشتن خدمات اسنادی بالا می توان عملیات زیر را آغاز نمود:

  • در حضور نماینده صاحب کالا فک پلمپ انجام می گیرد
  • با کمک کارگر یا لیفتراک می توان بار را خالی کرد
  • کانتینر خالی به دپو کشتیرانی انتقال داده شود
  • و در آخر می توان رسید کانتینر را تحویل گرفت

 

استافینگ چیست و مراحل آن به چه صورت است؟

 

استافینگ (Stuffing) به معنای دوباره پر کردن کانتینر است که توسط دستگاه های مجهز و مدرن و نیروهای متخصص پایانه های کانتینری و غیر کانتینری و انبارها انجام می گیرد.

برای انجام عملیات مراحل استافینگ ابتدا صاحب کالا باید مراحل زیر را انجام دهد:

  • به محوطه نگهداری کانتینر نامه کشتیرانی ارائه دهد
  • لیست رسوب کانتینر را به واحد عملیات تحویل دهد
واردات-کالا-با-پرشین-تجارت-دوان

سپس با تهیه و ارائه اسناد و ثبت در سیستم اسنادی می تواند مراحل عملیاتی زیر را آغاز نماید:

 

  • مراجعه بار شمار و کشنده به ترمینال جهت انتقال کانتینر
  • کانتینرهای ورودی در سیستم هند هلد ثبت می شوند
  • بار درون کانتینر توسط کارگر یا لیفتراکی چیده می شوند
  • بار پس از تایید نماینده صاحب کالا چک می شود و پلمپ محوطه و کشتیرانی انجام می گیرد
  • به پورت اپراتور مراجعه می شود و کانتینرها در لیست کشتی قرار می گیرند
  • پس از هماهنگی و تحویل کانتینر به پورت اپراتور، رسید با مهر اخذ می شود

این بخش از استافینگ برای بارگیری کالا جهت صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع استافینگ

 

استافینگ از نظر بارگیری به سه نوع مختلف تقسیم بندی می شود که شامل موارد زیر است:

 

استافینگ در محوطه گمرک

 

در این نوع از استافینگ برای اینکه بار توسط مامور گمرک بررسی شود، در محوطه گمرک تخلیه می شود و پس از دریافت مجوزها، بار به داخل کانتینر انتقال پیدا می کند

 

استافینگ به صورت مستقیم

 

در این بخش پس از رسیدن محموله در محوطه بارگیری، فرآیند بارگیری در کانتینر آغاز می شود

 

استفافینگ کارخانه

 

صاحب کالا با دریافت مجوزهای مورد نیاز می تواند بارگیری را در داخل کارخانه انجام دهد، به این صورت که کانتینرهای خالی به کارخانه منتقل می شوند و پس از انجام عملیات بارگیری، به ایستگاه باربری برگردانده می شوند.

ترخیصیه چیست؟ چالش های ترخیص کالا

 

در روند واردات و صادرات یکی از اصل های جدایی ناپذیر آن بخش ترخیص کالا است که کسانی که در امر تجارت و بازرگانی هستند باید نسبت به این بخش از تشریفات گمرکی، دانش و تجربه کافی داشته باشند تا از مشکلات و چالش های این مسیر به راحتی عبور کنند.

در مسیر ترخیص کالا چالش هایی هستند که ممکن است روند ترخیص را طولانی تر کند که در اینجا به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

  • ارائه اظهارنامه تا خروج کالا
  • صرف شدن زمان زیاد برای آزمایش کالا

هم چنین با طولانی شدن زمان آزمایش کالا، باید جرایم دیرکرد کانتینر، خواب سرمایه و تامین نشدن نیاز کارخانه های را پرداخت نمود و اینها موارد مهمی هستند که باید نسبت به آن دانش لازم را کسب نمود.

استریپ و استافینگ چیست؟

پرداخت هزینه های بدون ضابطه جهت ترخیص، استریپ، ترخیصیه و غیره از موارد و دردسرهایی هستند که در صورت آشنایی نداشتن با قوانین و تشریفات گمرکی آن خسارت های زیادی برای صاحب کالا به وجود خواهد آمد.

بنابرانی توصیه می شود روند ترخیص کالای خود را به یک گروه بازرگانی معتبر بسپارید که بدون استرس و نگرانی، کالای خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

 

کراس استافینگ چیست؟

 

کراس استافینگ یکی دیگر از اصطلاحات بازرگانی است که در روش های حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار می گیرد و در این روش محموله و کالای مورد نظر از کانتینر کشتی خارج می شود تا جهت ارسال به مقصد اصلی در کانتینر یک کشتی دیگر بارگیری شود.

 

ترانشیب استافینگ چیست؟

 

استریپ و استافینگ چیست؟ ترانشیب استافینگ همان مفهوم مشابه کراس استافینگ را دارد با این معنا که کانتینرها بدون باز و تخلیه شدن، انتقال آن ها از یک کشتی به کشتی دیگر صورت می گیرد.

ما زمانی از کراس و ترانشیب استافینگ استفاده می کنیم که به دلیل تحریم هایی که در کشور وجود دارد، امکان وارد کردن کالای مشخص به کشور را نداریم و باید در بنادری که متعلق به کشورهای دیگر است برای تعویض کشتی های حمل بار و جابجایی کانتینرها اقدام کنیم.

در بعضی مواقع از کراس استافینگ زمانی استفاده می شود که در برخی از بنادر برای بارگیری و تخلیه بار محدودیت وجود دارد. این محدودیت به کشتی هایی مربوط می شود که اندازه آن ها برای پهلو گرفتن در بندر خیلی بزرگ است. بندر نیز برای جای گیری این کشتی ها به اندازه کافی ظرفیت و حجم ندارد.

 

چرا پرشین تجارت دوان

 

واردات و صادارت کالا از حوزه های مهم تجارت و بازرگانی است که برای ورود در این زمینه باید از تخصص و دانش کافی برخوردار بود. مشکلات و واردات کالا همواره برای افراد تازه وارد به دنیای تجارت و بازرگانان چالش برانگیز بوده و به منظور جلوگیری و حل آن در اسرع وقت باید اطلاعات کافی و مدرن و به روز شده را در این زمینه داشته باشند.

این روزها به دلیل وجود تحریم ها مشکلاتی از قبیل بیش بود ارزش، تفاوت تعرفه، تخصیص ارز بانک مرکزی، کسر تخلیه، دموراژ و غیره وجود دارند که این مشکلات نیز در استریپ و استافینگ هم خود را نشان داده است. بنابراین با مراجعه به شرکت های بازرگانی می تواند کمک رسان بازرگانان در این مسیر باشد.

 

کلام پایانی

 

در این مقاله سعی کردیم به سوال استریپ و استافینگ چیست؟ پاسخ دهیم و شما را با دو اصطلاح رایج استریپ و استافینگ آشنا کنیم و به توضیح مراحل آن ها و شرایطی که در تشریفات گمرکی اعمال شده است، بپردازیم، اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید و یا زمان کافی برای انجام امور ترخیص کالای خود را ندارید، می توانید به شرکت های بازرگانی مراجعه کنید که در این زمینه تخصص و دانش کافی دارند. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به دلیل تجربه و دانش کافی پیشنهاد خوبی برای شما عزیزان خواهد بود.

 

استریپ چیست؟

زمانی که بار به مقصد مورد نظر خود می رسد باید توسط کارگر یا دستگاه های مجهز از کانتینر تخلیه شود که به این امر تخلیه استریپ می گویند.

مراحل استریپ طی چند مرحله انجام می گیرد؟

استریپ طی دو مرحله 1: خدمات اسنادی و 2: عملیات استریپ انجام می گیرد که به صورت مفصل در مقاله توضیح داده شده است.

استافینگ چیست؟

استافینگ به معنای جاساز کردن بار داخل کانتینر است که این عملیات بیشتر در بارگیری کالا در بخش صادرات انجام می گیرد.

مراحل استافینگ طی چند مرحله انجام می گیرد؟

استافینگ طی دو مرحله 1: خدمات اسنادی و 2: عملیات صورت می گیرد.

از واژه های استریپ و استافینگ بیشتر در کجا استفاده می شود؟

از این دو واژه بیشتر در صنعت کشتیرانی و در پایانه های کانتینری مورد استفاده قرار می گیرد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-11-30
0 1155

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ