امكان صادرات بنزین برای اشخاص حقیقی فراهم شد
امكان صادرات بنزین برای اشخاص حقیقی فراهم شد
واتساپ: 09018317558 02142326

امكان صادرات بنزین برای اشخاص حقیقی فراهم شد

امكان صادرات بنزین برای اشخاص حقیقی فراهم شد

امكان صادرات بنزین برای اشخاص حقیقی فراهم شد ، به گزارش موسسه تحقیقاتی مركز اطلاعات فنی ایران، گمرك ایران در بخشنامه ای اعلام كرد، در صورت اخذ مجوز امكان صادرات بنزین، گاز و گازوییل برای اشخاص حقیقی وجود دارد.

صادرات_بنزین_توسط_اشخاص

دفتر صادرات گمرك ایران بخشنامه به روز شده ای از مقررات صادرات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی منتشر كرده است. بر این اساس صادرات فرآورده‌های اصلی نفتی شامل نفت سفید، گازوییل، گاز، بنزین  و نفت خام همچنان در انحصار  وزارت نفت است و در صورت صدور مجوز، امكان صادرات آن توسط سایر افراد وجود دارد، در حال حاضر برخی شركتهای خصوصی با مجوز وزارت نفت در حوزه صادرات این فرآورده‌ها فعالیت دارند و اقدام به بازاریابی این فرآورده‌ها در بازارهای جهانی می‌كنند كه گاها یا به نام خودشان یا به صورت توافقی به نام شركتهای زیر مجموعه وزارت نفت این فرآورده ها را به بازارهای بین المللی صادر می كنند.هم اكنون صادرات محصولات پتروشیمی جامد به جز كود اوره نیاز به اخذ مجوز ندارد و صادرات این محصولات با ارایه فاكتور خرید از شركتهای پتروشیمی آزاد است.

بیشتر بدانید :

گفتنی است، صادرات قیر در صورت خرید از رینگ صادراتی بورس كالا بلامانع است. همچنین صادرات انواع گوگرد در صورتیكه  منشا گازی داشته باشد نیاز به اخذ مجوز از شركت گاز و در صورتیكه منشا نفتی داشته باشد نیاز به اخذ مجوز از شركت نفت دارد.صادرات محصولات مایع پتروشیمی و به صورت كلی مشتقات مایع نفت و گاز   پس از ارایه فاكتور منشا، جهت صادرات آنها ، مشمول دستور العمل ستاد مركزی  مبارزه با قاچاق كالا و ارز بوده و منوط به اظهار نظر سازمان  استاندارد مبنی بر فقدان مواد یارانه‌ای است. در تازه ترین تسهیلات 15 گروه كالای  مشتق مایع نفت و گاز از  شمول دستور العمل  ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز مستثنی شده و صادرات آنها پس از تعیین ماهیت بلامانع است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1235

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ