ایران و پاكستان قرارداد همكاری بانكی امضا كردند
ایران و پاكستان قرارداد همكاری بانكی امضا كردند
واتساپ: 09018317558 02142326

ایران و پاكستان قرارداد همكاری بانكی امضا كردند

ایران و پاكستان قرارداد همكاری بانكی امضا كردند

ایران و پاكستان قرارداد همكاری بانكی امضا كردند . تجارت بین دو كشور آزاد می‌شود . «خرم‌دستگیر‌خان» وزیر بازرگانی پاكستان ضمن اعلام خبر امضای قرارداد همكاری بانكی بین 2 كشور، گفت: بین دو كشور تجارت آزاد برقرار خواهد شد كه بر اساس آن 80 درصد واردات و صادرات بین 2 كشور با رعایت و تخفیف ویژه گمركی صورت خواهد گرفت.

قرارداد همكاری_بین_ایران_و_پاكستان

به گزارش شبكه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی به نقل از فارس، «خرم‌دستگیر‌خان» وزیر بازرگانی پاكستان در گفتگویی رسانه ای با اعلام این موضوع كه حجم تجارت بین اسلام‌آباد و تهران در حال افزایش یافتن است از امضای قرارداد همكاری بانكی بین 2 كشور خبر داد.بانك مركزی پاكستان و ایران قراردادی را برای همكاری دوجانبه امضا كرده‌اند كه موجب افزایش حجم تجارت و تقویت همچنین استحكام روابط بازرگانی اسلام‌آباد و تهران می‌شود.

دستگیر‌خان تأكید كرد: پاكستان از گذشته روابط تاریخی و فرهنگی با ایران داشت و در حال حاضر دو كشور در حال تبدیل شدن به شركای تجاری هستند.

مهدی‌هنردوست سفیر ایران در پاكستان نیز كه در این گفت و گوی رسانه‌ای حضور داشت ضمن تأیید صحبت‌های خرم‌دستگیر‌خان تأكید كرد روابط ناگسستنی دو كشور در تمام زمینه‌ها در حال مستحكم شدن است.اجرایی شدن پروژه صادرات گاز و برق به پاكستان با سرعت در حال تكمیل شدن است.

بیشتر بدانید : تصویب شدن لایحه موافقتنامه بازرگانی ایران و تایلند

چندی پیش پاكستان و ایران برای هموار كردن مسیر تجارت آزاد با یكدیگر وارد مذاكره شدند و قرار شد به زودی شاهد توافقات تجاری و تهاتر بانكی بین 2 كشور باشیم.اسلام‌آباد در تاریخ 10 ژوئن پیشنهادات خود را برای تجارت آزاد به تهران ارسال كرد و بعد از دریافت پاسخ مثبت مذاكره برای هموار كردن گسترش روابط تجاری را آغاز كرد.بعد از سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به پاكستان كه در ماه مارس صورت گرفت و امضای قراردادهایی مبنی بر گسترش روابط استراتژیك به مدت 5 سال پیگیری موضوع تجارت آزاد بین 2 كشور نیز آغاز شد.

به گفته مقامات پاكستانی با اینكه تحریم‌های بین المللی ایران پایان یافته اما گسترش روابط تجاری بین 2 كشور به كندی انجام می‌شود با این وجود اسلام‌آباد و تهران مصمم به تجارت آزاد با یكدیگر هستند.طبق قرارداد تجارت آزاد بین 2 كشور 80 درصد واردات و صادرات بین 2 كشور با رعایت و تخفیف ویژه گمركی صورت خواهد گرفت.در حال حاضر 18 درصد واردات و صادرات بین 2 كشور شامل تخفیف گمركی است كه از این بین 338 مورد كالاهای ایرانی و 309 مورد كالاهای پاكستانی می‌باشد.

حجم تجارت بین پاكستان و ایران تا 5 سال آینده به بیش از 5 میلیارد دلار می‌رسد بنابراین 2 كشور ناگزیر هستند كه در زمینه تهاتر بانكی با هم به توافق برسند و مذاكره در این زمینه ادامه دارد.بیشتر حجم تجارت بین ایران و پاكستان شامل میوه، سبزی،خشكبار و برنج می‌باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1183

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ