بهترین روش حمایت از کالای ایرانی چیست؟
بهترین روش حمایت از کالای ایرانی چیست؟
واتساپ: 09018317558 02142326

بهترین روش حمایت از کالای ایرانی چیست؟

بهترین روش حمایت از کالای ایرانی چیست؟

محوریت حمایت از کالای ایرانی باید صادرات باشد. مرتضی بکی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جهت حمایت از تولیدات داخلی باید به نحوی باشد که منجر به صادرات، افزایش ارزش افزوده و در یک کلام پایداری در اقتصاد شود چون در کنار این بحث کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی را خواهیم داشت.

وی در ادامه اظهارداشت: پیش بینی های اقتصادی نشان می دهد در 10 تا 15 سال آینده نفت کمترین سهم را در سبد انرژی دنیا خواهد داشت بنابراین با این وصف افزایش سهم تولیدات غیر نفتی در صادرات ضرورتی اجتناب ناپذیر است.بدون تحقق این مهم اقتصاد ایران در عرصه بین المللی با مخاطرات جدی رو به رو خواهد شد.

وی همچنین در مورد حمایت از کالاهای داخلی به رادیو اقتصاد افزود: قبل از هرچیز در این بحث باید معلوم شود فلسفه حمایت چیست؟ آیا هدف از حمایت ورود کالاهای ساخت داخل به بازارهای بین المللی است یا نه این محصولات در بازارهای داخلی عرضه و مصرف شود؟

بیشتر بدانید : چالش های صادارت ایران

بکی در خصوص اینکه گفته می شود منظور از حمایت از کالای ایرانی یعنی در پیش گیری استراتژی جایگزینی واردات اظهارداشت: تجربه تاریخی نشان می دهد که جایگزینی واردات محکوم به شکست است و نمی تواند به عنوان یک استراتژی موفق مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: حمایت از کالای ایرانی یعنی حمایت از تولیداتی که بتوانند در بازارهای بین المللی ورود و در مصاف با اجناس خارجی حرفی برای گفتن داشته باشند.در داخل نیز هدف ایجاد محدودیت و ممنوعیت نیست بلکه مقصود افزایش توان رقابتی محصولات داخلی است.

وی تصریح کرد: بخشی از افزایش توان رقابتی محصولات داخلی مربوط به داشتن بازار بزرگ تر است بنابراین اگر مصرف کننده داخلی اقبال بیشتری به تولیدات داخلی داشته باشد و بازاری برای تولیدات ساخت داخل ایجاد شود از صرفه های مقیاس استفاده و هزینه های تولید به شدت بر مدار کاهش و به تبع قدرت رقابت محصولات داخلی در رقابت با تولیدات خارجی افزایش پیدا می کند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-1-18
0 2695

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ