ترخیص باتری خودرو
ترخیص باتری خودرو
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص باتری خودرو

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با بیش از دو دهه سابقه در زمینه ترخیص باتری خودرو می‌تواند  به بازرگانان و تجار محترم در زمینه خرید و ترخیص و واردات باتری خدمات عرضه کند. در این مقاله قصد داریم به موارد مهم ترخیص باتری خودرو بپردازیم.

با پیشرفت تکنولوژی و مدرن‌شدن زندگی امروزه، بسیاری از لوازم مورد استفاده یا برقی است یا شارژی. از وسایل کوچکی مثل کنترل تلویزیون یا اسباب‌بازی کودکان گرفته تا وسایل بزرگ‌تری مانند خودرو از باتری استفاده می‌کنند. باتری خودرو جز اجزا مهم هر خودروی محسوب می‌شود که عمده این باتری‌ها وارداتی می‌باشد.

ترخیص باتری خودرو واردات و ترخیص باتری خودرو از گمرک

 

باتری خودرو در واقع یک نوع منبع تغذیه می‌باشد که قابل‌شارژ است و جهت روشن‌کردن خودرو به آن نیاز است. باتری خودرو وظیفه انتقال ولتاژ برای شروع به کار (استارت) را به عهده دارد که موجب می‌شود جرقه پیشرانه در موتورهایی درون‌سوز فراهم شود. وظیفه دیگر باتری خودرو برق‌رسانی به اجزایی الکتریکی مانند، رادیو، برف‌پاک‌کن، چراغ‌های خودرو است.

به‌طورکلی تأمین انرژی وسیله پیچیده‌ای؛ مانند خودرو وظیفه باتری است که قطعات دیگری مانند دینام اتومبیل، و سیستم احتراق و سوخت، تنظیمات هوا، و کنترل‌های صوتی، و گیربکس به‌نوعی در شروع کار از باتری استفاده می‌کنند.

واردات باتری خودرو از گمرک

انواع باتری به طور کلی

 

به‌طورکلی فناوری ساخت باتری اتومبیل با توجه به نوع سازنده آن کمی متفاوت است؛ ولی جنس اکثر باتری اتومبیل‌هایی که مجهز به پیشرانه درون‌سوز هستند از نوع اسیدی می‌باشد.

 

باتری مایع

این نوع باتری همان طور که از نامش پیداست باید مرتب مرطوب باشد و به طور منظم نیاز به استفاده از آّب مقطر دارد. نام دیگر این باتری (سلول مرطوب) نیز می‌باشد.

 

باتری سرب اسیدی والو دار

این نوع باتری خودرو از سری باتری‌های آب‌بندی‌شده می‌باشد. ازآنجایی‌که این باتری آب‌بندی شده به آب نیاز ندارد و نیازی به شارژکردن نیز ندارد. نام دیگر این باتری سرب اسیدی مهر وموم شده نیز می‌باشد.

 

باتری برقی یا دوگانه

 

این نوع باتری مورداستفاده در ماشین‌های برقی یا هیبریدی است و جنس اکثر آنها لیتیوم یونی می‌باشد. اما در برخی از انواع باتری برقی از نوعی باتری سرب اسیدی نیز جهت منبع انرژی ثانویه به کار برده می‌شود.

 

انواع باتری خودرو

 

باتوجه‌به اینکه خودرو به چه میزان انرژی جهت استارت نیاز دارد از باتری‌های متفاوتی در خودروها استفاده می‌شود. به‌طورکلی هشت نوع باتری خودرو وجود دارد که به شرح زیر است:

 

باتری‌های سرب اسیدی غرقی یا همان سلول مرطوب

 

این باتری از قدیمی‌ترین باتری‌های مورداستفاده در خودروهاست که در واقع از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه می‌باشد. این نوع باتری از شش سلول محلول در الکترولیت مایع اسیدسولفوریک و آب ساخته شده که دارای ولتاثر 12.6 ولت می‌باشد. هرچند باتری سلول مرطوب برای راه اندازی پیشرانه انرژی کافی دارد. می‌تواند لوازم جانبی اتومبیل را نیز تأمین انرژی نماید. این نوع باتری معمولاً باید به‌صورت دوره‌ای شارژ شود. درصورتی‌که 50 درصد از عمق تخلیه این باتری کاهش یابد بهره‌وری و عمر نیز دچار افت خواهد شد.

 

باتری نقره کلسیم

 

 

این باتری نسبت به باتری‌های سلول مرطوب بسیار پیشرفته‌تر می‌باشد. فناوری به‌کاررفته در آن مشابه باتری سلول مرطوب است با این تفاوت که از صفحات سرب و کلسیم و نقره به‌جای صفحات سرب آنتیمو استفاده شده است. این نوع باتری مهرو و موم شده است و نیازی به نگهداری ندارد. باتری نقره کلسیم در مقابل خوردگی بسیار مقاوم‌تر می‌باشد و تحمل‌پذیری بیشتری در دمای بالا دارد. در دمای گرم و مرطوب دارای عمر طولانی‌تری است. این باتری نیازمند ولتاژ بالایی است و امکان اینکه در اثر سولفاته شدن خراب شود بسیار زیاد است.

 

باتری مرطوب پیشرفته

 

این نوع باتری در واقع یک باتری سلول مرطوب بهینه شده می‌باشد که کارایی بالاتری دارد. از سری باتری‌های مهروموم شده محسوب می‌شود که در محلول الکترولیت مایع قرار دارد. عمر این باتری دوبرابر باتری‌های معمول می‌باشد. باتری مرطوب پیشرفته می‌تواند 85 هزار بار میل‌لنگ را به حرکت دربیاورد. درصورتی‌که دو باتری پیشین فقط می‌توانستند 30 هزار بار میل‌لنگ را به چرخش دربیاورند. این باتری مناسب اتومبیل‌هایی است که مجهز به فناوری شروع و توقف معمولی هستند.

 

باتری ژل سلول یا درواقع سلول خشک

 

این نوع باتری در واقع مجدد از نسل باتری مرطوب محسوب می‌شود تنها تفاوت باتری ژل سلول در این است که این باتری سرریز نمی‌شود. باتری سلول خشک مثل باتری آب الکترونیکی می‌باشد با این تفاوت که به‌جای کلسیم – آنتیموان از صفحات سرب و سلیس در محلول الکترولیت استفاده می‌شود و آن را به ژل بدل می‌کند. چرخه عمر این باتری زیاد است و در مقابل لرزش و ضربه نیز بسیار مقاوم است.

 

باتری حصیری شیشه‌ای جاذب

 

این باتری برای استفاده در وسایل نقلیه مدرنی که نیاز به انرژی الکتریکی بالاتری دارند طراحی شده است. کارکرد باتری حصیری شبیه باتری سلول مرطوب می‌باشد که در واقع تنها تفاوت آن با باتری سلول مرطوب در این است که از جداکننده فایبرگلاس برای جذب محلول الکترولیت استفاده شده تا آن را در جای خود ثابت نگه دارد. عملکرد باتری حصیری نسبت به باتری مرطوب و ژل سوختی بهتر است.  باتری حصیری شیشه‌ای نسبت به سایر باتری‌ها 5 برابر بیشتر شارژ می‌شود و می‌تواند تا 80 درصد از عمل تخلیه را کاهش دهد و همچنین دارای عمر 3 برابری است. این باتری نسبت به باتری‌های معمولی حدود 40 تا 100 درصد گران‌تر است.

 

باتری چرخه عمیق

 

این نوع باتری نوعی دیگر از باتری‌های سرب اسیدی محسوب می‌گردد که هم امکان مرطوب بودن دارد هم مهروموم شده است. صفحه باتری چرخه عمیق، ضخیم‌تر است و ماده فعال آن نیز تراکم بیشتری دارد. در واقع باتری چرخه عمیق برای دوره‌های طولانی باانرژی پایدار و جریان کم طراحی شده است. در ماشین‌های تفریحی مانند ماشین گلف و یا وسایل نقلیه دریایی از این باتری استفاده می‌شود که گاهی به آن باتری دریایی هم گفته می‌شود.

 

باتری لیتیوم یون

 

این باتری مخصوص ماشین‌های برقی یا هیبریدی می‌باشد. باتری لیتیوم یونی در زمان کمتری شارژ می‌شود و در واقع ذخیره انرژی بالایی دارد که نسبت به سایر باتری‌های معمولی وزن کمتری نیز دارد. این باتری‌ها در واقع هزینه بالاتری نسبت به سایر باتری‌ها دارند؛ اما چرخه عمر بالاتری نیز دارند. معمولاً کارخانه‌ها تولیدکننده باتری لیتیوم یون بین 5 تا 8 سال به مصرف‌کنندگان ضمانت ارائه می‌دهند. در بیشتر مواقع انتظار می‌رود این باتری بین ده تا بیست سال عمر کند. نکته قابل‌توجه اینکه باتری لیتیوم یون قابل‌بازیافت است و سازگار با محیط‌زیست محسوب می‌شود.

 

باتری‌های هیدروکسید نیکل آهن

این نوع باتری معمولاً در خودروهای هیبریدی استفاده می‌شود که نسبت به باتری لیتیوم یون عمر بالاتری دارد. به علت اینکه این باتری نرخ تخلیه بالایی دارد و در دمای بالا نیز گرمای زیادی تولید می‌کند گران‌تر است. به همین خاطر در خودروهای برقی کمتر از این نوع باتری استفاده می‌شود.

عمده واردات باتری خودرو در ایران از کشورهایی آلمان، ترکیه  و چین و امارات متحده عربی و کره می‌باشد. معمولاً جهت واردات باتری از دبی و چین بیشتر اقدام می‌شود که این دو دارای مزایای هستند که برای تجار و بازرگانان مناسبت است. معمولاً واردات باتری از این دو کشور همراه با گارانتی و کیفیت بالایی می‌باشد و از طرفی خرید باتری با قیمت پایین‌تری امکان‌پذیر است که هزینه‌های حمل آن نیز کمتر از سایر کشورهاست.

 

الزامات واردات باتری خودرو

 

مانند هر کالای دیگری ترخیص باتری خودرو نیز نیاز به طی مراحل قانونی  و اخذ مجوزهای ضرورت دارد. داشتن کارت بازرگانی از ابتدایی‌ترین الزامات واردات باتری محسوب می‌شود و بعد طی‌کردن تمامی مراحل قانونی و ارائه مجوزها و مدارک خواسته شده ترخیص باتری انجام می‌شود. جهت آشنایی با ترخیص شاتون خودرو از گمرک پیشنهاد می کنیم مقاله ترخیص شاتون را مطالعه بفرمایید.

تعرفه گمرکی تعرفه گمرکی ترخیص باتری خودرو

 

  • تعرفه گمرکی ترخیص انواع باتری در ردیف 8506 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی ترخیص باتری فرسوده در ردیف 8548 قرار می‌گیرد.

جهت ترخیص باتری خودرو باید به بخش‌نامه‌های صادره دولتی مراجعه نمایید و با مطالعه این بخش سپس نسبت به واردات باتری اقدام نمایید جهت اطلاع از بخش‌نامه‌های صادره و مراحل قانونی ترخیص باتری خودرو می‌توانید با کارشناسان متخصص و مجرب گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان تماس حاصل نمایید.

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در حوزه ترخیص باتری

  • ترخیص و واردات با تر‌های انواع خودرو
  •  واردات باتری لپ‌تاپ
  • ترخیص باتری موبایل
  •  واردات باتری خورشیدی
  • ترخیص باتری لیفتراک
  •  واردات باتری
  • ترخیص  باتری‌های امنیتی
  •  واردات باتری‌های حفاظتی
  • ترخیص  باتری سکه‌ای
  •  واردات و ترخیص باتری اسیدی
  • ترخیص باتری خشک
  • ترخیص و واردات باتری لیفتراک
  • ترخیص و واردات باتری های هیبردی
  • ترخیص و واردات باتری های خودروهای سنگین
  • ترخیص و واردات باتری های نیروگاهی
  •  واردات باتری های خیس
  • ترخیص باتری های امنیتی
  •  واردات باتری های فرسوده
  • ترخیص باتری های لیتیومی
  •  واردات باتری های قلمی و نیم قلمی
  • ترخیص  باتری های موتور سیکلت
  •  واردات باتری های شارژی
  • ترخیص  باتری های سیلد
  •  واردات باتری های سرب اسید

گروه تجاری پرشین تجارت دوان طی سال‌ها متمادی فعالیت در حوزه ترخیص قطعات و لوازم‌یدکی خودرو می‌تواند مشاور و راهنمای خوبی برای بازرگانان و تجار محترم باشد. کلیه مراحل ترخیص کالا از خرید، ثبت سفارش باتری، حمل ‌و نقل، تنظیم اظهارنامه‌های گمرکی، اخذ مجوزهای لازم جهت واردات باتری خودرو و ترانشیپ و… تجار عزیز را همراهی نماید جهت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تماس‌های 02142326،  و واتس‌اپ 09018317541 با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-12-6
0 625

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ