ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک
ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک

ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک نیازمند تجربه و آگاهی کامل از قوانین و مقررات ترخیص است.  برای ترخیص تجهیزات و دستگاه های حفاری از گمرک بهتر است از ترخیص کار برای این کار کمک بگیرید. تا در مدت زمان بسیار کم  و بدون وجود هیچ گونه مشکلی کالاهای خود را دریافت نمایند. آیا می دانید هزینه ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک چقر است؟

 

ترخیص-تجهیزات-و-دستگاه-های-حفاری-از-گمرککارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان آماده پاسخگویی به سوالات شما تجار محترم در زمینه ترخیص تجهیزات حفاری مثل واردات لوله حفاری و …. می باشند.

ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک

 

دستگاه های حفاری بسیار پر کاربرد هستند. این دستگاه ها یک نوع ماشین غول پیکر محسوب می شوند که برای ایجاد تونل از آن استفاده می کنند. این دستگاه برای تونل های که دارای قطر بیشتر از یک متر هستند  بسیار مناسب می باشند.

 

دستگاه حفاری چیست؟

 

این دستگاه ها مته های هستند که به صورت چرخشی حرکت می نمایند.  در گذشته برای حفر تونل از روش های سنتی همچون مواد منفجره برای حفر تونل استفاده می کردند. با به وجود آمدن تجهیزات و دستگاه حفاری این امکان فراهم شد تا حفر تونل آسان تر انجام شود.

با روش های سنتی آسیب جدی به محیط زیست نیز وارد می شد که استفاده از این دستگاه بسیار راحت تر و مناسب تر می باشد.

این دستگاه ها را معمولا از کشورهای مانند: آلمان، فرانسه، چین و ژاپن وارد می کنند این کشورها از سری کشورهای هستند که واردات دستگاه حفاری را انجام می دهند. برای واردات داشتن یک سری مجوزها بسیار ضروری است و باید مجوزها را بر اساس قوانین و مقررات دریافت نمایند.

افرادی که در زمینه واردات و ترخیص این دستگاه ها فعالیت دارند می دانند که این تجهیزات و دستگاه ها دارای انواعی مختلف می باشند. هر یک از آن ها دارای یک تعرفه گمرکی مخصوص به خود می باشد.

 

دستگاه حفاری یا تی بی ام چگونه کار می کند؟

 

دستگاه های حفاری دارای بدنه و صفحه حفار، جک های رانش صفحه و چنگ زن ها می باشند. برای این که از این دستگاه استفاده کنید باید حتما از قبل برنامه ریزی کرده باشید.

هنگام کار کردن با این دستگاه ها باید انجام پروسه حفاری، تقویت دیواره، تایید جهت و مسیر صحیح و همچنین سیستم پایش هوایی و … را انجام دهید. به این علت که انجام  این مراحل باعث می شود که کار شما بر اساس برنامه ریزی  و بدون هیچ گونه مشکلی انجام شود.

تی بی ام ها در هنگام حفر تونل قادر هستند خرده سنگ ها و خاک های که حفر شده اند را به صورت اتوماتیک از روی ریل های دستگاه خارج کنند. از این خاک ها و سنگ ها هم می توانید برای انجام پروژه خود استفاده نماید.

این دستگاه یک جایگزین بسیار عالی برای روش های قدیمی است و باعث ایجاد دیوارهای نرم در تونل می شود. همچنین باعث کاهش تعرض به زمین های کناری و مجاور هم می شود.

 

ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک دارای چه مراحلی است؟

 

ترخیص کردن کالا و محصولات از مراحل بسیار مهم برای وارد کردن کالا به حساب می آید و باید برای انجام دادن این کار دارای مهارت و تجربه و آگاهی باشید.

دستگاه حفاری یا تی بی ام یک دستگاه است که از آن برای ایجاد تونل در کوه و بیابان استفاده می شود. به وسیله این تجهیزات و دستگاه ها می توانید به راحتی راه معادن را باز کنید و یا حتی می توانید در وسط سنگ ها یک راه عبور باز نماید. معمولا اندازه قطر تونل ها به میکرو تی بی ام ها بستگی دارد.

برای ترخیص این تجهیزات و دستگاه ها به آگاهی و اطلاعات نیاز دارید. به این علت که فرد ترخیص کار همان گونه که در متن بالا گفته شد باید دارای آگاهی و اطلاعات کافی باشد و تمامی آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی را که دارای تخصص و پیچیدگی هستند را بلد باشد و به طور کلی از تخصص  و دانش فنی کافی برخوردار باشد.

 

دریافت مجوز از سازمان های مربوطه

 

از سری مراحل ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک می توان به دریافت مجوزهای که از سوی سازمان و ارگان های مربوطه صادر می شوند اشاره کرد که در صورتی که این مجوزها را نداشته باشید نمی توانید ترخیص کالای خود را انجام دهید.

فرد ترخیص کننده باید یک سری مدارک هم چون برگ ترخیصیه، ثبت سفارش کالا، گواهی مبدا، فاکتور کالا، بار نامه کالا، گواهی بازرسی، قبض انبار و…. را در دست داشته باشد.

در صورتی که مجوزهای قانونی را نداشته باشید نمی توانید کار ترخیص را به راحتی انجام دهید که در صورتی که کار ترخیص کالای خود را به کارشناسان و متخصصین در این زمینه بسپارید در کمترین زمان کار ترخیص شما انجام می شود.

همچنین می توانید برای آشنایی با این که ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک به چه مجوز های نیاز دارد به بخشنامه سازمان ها و ارگان های مربوطه مراجعه نماید و اطلاعاتی را به دست بیاورید. یکی از مجوزهای که شما برای ترخیص باید داشته باشید مجوز وزارت نیرو و وزارت صنایع می باشد.

 

داشتن اطلاعات به روز

 

بهتر است بدانید که قوانین و مقرراتی که در بخشنامه ها ذکر می شود هر چند مدت یکبار تغییر می کنند پس باید سعی کنید اطلاعات خود درباره این بخشنامه و مجوزها را به روز نماید. پس با این وجود بهتر است برای ترخیص راحت و سریع تر به شرکت های بازرگانی مراجعه نماید.

برای ترخیص این دستگاه ها معمولا چند گمرک را در نظر گرفته اند که این گمرک ها شامل گمرک اصفهان، شهید باهنر، خرمشهر، تهران و ارومیه می باشد که انتخاب این گمرک ها به این دلیل است که روند ترخیص این دستگاه ها سریع تر انجام شود.

 

چرا برای ترخیص تجهیزات و دستگاه های حفاری بهتر است کار را به یک ترخیص کار بسپاریم؟

 

انجام دادن مراحل ترخیص کالا کمی پیچیده است ممکن است افراد به صورت کلامی فکر کنند که ممکن است مراحل ترخیص کالا زیاد سخت نباشد ولی باید بدانید که انجام دادن این مراحل بسیار سخت است و برای کسی که تجربه کافی ندارد سخت تر هم می باشد.

پس باید برای این کار فردی را انتخاب کنید که دارای دانش و مهارت کافی در این زمینه باشد و با تمامی مراحل و پیچیدگی های ترخیص آشنا باشد. در صورتی که در زمان مناسب اقدام به ترخیص کالا نماید موفقیت شما در ترخیص بیشتر خواهد بود. چون کالای که مدت زمان زیادی در گمرک بماند و مراحل ترخیص آن انجام نگیرد قاچاق محسوب می شود. فردی که مراحل ترخیص کالا را انجام می دهد ترخیص کار نامیده می شود.

شما باید به ترخیص کار به صورت حقیقی و حقوقی وکالت دهید تا بتواند مراحل قانونی خارج کردن کالا از گمرک را انجام دهد و شما را از رفت و آمد های زیاد به گمرک معاف نماید.

 

برای ترخیص چه اطلاعاتی نیاز است؟

 

برای ترخیص کالا شما باید اطلاعات خود را در سامانه ترخیص کالا ثبت و مدیریت کنید که اطلاعات شما در آن جا ثبت می شود. در صورتی که بار اول است که می خواهید ترخیص انجام دهید. باید در ابتدا ثبت نام کنید و برای ثبت نام نیاز به اطلاعاتی مانند:

  • اطلاعات کالا
  • کد ملی صاحب کالا
  • ثبت اطلاعات هویتی فرد صاحب کالا

بعد از ثبت کردن اطلاعات باید آن را تایید نماید بعد از ثبت نام سامانه یک کد شناسه برای شما ارسال می کند. که این شناسه برای تمامی مراحل ترخیص تجهیزات و دستگاه حفاری از گمرک ضروری است و باید آن را حفظ و نگهداری کنید.

برای ترخیص کالا از گمرک یک سری هزینه ها وجود دارد که باید آن ها را پرداخت نماید. این هزینه ها شامل: هزینه باربری، انبارداری، کارشناسی، و…. است و باید توسط صاحب کالا پرداخت شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-7-27
0 438

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ