ترخیص دستگاه هیتر استیرر
ترخیص دستگاه هیتر استیرر
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص دستگاه هیتر استیرر

شرایط ترخیص دستگاه هیتر استیرر چیست؟

یکی از تجهیزات عمومی که در آزمایشگاه ها وجود دارد دستگاه هیتر استیرر یا همزن مغناطیسی است که برای هم زدن مایعات استفاده می شود. از این دستگاه برای هم زدن مایعاتی که حجم کمی دارند استفاده می شود. دستگاه هیتر استیرر علاوه بر اینکه مایع را هم می زند، به آن حرارت نیز می دهد و گرمای آن توسط انرژی الکتریکی تامین می شود. ترخیص دستگاه هیتر استیرر می تواند به انجام آزمایش های گوناگون داروسازی کمک بسیاری کند و باعث پیشرفت این صنعت مهم در کشور بشود.

 

هیتر مکانیسم عمل دستگاه هیتر استیرر

در دستگاه هیتر استیرر میدان مغناطیسی ایجاد می شود و میله مغناطیسی که در مایع غوطه ور است به سرعت به چرخش درمی آید و باعث هم خوردن مایع می شود. میدان مغناطیسی مورد نیاز می تواند توسط آهنربایی دوار و یا حتی مجموعه ای از آهنرباهای الکتریکی ایجاد شود.

سرعت چرخش مگنت در دستگاه را تنظیم این میدان مغناطیسی تعیین می کند. مگنت دستگاه هیتر استیرر معمولا یک پوشش تفلونی یا شیشه ای دارد. پوشش شیشه ای مگنت اغلب برای محلول هایی به کار می رود که فلز قلیایی دارند. هم پوشش تفلونی و هم شیشه ای کاملا خنثی می باشند و هیچ گونه واکنشی با اجزای محلول مورد نظر ایجاد نمی کنند.

دستگاه هیتر استیرر یک صفحه فلزی دارد که وقتی پیچ مخصوص دما و حرکت تنظیم شود، عمل مخلوط کردن و گرم کردن محلول در آن به طور همزمان انجام می شود.

هنگام واردات و ترخیص دستگاه هیتر استیرر باید به استانداردهای این دستگاه توجه کرد تا در عملکرد و اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت مشکلی به وجود نیاید.

استفاده از هیتر استیرر چه مزایا و معایبی دارد؟

در بحث واردات و ترخیص ماشین آلات دارویی دستگاه های بسیار گوناگون با کاربردهای مختلف وجود دارد. ترخیص دستگاه هیتر استیرر به منظور استفاده از این دستگاه در آزمایشگاه های زیست شناسی، شیمی و داروسازی انجام می شود.

برای هم زدن مایعات بهتر است به جای تجهیزات همزن موتوری از دستگاه هیتر استیرر استفاده شود. چون هم سر و صدای کمتری دارد و هم بازده آن بالاتر است. علاوه بر این قطعات متحرک با احتمال شکستگی یا سایش هم در آن وجود ندارد. اندازه دستگاه هیتر استیرر هم نسبت به تجهیزات موتوری کوچکتر است و تمیز کردن آن کار ساده تری می باشد.

یکی دیگر از مزایای ترخیص دستگاه هیتر استیرر عملکرد خوب مگنت ها در ظروف آزمایشگاهی شیشه ای است زیرا شیشه تاثیر زیادی بر میدان مغناطیسی ندارد.

یکی از معایبی که واردات و ترخیص دستگاه هیتر استیرر دارد این است که اندازه آن کوچک است و تنها می توان از آن برای هم زدن مقادیر کم مایعات استفاده کرد. از طرفی مگنت برای هم زدن مواد غلیظ یا سوسپانسیون ها ضعیف است. به همین دلیل برای هم زدن مایعات غلیظ با حجم های بالاتر باید واردات و ترخیص ماشین آلات دارویی دیگر انجام شود.

بیشتر بدانید :

ترخیص دینام از گمرک

رعایت نکات ایمنی هنگام کار با هیتر استیرر

دستگاه هیتر استیرر دارای یک هات پلیت یا صفحه داغ است به همین دلیل هنگام کار کردن با آن رعایت نکات ایمنی الزامی است.

همیشه باید پیش از انجام کار اطمینان حاصل کنید که بین هات پلیت و مواد قابل احتراق در بالا یک فیلتر مناسب وجود داشته باشد.

دستگاه هیتر استیرر را باید دور از دسترس کودکان یا کسانی که با عملکرد آن آشنایی ندارند قرار دهید چون ممکن است باعث سوختگی یا آتش سوزی شود.

هنگام ترخیص دستگاه هیتر استیرر باید حتما به این مساله توجه شود که دستگاه مورد نظر موفق به اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت شود چون در غیر این صورت احتمال وقوع آتش سوزی یا خطرات دیگر در آزمایشگاه وجود دارد.

انتخاب صحیح در واردات و ترخیص دستگاه هیتر استیرر

هنگام واردات و ترخیص دستگاه هیتر استیرر باید به نیازهای کاربر توجه شود و ترخیص کالا با توجه به این نیازها انجام شود. برخی از این نیازها به شرح زیر است :

  1. تعیین دمایی که برای انجام آزمایشات مورد نیاز است.
  2. تعیین اندازه صفحه مورد نیاز برای انجام آزمایشات.
  3. معین کردن محدوده دمایی که برای انجام آزمایشات مورد نیاز است.
  4. تعیین کاربرد دستگاه و آزمایشاتی که قرار است با آن انجام شود.
  5. تعیین میزان یکنواخت بودن دمای مورد نیاز برای انجام آزمایشات که دستگاه قادر به تامین آن باشد.
ارتباط با کارشناسان مشاور

قابل توجه صنایع شیمیایی، جهت واردات و ترخیص دستگاه هیتر استیرر با شماره های زیر در ارتباط باشید:

شماره دفتر :  02142326

شماره واتساپ : 09018317541

 

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-6-31
0 434

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ