ترخیص دیسک کلاچ از گمرک
ترخیص دیسک کلاچ از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص دیسک کلاچ از گمرک

ترخیص دیسک کلاچ از گمرک با توجه به ریسک بزرگ تجارت های بین المللی طبق قوانین خاصی انجام می شود تا از بروز تخلفات گوناگون دراین زمینه جلوگیری به عمل آید. بنابراین شما در تمامی مراحل واردات و حتی ترخیص کالاها از گمرک به مجوزها و اسناد متعددی نیاز دارید تا قانونی بودن فعالیت تجاری خود را به اثبات برسانید و مرتکب تخلفات قانونی نشوید. در این مقاله ما سعی کردیم تمامی جوانب مربوط به ترخیص و واردات دیسک کلاچ و یا دیسک و صفحه کلاچ را برای شما شرح دهیم

ترخیص دیسک و کلاچ

واردات دیسک کلاچ از گمرک

 

از آنجایی که دیسک و صفحه جز قطعات مصرفی در خودروها به حساب می آیند به کارگیری دیسک و صفحه‌های باکیفیت در هزینه‌های مصرفی کاربران در طولانی مدت تاثیر بسیاری خواهد داشت.

واردات کلاچ در ایران از چین و دیگر کشور های اروپایی می باشد. صادرات این کالا از ایران نیز به کشور های همسایه مانند افغانستان، عراق و …. می باشد. لازم به تاکید است که واردات کالا به ایران، قوانین و ضوابط  خاص خود را دارد و افرادی که اقدام به واردات کالا می کنند باید با شرایط و قوانین این آشنایی کافی را داشته باشند. برای اطلاع از این مقررات باید به بخشنامه های صادر شده از طرف سازمان ها و ارگان های ذی ربط مراجعه نمایید.

 

تعرفه گمرکی برای ترخیص دیسک کلاچ

 

  • کد تعرفه گمرکی ترخیص دیسک کلاچ خودروهای سواری در ردیف 87089321 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص دیسک کلاچ خودروهای سنگین در ردیف 87089329 می باشد.

 

واردات دیسک و کلاچ مراحل ترخیص دیسک و صفحه

 

  1. ترخیص لوازم یدکی و انواع کالا از گمرک همانند سایر کالاها باید تشریفات گمرکی معمول را طی کند.
  2. ابتدا باید اظهار نامه اطلاعاتی تهیه و ثبت شود.
  3. در مرحله بعد مدارک مختلفی مانند گواهی سلامت، بیمه نامه، بارنامه و … باید ارائه شود.
  4. در مرحله بعد پرونده متقاضی به واحد فنی گمرک تحویل داده می شود.
  5. کارشناسان واحد فنی موظف به بررسی مالک لوازم یدکی و اعتبار وی و صحت اسناد تنظیم شده می باشند.
  6. مرحله بعدی تطبیق مدارک دریافتی است.
  7. سپس مدارک خرید محصول با اطلاعات دریافتی و ثبت شده در اظهار نامه مقایسه و بررسی می شود
  8. در نهایت کالای وارداتی از نظر داشتن استاندارد و … بررسی می شود
  9. و سپس مجوزهای لازم برای ترخیص صادر می شود.

این مراحل مرحله گام به گام ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرک هستند و تعرفه ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرک را تعیین می کنند.

 

استانداردهای مورد نیاز برای ترخیص لوازم یدکی و قطعات خودرو

 

از دیگر نکاتی که برای ترخیص لوازم یدکی و قطعات خودرو لازم است به یاد داشته باشیم اجرای استانداردهای مربوط به آن است.برای ترخیص این کالا ها حتما نیاز است تا از سازمان استاندارد مجوزهای قانونی برای ترخیص دریافت شود.

به  زبان دیگر در واقع این کالا ها باید مورد تائید استاندارد سازمان استاندارد باشند تا واردات آن ها به داخل کشور بدون مشکلات موجود بر سر راه ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرکات جنوب باشد.

 

دیسک صفحه از کدام کشور ها وارد می شود؟

 

شهر دوبی بزرگترین مرکز خرید و فروش لوازم جانبی ماشین بوده و سالانه حجم انبوهی از این محصولات وارد کشور می‌شود. البته، کشورهای شرق آسیا نظیر چین، ژاپن و کره در تولید قطعات جانبی خودرو پیشتاز بوده و دوبی تنها یک بازار فروش به حساب می‌آید. آلمان و آمریکا نیز پس از این سه کشور جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. تعرفه گمرکی برای واردات لوازم جانبی خودروهای سواری در ردیف 8708 قرار داشته و بیشترین میزان واردات نیز متعلق به همین اقلام می‌باشد.

 

ضرورتهای ترخیص لوازم یدکی خودرو

 

کارخانه‌های بزرگ کشور در صورتی که مشکل طولانی بودن ترخیص کالاهای خودروسازان برطرف نشود با مشکل جدی مواجه می‌شوند، خودرو کالایی متشکل از چند هزار قطعه است هر کدام از آنها نباشد خودرو کامل نمی‌شود و قابلیت عرضه را پیدا نمی‌کند، کمبود قطعه در زمینه خودرو حیاتی است.

 

چگونه در مدت زمان ترخیص صرفه جویی کنیم؟

 

یکی از مواردی که می‌تواند ترخیص کالا را به درازا بکشاند، نداشتن مجوز‌های قانونی ( ثبت سفارش ) است. گمرک مسئول اخذ مجوز‌های قانونی مطابق با قوانین و مقررات است و ممکن است صدور این مجوز‌ها از سوی سایر دستگاه‌ها چند روز زمان ببرد و گمرک تا مجوز را به صورت سیستمی دریافت نکند، اجازه ترخیص نمی‌دهد.

 

ترخیص لوازم یدکی خودرو و مشکلات مربوط به آن

 

موانع و مشکلات متعددی می تواند بر سر راه ترخیص لوازم یدکی خودرو وجود داشته باشد که یکی از آنها عدم مجوزهای قانونی است. در این زمینه گمرک مجوزهای ضروری را بر اساس قوانین و مقررات اخذ می کند. به دلیل این که مجوزها از سوی دستگاه های مختلف صادر می شود و تا زمانی که گمرک مجوزهای لازم را دریافت نکند اجازه ترخیص به کالا را نخواهد داد لذا ممکن است پروسه ترخیص به درازا بینجامد.

 

مدارک لازم برای ترخیص لوازم یدکی از گمرک

 

ترخیص لوازم یدکی خودرو نیازمند یک سری مدارکی است که باید توسط وارد کننده آماده شود، این مدارک شامل موارد ذیل است:

  1. بارنامه برای کالا
  2. ترخیصیه برای کالا
  3. پروفرما
  4. ثبت سفارش برای کالا
  5. بیمه نامه لوازم یدکی
  6. قبض انبار کالا
  7. لیست عدل بندی (پکینگ لیست)
  8. فاکتور کالا
  9. گواهی بازرسی
  10. گواهی مبدا
  11. اطلاعات بانک و شماره حواله بانکی

 

بهترین مسیر برای ترخیص دیسک کلاچ

 

قطعات و لوازم مربوط به خودرو جهت ترخیص کالا به طور کلی در مسیر سبز قرار داده می شوند لذا در مدت زمان کوتاهی در حدود دو روز امکان ترخیص این قطعات وجود دارد. در صورتی که در مسیر زرد و قرمز که قطعات مورد بازرسی قرار می گیرد برای ترخیص کالا مدت زمان طولانی نیاز خواهد بود.

در مسیر سبز تشریفات با سرعت صورت می پذیرد چرا که قطعات و لوازم یدکی خودرو از لوازم اساسی محسوب می شوند و در صورت وارد نشدن آنها کارخانجات دچار وقفه در خط تولید خواهند شد.اما در مواردی نیز مشاهده می شود که مدت زمان ترخیص طولانی می شود.

این گونه از کالاها که می تواند شامل قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز باشد در واقع به دلیل این که مجوزهای لازم و قانونی را نداشته اند در طی ترخیص دچار وقفه شده اند و حتی در مسیر سبز نیز نیازمند اخذ مجوزها و استانداردهای لازم هستند. تمامی مجوزها باید از طریق سیستم گمرک دریافت گردد و گرنه از سوی گمرک اجازه ترخیص داده نمی شود.

 

هزینه و کارمزدهای دریافتی بابت ترخیص کالا به چه صورت است؟

 

هزینه های ترخیص کالا شامل هزینه های باربری، هزینه انبارداری، هزینه صفافی، هزینه های مرتبط با کارشناسی کالا، هزینه های آزمایشگاهی در صورت لزوم و مهم تر از همه شامل حقوق ورودی کالا دریافت می شوند. این هزینه ها توسط هیئت وزرا تعریف شده است و سازمان گمرک موظف است با توجه به تعرفه های ابلاغ شده با کالا برخورد نماید.

اخذ-مجوز-بهداشت

اخذ-مجوز-بهداشت

 

مجوز های ترخیص کالا از گمرک

 

ترخیص انواع کالا از گمرک در ایران با ارائه مدارک و مجوز های رسمی و لازم آغاز می گردد. از جمله مجوز هایی که برای ترخیص کالا نیاز است شامل موارد زیر است:

  • مجوز استاندارد
  • مجوز بهداشت
  • مجوز اداره انرژی اتمی
  • مجوز وزارت ارتباطات و مخابرات
  • مجوز مبارزه با مواد مخدر
  • مجوز قرنطینه مرزی
  • مجوز قرنطینه نباتی
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-11-9
0 397

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ