ترخیص سیلیکون رابر از گمرک
ترخیص سیلیکون رابر از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص سیلیکون رابر از گمرک

یکی از خدمات تیم پرشین تجارت دوان ترخیص سیلیکون رابر از گمرک است که انجام مراحل آن نیازمند تجربه و مهارت است که افراد عادی نمی توانند مراحل را به راحتی انجام دهند.

سیلیکون رابر یک مقوله مدرن از مواد پلاستیکی می باشد که از سیلیکون و اکسیژن با مقداری هیدروکربن تولید شده است که این امر باعث شده است که این ماده یک ماده منحصر به فرد به حساب بیاید.

از سیلیکون ها در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو،  صنایع ساختمانی، صنایع لاستیک،  صنایع سیم و کابل،  صنایع روشنایی و… استفاده می شود.

در ادامه این مقاله از سایت پرشین تجارت دوان توضیحات بیشتری در مورد ترخیص سیلیکون رابر از گمرک در اختیار شما قرار می دهیم.

ترخیص سیلیکون رابر از گمرک

ترخیص سیلیکون رابر از گمرک

ترخیص سیلیکون رابر

 

مراحل و فرآیندهای که برای آزادسازی کالاها از گمرک انجام می شود ترخیص نام دارد که توسط افراد متخصص و دارای کارت بازرگانی انجام می شود.

سیلیکون رابر از جمله کالاهای وارداتی است که از کشورهای دیگر وارد ایران می شود و در صورتی که تجار به مراحل آشنایی داشته باشد می تواند سود خوبی به دست بیاورد.

همانطور که می دانید انجام امور واردات و ترخیص نیازمند داشتن کارت بازرگانی است که نشان دهنده این است که فرد اجازه واردات و صادرات کالا را دارد. واردات کالا مستلزم دریافت مجوز های از سازمان های مربوطه است.

ترخیص کالا از گمرک یکی از مراحل مهم و حیاتی در تجارت به حساب می آید. ترخیص کالا دارای مراحل اداری و مالی زیادی است که باید طی شود تا بتوانید کالاهای وارد شده را ترخیص کنید.

کالاهای که به کشور وارد می شوند به گمرک برده می شوند که در آن جا شما باید یک هزینه ها را پرداخت کنید.  نکته مهم این است که انجام مراحل ترخیص کالا اصلا کار آسانی نیست و انجام امور آن نیازمند تجربه زیادی است.

واردات-و-ترخیص-کالا

واردات-و-ترخیص-کالا

مراحل ترخیص سیلیکون

 

ترخیص کالا از دارای یک سری مراحل است که این مراحل شامل:

 

رسیدن کالا به گمرک

 

اولین مرحله از ترخیص کالا رسیدن کالاها به گمرک است کالا ها به گمرک می رسند و تحت نظارت گمرک قرار می گیرند و قبض انبار گمرکی دریافت می کند. در این قبض اطلاعاتی از قبیل تعداد بسته،  وزن،  تاریخ ورود کالا و…  ثبت شده است.

 

تهیه و آماده سازی اسناد

 

در این مرحله شما باید تمامی اسناد و مدارک که برای اظهار گمرکی ضروری است را تهیه کنید که این مدارک مانند: ترخیصیه، بار نامه، قبض انبار، پیش فاکتور و… است.

 

اظهار از طریق سامانه EPL

 

در این مرحله شما باید تمامی مشخصات کالا را به صورت الکترونیکی در سامانه EPL ثبت کنید.

 

کنترل و ارزیابی کالاها

 

در ادامه انجام مراحل ترخیص کالا با توجه به مسیر زرد،  قرمز و سبز که تعیین می شود باید اقداماتی انجام دهید.

 

دریافت مجوزهای مورد نیاز استاندارد و آزمایشگاه

 

در اینجا شما باید مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید که این مجوز ها با توجه به تعرفه اظهاری به صورت کاملا سیستمی و با توجه به ارزیابی کارشناس تعیین می شود.

 

بررسی تعرفه و ارزش اظهار نامه 

 

با توجه به اطلاعات اظهار نامه و ارزیابی کالا و تطبیق آن با اسناد اظهار نامه و.. مورد بررسی قرار می گیرند. در صورتی که اظهارات مورد پذیرش کارشناس باشد و آن را تایید کند می توانید مراحل بعد را انجام دهید.

 

مرحله صندوق و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی

 

بعد از بررسی اظهار نامه بررسی و مبلغ پرداختی بابت عوارض و حقوق از طرف گمرک مشخص می شود که صاحب کالا باید مبلغ را به صورت آنلاین بپردازد. تا بتواند دیگر مراحل را انجام دهد.

 

مرحله بارگیری و تحویل کالا از انبار

 

بعد از انجام مراحل گمرکی و پرداخت قبض ها اظهار نامه در وضعیت صدور مجوز بارگیری قرار می گیرد که در صورتی که تمامی مجوزهای ثبت شده در سامانه مورد تایید باشند و اطلاعات منشا ارز برای اظهار نامه بانکی وارد شود گمرک مجوز بارگیری را صادر می نماید.

 

خروج از گمرک

 

آخرین مرحله ترخیص سیلیکون رابر از گمرک خروج آن از گمرک است که بعد از انجام مراحل ذکر شده شما می توانید کالاهای خود را از گمرک خارج کنید.

ارزان-ترین-نرخ-حمل

ارزان-ترین-نرخ-حمل

برای ترخیص سیلیکون رابر چه مدارکی نیاز است؟ 

 

برای ترخیص سیلیکون یک سری مدارک مورد نیاز است که این مدارک شامل:

  • پرو فرما
  • بارنامه کالا
  • ترخیصیه
  • بیمه نامه
  • ثبت سفارش کالا
  • قبض انبار
  • لیست عدل بندی
  • فاکتور کالا
  • گواهی بازرسی
  • گواهی مبدا

است که برای ترخیص باید همراه شما باشد چنانچه یکی از این مدارک را نداشته باشید ممکن است به مشکل بر بخورید و کالا های شما قاچاق محسوب شود. برای انجام مراحل به راحت ترین شکل بهتر است از ترخیص کاران حرفه ای کمک بگیرید.

 

برای ترخیص سیلیکون رابر چه مجوزهایی را باید دریافت کرد؟ 

 

برای ترخیص سیلیکون رابر از گمرک باید از یک فرد با تجربه که با انجام این مراحل آشنا است کمک بگیرید چون این کار یک کار تخصصی است که به تجربه کاری و مهارت نیاز دارد.  از این رو با کمک گرفتن از ترخیص کاران حرفه ای که دارای تسلط کافی بر امور هستند و دارای کارت بازرگانی می باشند، می تواند در پیشبرد سریعتر مراحل شما را یاری کند.

دریافت مجوزها یکی از مراحل اصلی ترخیص کالا به حساب می آید که این مجوزها با توجه به تعرفه کالای مورد نظر مشخص می شود. برخی از مجوزها که باید حتما دریافت کنید شامل:

  • مجوز ارزی از دفتر صنایع شیمیایی
  • مجوز مورد نیاز از سوی وزارت صنعت،  معدن و تجارت
  • مجوز ارزی از جهاد کشاورزی
  • مجوز ارزی از وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید سیلیکون رابر

 

تعرفه یک نوع معیار رقمی و یا عددی است برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا می باشد.

تعرفه گمرکی نشان دهنده میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای وارد کرد کالا است. از این کد تعرفه گمرکی در طول تاریخ برای اداره گمرک،  بیمه،  حمل و نقل و غیره طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است.

کد تعرفه گمرکی که برای ترخیص سیلیکون رابر از گمرک در نظر گرفته شده 34039910 است که حقوق ورودی 1٪ و اولویت کالایی 22 برخوردار است و تعرفه ورودی این کالا بر حسب کیلوگرم است.

 

ترخیص کالا از گمرک شامل چه هزینه های است؟ 

 

کالاهای که به گمرک وارد می شوند مشمول انجام مراحل گمرکی هستند و افراد برای ترخیص آن ها باید مراحلی را انجام دهد که برخی از این مراحل هزینه های دارد که باید پرداخت شوند.

برخی از کالاها وارداتی با توجه به نوع کالا تعرفه بندی می شوند که باید حقوق و عوارض گمرکی پرداخت کنند.

ارزش کالاها بر هزینه های گمرکی و حقوق و عوارض تاثیر مستقیم دارد به گونه ای که هرچه ارزش کالاهای وارد شده بیشتر باشد هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

 

جمع بندی

 

در این مقاله از سایت پرشین تجارت دوان سعی کردیم توضیحات مفیدی در مورد ترخیص سیلیکون رابر از گمرک در اختیار شما قرار دهیم.  چنانچه قصد ترخیص کالاهای خود از گمرک را دارید می توانید با تیم حرفه ای پرشین تجارت دوان تماس بگیرید و اطلاعات و راهنمایی های مورد نیاز را دریافت کنید. با سپردن کارهای تجارت خود به بازرگانان حرفه ای در کمترین زمان مراحل و دریافت مجوزها انجام می شود و باعث می شود که کالاهای شما در گمرک جریمه نشوند چون هنگامی که کالاهای وارداتی را دیرتر از گمرک ترخیص کنید کالاهای شما مشمول جریمه خواهند شد و شما موظف به پرداخت آن خواهید شد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1403-2-2
0 47

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ