ترخیص لاستیک از گمرک
ترخیص لاستیک از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص لاستیک از گمرک

همان طور که می دانیم بسیاری از وسایل مورد نیاز صنایع ما از کشور های مختلف اروپایی یا آسیایی مثل دبی یا چین وارد می شوند. یکی از نیازات امروزه ما در زمینه واردات، لاستیک خودروی سواری است که بنا به دلایلی از قبیل نبود امکانات در کشورمان و یا نبود کارشناسان در این زمینه و مشکلات اقتصادی مجبور به واردات و ترخیص لاستیک از گمرک هستیم.
برای واردات لاستیک سواری نیاز داریم که مجوز مربوطه را اخذ کنیم. برای اخذ مجوز باید مراحلی توسط کارشناسان مربوطه طی شود تا بتوانیم راحت تر به کالای مورد نیاز خود دست یابیم. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره واردات لاستیک خودرو سواری برای شما توضیح بدهیم.

 

ترخیص لاستیک از گمرک ترخیص لاستیک از گمرک

 

لاستیک بسیاری از ماشین های سواری از کشور های خارجه وارد می شود و به دست مشتریان می رسد. بسیاری از این واردات به دلیل عدم استانداردهای تولیدات داخلی است. در بیشتر مواقع لاستیک خودرو سواری از کشور های اروپایی به دبی و بعد به کشور ما وارد می شود. واردات لاستیک خودرو سواری دارای اهمیت بالایی در زمینه طراحی آج و طول عمر آن می باشد.

در واقع یکی از مهم ترین نکاتی که یک لاستیک خوب باید با خود به همراه داشته باشد، استاندارد بودن آج آن است. با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ما و صعب العبور بودن برخی از جاده ها باید به این نکته توجه داشت که آج لاستیک با پیروی از استاندارد هایی بتواند نقش خوبی برای خودرو ایفا کند.

مثلاً شخصی اگر بخواهد در روز مسافتی را از شهری که گرمسیر است و به شهری که سردسیر است طی کند؛ نیاز دارد که لاستیکی را برای ماشین خود مهیا سازد که در این شرایط آب و هوایی مشکلی برای فرد ایجاد نسازد و مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.

همچنین نکته ای در رابطه با عمر آج گفته شد که بر روی لاستیک کدی درج می شود که نشان دهنده عمر آج است. برای اینکه بتوان لاستیک خوبی به دست مشتریان سپرد باید مجوز مربوط به گمرک را کسب نمود. که برای دریافت مجوز باید از کارشناسان مربوطه کمک بگیریم تا در مسیر واردات لاستیک سواری با مشکلات احتمالی مواجه نشویم.

بیشتر بدانید :

بخشنامه گمرك در خصوص گواهی نمایندگی لاستیك

ویژگی های مهم لاستیک سواری که تاثیر مهمی بر خودرو دارد چیست؟

 

نکته اول : تاریخ مصرف لاستیک های خودرو
  • نکته ای که در ابتدا باید به آن اشاره داشت تاریخ مصرف لاستیک های خودرو است که بر روی لاستیک درج شده است. برای اینکه بدانید لاستیکی که خریداری کرده اید دارای استانداری از قبیل تاریخ تولید و… است می توانید به نوشته درج شده در دیواره لاستیک دقت کنید.عددی 4 رقمی به چشم می خورد که دو عدد اول نشان دهنده سال تولید و هفته آن هستند.
نکته دوم : بار مجاز خودرو
  • نکته ای بسیار مهم در انتخاب لاستیک که بر روی خودرو تأثیر بسزایی دارند بار مجاز خودرو است. بیشتر وزن خودرو شما را لاستیک ها متحمل می شوند و لاستیکی می تواند مقاوم باشد که با استاندارد هایی درست؛ وارد شود.

نکات مهم در زمینه لاستیک سواری گفته شد. جهت ترخیص لاستیک از گمرک باید روند اداری واردات و ترخیص را طی کنید.

بیشتر بدانید :

الزمات موجود در زمینه واردات لاستیک سواری

 

به طور کلی در زمینه واردات لاستیک سواری یک سری از الزامات وجود دارد که رعایت آن ها می تواند به شما در این زمینه کمک زیادی بکند. یکی از مهم ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد بدون تردید مطالعه قوانین حاکم بر واردات لاستیک سواری و پذیرش آن ها می باشد.

در همین راستا درک و اجرای دقیق این قوانین در واردات لاستیک مورد نظر شما بسیار مهم است.

علاوه بر این شما می بایست با شیوه واردات و ترخیص انواع کالا ها از گمرک به ویژه واردات لاستیک سواری و ماشین آلات سنگین آشنایی داشته باشید تا بتوانید در زمان های مشخص اقدام به اخذ مجوز های لازم نمایید.

برخی از این مجوز ها نیز متناسب با شرایط کاری شما صادر می شوند که بهتر است از قبل اطلاعاتی را در مورد آن ها کسب بکنید تا با مشکل مواجه نشوید.

در ضمن اگر در این زمینه از اطلاعات و دانش کافی برخوردار نمی باشید بهتر است از افراد و مجموعه های معتبر و شناخته شده در این زمینه کمک بگیرید.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از این مجموعه های معتبر و شناخته شده در زمینه واردات و ترخیص انواع کالاها می باشد.

 

وارد کننده برای ترخیص کالا از گمرک باید مراحل آن را طی کند تا در نهایت امکان وارد کردن کالا به بازار مصرف را داشته باشد. مراحل ترخیص لاستیک از گمرک به شرح زیر می‌باشند :

 

دریافت پروفرما از صاحب کالا

 

در مرحله اول ترخیص کالا از گمرک باید پروفرما یا همان پیش فاکتور از صاحب کالا دریافت گردد. در پروفرما اطلاعات مهمی مثل نحوه پرداخت، تعهد طرفین و … درج شده‌اند و برای ترخیص لاستیک‌ها از گمرک، باید این سند ارائه گردد.

 

دریافت ثبت سفارش NSTW

 

از پیش نیازهای ترخیص لاستیک از گمرک، اخذ ثبت سفارش می‌باشد. وارد کننده که دارای کارت بازرگانی است باید وارد سامانه جامع تجارت ایران شود و پروفرما را بارگذاری کند. با بارگذاری پروفرما در سامانه، کالا بررسی خواهد شد تا از نظر قوانین وارداتی مثل آزاد بودن کالا برای واردات، عدم تولید داخلی، ممنوع نبودن و اولویت کالایی مورد تایید باشد.

 

دریافت مجوز از بانک مرکزی

 

مرحله بعدی ترخیص لاستیک از گمرک، دریافت مجوز از بانک مرکزی می‌باشد و باید حواله خرید کالا با مراجعه به شعبه بانکی دریافت گردد. وارد کننده پس از مراجعه به شعبه بانکی که در ثبت سفارش خود آن را به اداره بازرگانی در پروفرما معرفی کرده است، باید از همان بانک درخواستی تحت عنوان تخصیص ارز به بانک مرکزی ارسال نماید.

 

حواله خرید کالا در ترخیص کالا از گمرک

 

پس از تخصیص ارز و دریافت تاییدیه از بانک مرکزی، می‌توان با مراجعه به بانک عامل، مبلغ خرید لاستیک را با نرخ نیمایی برای فروشنده حواله کرد. هر میزان ارزی که تخصیص یافته است، 35 درصد از آن به عنوان ضمانت نزد بانک عامل قرار خواهد گرفت و پس از ترخیص کالا از گمرک می‌توان با ارائه مدارک، آن را دریافت کرد.

 

فرآیند حمل کالا

 

کالای خریداری شده از راه‌های دریایی، هوایی و زمینی می‌تواند وارد کشور شود و بر اساس اینکه از کدام کشور وارد می‌شود و بودجه وارد کننده چقدر است، می‌توان یکی از این روش‌ها را انتخاب نمود.

 

دریافت ترخیصیه از شرکت حمل و قبض انبار کالا

 

برای ترخیص لاستیک از گمرک باید ترخیصیه از شرکت حمل و نقل دریافت گردد. ترخیصیه، مدرکی است که پس از ورود کالا به گمرک، صادر می‌شود و شامل مشخصات گیرنده، نام وسیله حمل کننده، شماره بارنامه و تاریخ صدور، محل بارگیری، محل تخلیه، تعداد و نوع کالا، بسته بندی، شرح کالا، وزن خالص، نام موسسه حمل و نقل، مشخصات وسیله حمل و شماره فهرست کل بار می‌باشد.

 

ثبت کالا در سامانه EPL

 

مرحله بعدی ترخیص لاستیک از گمرک، ثبت کالا در سامانه EPL می‌باشد. در این سامانه با ارائه کد، مشخصات کالا وارد می‌شود و کلیه اطلاعات حمل با اطلاعات ثبت سفارش در سایت لینک می‌شود.

 

دریافت کوتاژ برای ترخیص لاستیک از گمرک

 

بعد از بارگذاری مدارک در سامانه EPL، یک کد 8 رقمی به کالا اختصاص داده می‌شود. سامانه مذکور، فرم اظهارنامه کالا را در اختیار کارکنان گمرک قرار می‌دهد و به این فرایند، کوتاژ گفته می‌شود. در این مرحله، وارد کننده به اطلاعات کالاهای خود دسترسی نخواهد داشت.

 

تعیین مسیر گمرکی

 

بعد از مراحل فوق، کالا وارد مرحله تعیین مسیر گمرکی می‌شود که شامل سه مسیر سبز، زرد و قرمز می‌باشد. در صورت ورود کالا به مسیر سبز، نیازی به ارزیابی مجدد اسناد و کنترل ارزش و تعرفه نخواهد بود. اگر کالا وارد مسیر زرد شود، باید اسناد و ارزش کالا کنترل شوند اما اگر کالا در مسیر قرمز قرار بگیرد، نیاز به ارزیابی، تطبیق اسناد و همچنین بررسی و کنترل ارزش و تعرفه خواهد داشت.

 

واریز وجه گمرکی و مالیات

 

برای ترخیص لاستیک از گمرک باید هزینه‌های لازم هم به صورت آنلاین پرداخت شوند ضمن اینکه 2 درصد مالیات علی الحساب نیز پرداخت گردد. مالیات با هدف جلوگیری از فرار مالیات کارت‌های بازرگانی دریافت می‌شود و وارد کننده موظف به پرداخت 2 درصد ارزش ریالی کالا + ارزش سیف حقوق ورودی می‌باشد.

 

اخذ کد رهگیری از بانک عامل

 

وارد کننده لاستیک پس از مراجعه به بانک عامل و ارائه تمام اسناد و مدارک، کدرهگیری تحت عنوان کد خروج یا ساتا را دریافت می‌کند که به این کد برای صدور پروانه الکترونیک نیاز خواهد بود. پس از دریافت و ثبت کد رهگیری، مجوزها، واریز وجه گمرکی، مالیات علی الحساب و تایید کارشناس می‌توان برای دریافت پروانه الکترونیک اقدام کرد.

 

پرداخت عوارض انبارداری برای ترخیص لاستیک از گمرک

 

در مراحل پایانی ترخیص لاستیک از گمرک باید هزینه‌های انبارداری هم پرداخت گردد. هزینه انبارداری با توجه به ارزش، حجم، وزن و مدت زمان ماندگاری کالا در انبار، محاسبه شده و دریافت می‌شود.

 

ورود وسیله نقلیه و بارگیری کالا

 

در پایان مراحل ترخیص لاستیک از گمرک، وسیله نقلیه مورد نظر وارد انبار شده و بارگیری انجام خواهد شد. پیگیری کالا پس از خروج از گمرک تا زمان ورود به انبار و پس از آن امکان پذیر می‌باشد و می‌توان از طریق سامانه EPL پیگیری‌های لازم را انجام داد.

 

ترخیص لاستیک از گمرک با کمک ترخیص کار

 

اگر با قوانین ترخیص کالا از گمرک آشنایی ندارید، توصیه می‌شود از یک کارشناس ترخیص کمک بگیرید. ترخیص کار می‌تواند تمام مراحل فوق را برای شما انجام دهد تا بتوانید بدون هزینه‌های اضافی و در حداقل ترین زمان ممکن، کالاهای وارداتی خود را ترخیص کنید. از جمله وظایف ترخیص کار می‌توانیم به ثبت نام مشتریان در سایت گمرک، تعیین رده بندی کالا، پذیرش اظهارنامه، بررسی مالیات، پرداخت مالیات و عوارض، بازبینی فیزیکی کالا و … اشاره کنیم.

 کارشناس ترخیص کار رسمی گمرک شرکت پرشین تجارت دوان با سال‌ها تجربه در این زمینه و برخورداری از تخصص‌های لازم، می‌توانند ترخیص کالاهای شما از گمرک را بدون مشکل انجام دهند. می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید و پس از بهره مندی از مشاوره رایگان، تمام مراحل ترخیص کالاهای خود از گمرک را با اطمینان خاطر به دست کارشناسان بسپارید.

هزینه‌های ترخیص لاستیک از گمرک چیست؟

هزینه‌های ترخیص لاستیک از گمرک شامل موارد هزینه‌های انبارداری، هزینه‌های بارگیری و تخلیه، حقوق ورودی گمرک، هزینه‌های کارشناسی کالا و… هستند که باید توسط وارد کننده کالا پرداخت گردد.

مالیات ترخیص کالا از گمرک چقدر است؟

وارد کننده باید به میزان 2 درصد از ارزش ریالی کالا را به عنوان مالیات پرداخت نماید.

هزینه‌های انبارداری لاستیک در گمرک چقدر است؟

هزینه انبارداری کالا با توجه به حجم، وزن و تعداد لاستیک‌ها، تعداد روزهای انبارداری، ارزش کالا و … تعیین می‌شود.

به این نوشته امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-11-30
1 904

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

نظرات

  • کاملیا رادمهر

    مقاله خوبی بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ