ترخیص ماشین آلات برش چوب
ترخیص ماشین آلات برش چوب
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص ماشین آلات برش چوب

ترخیص ماشین آلات برش چوب برای تولیدکنندگان وسایل چوبی بسیار حائزاهمیت است. یکی از مهم‌ترین منابع بشری برای ساخت وسایل گوناگون چوب است. دستگاه برش چوب از سری ماشین های کاربردی در خط تولید کالا های مختلف می باشد. امروزه واردات انواع ماشین‌آلات و ابزارآلات برش مثل ماشین آلات برش لیزر و ماشین آلات کار بر روی چوب در کشور ما صورت می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ترخیص ابزارآلات کار بر روی چوب از گمرک، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ترخیص-دستگاه-برش-چوب شرایط لازم جهت ترخیص ماشین آلات برش چوب از گمرک

 

برای ترخیص نمودن ماشین آلات صنعتی از گمرک مجوزهای لازمه و کارت بازرگانی و پروانه حق العمل کاری باید دریافت شود.حق العملکاران با دارا بودن پروانه حق العملکاری می توانند بصورت نامحدود در تمام گمرکات کشور برای صاحبان کالای متعدد به فعالیت ترخیص بپردازند. این مدارک توسط سازمان گمرک ایران صادر می گردد.

مراحل_واردات_کالا

مراحل_واردات_کالا

مراحل ترخیص کالا از گمرک شامل تهیه و تکمیل اسناد ذیل است

 

  1. دریافت ترخیصیه و قبض انبار
  2. دور اظهاری از طریق سیستم EPL
  3. پرینت اظهارنامه (دریافت کوتاژ و تعیین مسیر)
  4. ارزیابی کالا
  5. اخذ مجوزهای لازم مثل استاندارد، آزمایشگاه و…
  6. کارشناسی کالا توسط کارشناسان مجازی گمرک
  7. صندوق و پرداخت هزینه‌ها
  8. دریافت مجوز بارگیری و تسویه انبارداری
  9. اعلام بار و ارسال کالا به درب خروج گمرک
  10. خروج کالا از گمرک به انبار استریپ یا انبار صاحب کالا

 

مطالعه بیشتر

ترخیص ماشین آلات گلدوزی

انواع ابزارآلات و ماشین‌های کار روی چوب

 

ماشین‌های برقی که برای کار روی چوب مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • دستگاه متمرکز ماشین کاری
  • ماشین‌های اره کردن مانند دستگاه اره فارسی بر
  • ماشین‌های رنده‌کردن، فرز‌کردن یا قالب‌سازی (با برش)
  • ماشین‌‌های سنگ‌زدن، سنباده زدن یا صیقل کردن
  • ماشین‌های خم کردن یا جفت و جورکردن
  • دستگاه لبه چسبان CNC
  • ماشین‌های سوراخ کردن یا اسکنه کردن
  • ماشین شکاف دادن، بریدن به صورت تخته‌های نازک یا ورقه ورقه کردن مانند دستگاه برش ام دی اف،دستگاه برش پانل و دستگاه برش پی وی سی.
اخذ_مجوز_از_وزارت_صمت مجوزهای لازم جهت ترخیص ابزارآلات کار روی چوب از گمرک

 

اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران، جهت ترخیص هر کالایی یک سری مجوزات معین نموده که اخذ آن‌ها از سازمان‌های مربوطه الزامی می‌باشند. ترخیص کار رسمی اداره گمرک، با داشتن تسلط کامل و آگاهی از این مجوزات، می‌تواند تاجر را در دریافت آن‌ها یاری نماید. برای مثال جهت تخصیص ارز درخصوص واردات ابزارآلات کار روی چوب از گمرک، اخذ مجوز ارزی از دفتر صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید الزامی است. همچنین فردی که اقدام به انجام این امر می‌نماید، لازم است از کارت بازرگانی معتبر و مورد تایید برخوردار باشد.

 

اگر وارد کننده از کد تعرفه ماشین آلات برش چوب مطلع نباشد؛ چه می شود؟

 

اگر وارد کننده، با کدهای تعرفه آشنایی نداشته باشد؛ قطعا ترخیص کالا از اداره گمرک دچار مشکل می ‌شود. یکی از رایج‌ ترین مشکلاتی که برای ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک رخ می‌ دهد؛ پرداخت جریمه‌ های بالا بابت عدم تطابق کد اصلی با معرفی شده و یا عدم آگاهی از کد است در صورت نداشتن کد تعرفه،کارشناسان اداره گمرک ماشین آلات صنعتی را به عنوان یک کالای قاچاقی بشناسند. پس با این تفاسیر باید گفت که اطلاع از کد گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی برای واردکنندگان ضروری و بسیار لازم است.

 

تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه چوب بری از گمرک

 

  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه های برش چوب ذیل ردیف 8465 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ابزار های دستی چوب بری و باغبانی در ذیل ردیف 8201 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی برای اره دستی در ردیف 82021000 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص اره زنجیری در ردیف 82024000 می باشد.
واردات دستگاه برش چوب از کدام کشورها انجام می شود؟

 

ترخیص دستگاه برش چوب از گمرک های کشور پس از واردات از کشور چین، کره، ژاپن و کشور های اروپایی مانند استرالیا، آلمان، کانادا و ….. می باشد. برای تجارت و بازرگانی هر کالایی باید طبق اصول و قوانین عمل نمایید تا در گمرک برای ترخیص کالا با مشکلاتی مواجه نشوید. و همچنین از استاندارد کالا مطابق با قوانین کشور آگاه باشید تا ماشین آلات مربوطه در ترخیص دچار مشکل نگردد.

 

واردات ماشین آلات برش چوب چگونه صورت می گیرد؟

 

امروزه بیشتر دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی پیشرفت زیادی داشته اند و به این دلیل به دنیای صنعت وارد شدند به گونه ای که در بیشتر کارخانجات و صنایع از این ماشین آلات استفاده می کنند. استفاده از این دستگاه ها باعث سرعت تولید و صرفه جویی در استفاده از نیروی کار می شود.برای واردات و ترخیص ماشین آلات از گمرک باید یک سری مراحل را پشت سر بگذاریم. این مراحل کمی سخت و پیچیده است و افراد عادی قادر به انجام آن نمی باشند پس بهتر است این کار را به افراد ترخیص کار بسپارید.این ماشین آلات در دنیای امروزه بسیار ضروری هستند و یک تجارت پرسود به حساب می آید. ترخیص ماشین آلات از گمرک دارای بالاترین آمار در گمرک است.

 

روش واردات ماشین آلات برش چوب به کشور

 

به دو صورت واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی در کشورانجام می‌شود:

  • واردات رسمی
  • واردات غیر رسمی

در واردات رسمی، توسط شرکت‌ها یا اشخاص حقیقی و حقیقی صورت می‌گیرد که ماشین آلات خود را وارد کشور می کنند. در حالی که واردات غیر رسمی توسط شرکت‌های وارد کننده انجام می‌شود.

برخی از شرکت‌های بازرگانی نیز اقدام به واردات و صادرات کالاها می‌کنند. ماشین آلات پانج یکی از انواع ماشین‌ها است که به سادگی به کشورها وارد می‌شود. هر کدام از این ماشین آلات می‌توانند به سادگی وارد کشور شوند. امروزه علاوه بر این موارد، ماشین آلات خط تولید فیلتر آب به سادگی می‌توانند وارد کشور شوند.

 

کاربرد ماشین آلات برش چوب

 

چوب‌های مختلف به روش‌های مختلفی برش داده می‌شوند. چوب‌های صاف، به دلیل اینکه بیشتر از همه در معرض دید هستند، معمولا در برش این چوب ها بیشتر دقت می‌شود. روش برش چوب به دو روش کلی اره کاری و برش با دستگاه چوب می‌باشد.دستگاه برش چوب دستگاه‌هایی هستند که از چوب‌هایی با ضخامت های متفاوت، به وسیله ابزار مخصوص، یک قطعه کار با عمق مشخص و به شکل یک طرح خاص در می‌آورند. این دستگاه‌ها هر کدام کارکردهای متفاوتی دارند و می‌توانند به روش‌های متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند.استفاده از هر دو نوع این ماشین آلات، نیازمند استفاده از دستگاه برش لیزر است. از ماشین‌های برش لیزر با قابلیت تنظیم و برنامه ریزی به طور کلی برای ایجاد برش های بسیار دقیق در چوب استفاده می‌شود.

 

انواع ماشین آلات برش اره 

 

دستگاه اره مستقیم

 

دستگاه اره مستقیم یک ابزار برش است که دارای یک سری تیغه‌های تیز و برنده می‌باشد. این ابزار، برای برش و شکل دادن به قطعات سخت، به کار می‌رود. انواع مختلف دستگاه اره مستقیم عبارتند از:

تیغه اره مستقیم الخط

 

دستگاه اره مستقیم الخط، یک ابزار برش است که برای برش چوب‌هایی با اندازه‌های متفاوت کاربرد دارد. واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب معمولا به بهترین روش توسط شرکت‌های بازرگانی صورت می‌گیرد.

تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه چوب بری از گمرک؟

  • ترخیص دستگاه های برش چوب ذیل ردیف 8465 می باشد.
  • ابزار های دستی چوب بری و باغبانی در ذیل ردیف 8201 می باشد.
  • اره دستی در ردیف 82021000 می باشد.
  • اره زنجیری در ردیف 82024000 می باشد.
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-3-23
0 295

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ