واردات و ترخیص ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر
واردات و ترخیص ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر

واردات و ترخیص ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر به عنوان ماشین آلات صنعتی اهمیت زیادی دارد و کسانی که در زمینه تولیدات فلز و چوب مشغول به فعالیت هستند، برای تامین نیاز داخلی کشور به این دسته از ماشین آلات نیاز دارند.

 

واردات و ترخیص ماشین آلات عددی و فیکسچر

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با برخورداری از دانش و تجربه گمرکی که طی سال ها فعالیت کسب شده است، کلیه امور واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد.

در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه هایی آشنا کنیم که برای صنعت کشور اهمیت دارند و جهت ترخیص آن ها باید مطابق با اصول و تشریفات گمرکی پیش رفت که ما در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت، تا پایان با ما همراه باشید.

 

ترخیص ماشین آلات صنعتی

 

 ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر

 

ماشین آلات کنترل عددی که با نام سی ان سی شناخته شده اند، قطعاتی با اندازه های دقیق از فلز و چوب را با سرعت می سازند.

شکل اندازه ها در یک برنامه تولید می شود و فایل ها، حرکت ابزارها و عملکرد ترکیبی دستگاه نیز تعیین می گردد.

فیکسچرها نیز به ابزاری اطلاق می شوند که با کمک آن ها می توان قطعه فلزی یا چوب را محکم نگه داشت تا ماشین کاری روی آن ها انجام گیرد.

این مدل دستگاه در شاخه های متعدد صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن ها می توان به جوش کاری، مونتاژ، برش کاری، سوراخ کاری و ماشین کاری اشاره کرد.

 

واردات ماشین آلات صنعتی واردات ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر

 

ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر به عنوان دستگاه هایی به شمار می آیند که در خطوط تولید صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و برای واردات این قبیل از دستگاه ها باید مجوزهای مورد نیاز آن ها از سازمان ها و نهادهای مربوطه اخذ شوند.

با توجه به فرآیند پیچیده و تخصصی واردات و ترخیص کالا، توصیه می شود در صورت نداشتن آگاهی و تجربه کافی در این زمینه، از یک گروه تخصصی کمک بگیرید تا مراحل مطابق با شرایط و تشریفات گمرکی طی شود.

 

انواع مختلف ماشین آلات فیکسچر

 

فیکسچرها انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان موارد زیر را ذکر کرد:

فیکسچر صفحه ای، فیکسچر قائم الزاویه، فیکسچرهای فرم تراشی، فیکسچرهای چند ایستگاه

تمامی فیکسچرهای ذکر شده برای صنایع مختلف تولید قطعات اتومبیل، لوله کشی، صنایع نفت و گاز و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان برای تامین نیاز داخلی کشور اقدام به واردات فیکسچر و دیگر ماشین آلات مرتبط می کند.

واردات_ماشین_آلات

 

مراحل واردات ماشین آلات صنعتی

 

واردات ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر اگر مطابق با شرایط و قوانین گمرکی همراه باشد، روند آن به سرعت پیش گرفته می شود و صاحب کالا می تواند به سرعت کالای مورد نظر خود را به گمرکات کشور برساند.

در اینجا ما به طور کلی به مراحل واردات کالا اشاره می کنیم:

 

اخذ کارت بازرگانی

 

تمامی افراد حقیقی و حقوقی با در دست داشتن کارت بازرگانی می توانند واردات کالا را انجام دهند؛ بنابراین بازرگانان برای واردات ماشین آلات صنعتی به کارت بازرگانی نیاز دارند.

 

انتخاب و بررسی کالای وارداتی و تامین کنندگان آن

 

برای واردات ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر باید به بخشنامه های صادر شده مرتبط به واردات کالای مجاز و غیر مجاز مراجعه کرد که در صورت مجاز بودن آن، نسبت به راه های ارتباط با تامین کنندگان اصلی اقدام نمود.

 

درخواست پیش فاکتور یا پروفرما از فروشنده

 

با درخواست پروفرما از فروشنده می توان سند مهمی را در دست داشت که حاوی اطلاعات زیادی از قبیل قیمت، روش و زمان بندی پرداخت، نوع حمل، نوع بیمه، ضمانت های مورد نظر، زمان ارسال کالا و غیره را می باشد.

 

محاسبه هزینه های واردات کالا

 

پس از بررسی اطلاعات و سودآوری محصول از خرید می توان نسبت به پرداخت قیمت، نوع حمل و نحوه پرداخت اقدام کرد.

 

انجام ثبت سفارش و اخذ مجوزهای لازم

 

پس از دریافت پروفرما و ثبت آن در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش انجام می گیرد.

 

عقد قرارداد با شرکت های باربری، بیمه و بازرسی

 

با توجه به تعهدی که نسبت به مراحل باربری و بیمه بین طرفین معامله انجام شده است، باید با شرکت های باربری جهت حمل کالا مذاکره شود و جهت اطمینان از سالم رسیدن کالا به مقصد، بیمه کالا انجام گیرد.

 

دریافت و بررسی اسناد حمل

 

یکی از اسناد مهم جهت ترخیص ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر، اسناد حمل است که توسط فروشنده یا بانک به خریدار تحویل داده می شود.

 

ورود کالا به گمرک و تکمیل اظهارنامه واردات

 

اظهارنامه شامل اطلاعاتی از قبیل ارزش کالا، مقدار محموله، ماهیت و غیره است که پس از ورود کالا به گمرکات کشور، خریدار یا صاحب کالا باید اظهارنامه وارداتی را تکمیل نماید.

 

دریافت برگه سبز گمرکی

 

جهت ترخیص ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر باید کالای وارداتی توسط بازرسین گمرکی بررسی و ارزیابی شوند و یکی از سه مسیر سبز، زرد و قرمز برای کالا در نظر گرفته شود.

در صورتی که مسیر سبز برای کالا تعیین شود، صاحب کالا می تواند نسبت به انجام بقیه مراحل ترخیص اقدام کند در غیر اینصورت دو مسیر زرد و قرمز به بررسی و ارزیابی های مجدد نیاز خواهد داشت.

 

ترخیص کالا و خروج از گمرک

 

پس از ارائه کلیه مدارک و مجوزهای مورد نیاز و انجام کلیه امور ترخیص امکان ترخیص کالا به صاحب کالا یا نماینده قانونی وی داده می شود.

 

ترخیص-کار-حرفه-ای هزینه های ترخیص و واردات ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر

 

در مسیر واردات و ترخیص ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر هزینه هایی باید توسط صاحب کالا پرداخت شوند که در اینجا به چند مورد کلی از آن ها می پردازیم:

  • هزینه های ثبت سفارش و اخذ مجوزهای مورد نیاز
  • پرداخت وجه به فروشنده
  • کارمزد پرداخت وجه به فروشنده
  • هزینه حقوق ورودی کالا
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • سهم هلال احمر و سایر نهادهای مربوطه
  • هزینه های بیمه و حمل و نقل
  • هزینه های بازرسی
  • هزینه های انبارداری
  • هزینه های صدور ترخیصیه
  • هزینه حمل و نقل

برای برآورد هزینه های کلی واردات و ترخیص کالای خود می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

انواع روش های پرداخت بین المللی جهت واردات کالا

 

برای واردات ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر انواع مختلفی از روش های پرداخت بین المللی وجود دارد که در اینجا ما به آن ها اشاره می کنیم:

  • پرداخت حواله ای
  • پرداخت حساب باز
  • پرداخت با برات
  • پرداخت به روش اعتبار اسنادی

انتخاب یکی از این روش های پرداخت بین المللی باید مطابق با قرارداد و توافق طرفین معامله ( بین فروشنده و خریدار) صورت گیرد.

 

چرا گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان؟

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است در زمینه واردات و صادرات کالاهای تجاری به صورت مستمری فعالیت گسترده ای داشته باشد و رضایت مشتریان را به خود جلب نماید.

این گروه با همکاری جمعی از بازنشستگان گمرکی با تجربه و ترخیص کاران حرفه ای کلیه امور و مراحل واردات و ترخیص را به صورت تخصصی دنبال می کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن مراحل ترخیص و تشریفات گمرکی را به انجام می رسانند.

از خدماتی که توسط گروه پرشین تجارت دوان ارائه می شود به شرح زیر است:

 

  • انجام ثبت سفارش
  • انجام امور ترخیص
  • اخذ مجوزهای مورد نیاز
  • تکمیل اسناد
  • انجام امور بانکی
  • ترانشیب و ترانزیت

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات و ترخیص ماشین آلات کنترل عددی و فیکسچر می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-10-18
0 267

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ