ترخیص هود آزمایشگاهی از گمرک
ترخیص هود آزمایشگاهی از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص هود آزمایشگاهی از گمرک

هود آزمایشگاهی یکی از اساسی‌ترین تجهیزات مورد نیاز در آزمایشگاه‌های صنعتی، پژوهشی و پزشکی است که جهت حفظ ایمنی و سلامت کارکنان و تکنسین‌های آزمایشگاه در حین انجام کارهای خطرناک و فرآیندهای شیمیایی و آزمایشگاهی در یک فضای بسته و محدود بکار می‌رود و نقش بسزایی در حفظ سلامت کاربران و تکنسین‌های آزمایشگاه دارد. کارشناسان واحد ترخیص پرشین تجارت دوان آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه ترخیص هود آزمایشگاهی از گمرک هستند.

امروزه با توجه به پیشرفت علوم پزشکی و آزمایشگاهی و داروسازی نیاز به تجهیز لوازم تحقیقاتی و آزمایشگاهی در تمامی سازمان ها و ارگانهای دولتی و دانشگاهها و آزمایشگاههای شیمی و آزمایشگاه های داروسازی می باشد. عمده این تجهیزات از کشورهای ترکیه، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی وارد می شود.برای آشنایی با واردات و ترخیص هود آزمایشگاهی با ما در این مقاله همراه شوید.

ترخیص-هود-آزمایشگاهی-از-گمرک مراحل واردات هود آزمایشگاهی به کشور

 

 دریافت کارت بازرگانی

 

به عنوان اولین مرحله از واردات هود آزمایشگاهی، شرکت‌ها یا تجار ملزم هستند برای انجام فعالیت تجاری کارت بازرگانی دریافت نمایند. کارت بازرگانی یکی از مدارک مهم مورد نیاز در طی مراحل واردات کالاست که داشتن آن می‌تواند مزایایی را برای تجار در پی داشته باشد. کارت بازرگانی در دو نوع حقیقی و حقوقی صادر می‌گردد.

 

 آشنایی با قوانین تجاری و حقوقی کشور مبدأ و مقصد

 

شناخت قوانین و مقررات حاکم بر بخش تجاری و حقوقی کشور مبدأ و مقصد نیز از جمله مراحل مهم در پروسه واردات کالاست.

 

 انتخاب کالا

 

در این مرحله تجار باید نسبت به انتخاب کالای وارداتی خود اقدام کنند. همچنین شرایط کشورهای مختلف مربوط به حوزه فعالیتی خود را مورد بررسی قرار دهند و سپس با توجه به شرایط فروش هر یک از آنها بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

 

  اخذ پروفرما

 

تجار برای تهیه یک سری از مدارک نیاز دارند که پیش فاکتور خرید کالا را ارائه دهند. از این رو بایستی پیش فاکتور خرید کالا را از فروشنده درخواست کنند. پروفرما یا پیش فاکتور یکی از اسناد مهم برای واردات ، حمل کالا و ترخیص آن از گمرک محسوب می‌شود.

 

 ثبت سفارش و اخذ مجوزات مربوطه

 

کالا باید در سامانه جامع تجارت به ثبت برسد. پس از اخذ مجوز از سازمان صنعت و معدن، چنانچه نیاز به اخذ مجوز از سایر سازمان‌ها مانند جهاد کشاورزی، استاندارد، غذا و دارو، بهداشت و محیط زیست و … بود، کالا برای اخذ مجوز به این سازمان‌ها ارجاع داده می‌شود. سازمان مربوطه متناسب با نوع و ماهیت کالای ورودی مشخص می‌شود.

  تخصیص ارز

 

به طور کلی واردات با توجه به شرایط ارزی حاکم بر کشور و تحریم‌های اعمالی در حوزه‌های مختلف فرایند نسبتا پیچیده‌ای را شامل می‌شود.

 

تهیه بیمه نامه

 

به تناسب نوع کالا، یکی از روش‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی برای حمل کالا از مبدأ به مقصد انتخاب می‌شود. در این مورد نیاز است که قرارداد بیمه با شرکت حل و نقل منعقد شود و بیمه نامه کالا برای تحویل در فرایند ترخیص دریافت گردد. بیمه برای جبران خسارت‌های احتمالی در جریان حمل و نقل کالا صورت می‌گیرد.

واردات-کالا-از-گمرکات-کشور  ترخیص کالا از گمرک

 

پس از ورود هود آزمایشگاهی به کشور، ترخیص قطعه مورد نظر از گمرک در واقع مهم‌ترین فرایندی است که کالا بایستی طی کند. فرایند ترخیص کالا مراحل مختلفی را شامل می‌شود که پس از طی آنها کالا برای بارگیری و خروج از گمرک به درب خروجی گمرک هدایت می‌شود.

 

برخی از موارد کاربرد هود آزمایشگاهی عبارتند از

 

  • حفاظت از محصول یا نمونه‌های آزمایشگاهی در برابر فاسد شدن، تجزیه شدن و قرارگیری در معرض هوای محیط و آلودگی آنها
  • حفاظت از محیط آزمایشگاه در برابر آلودگی مواد شیمیایی و انواع باکتری و سموم معلق در هوای آزمایشگاه
  • حافظت از سلامت کاربر آزمایشگاه در برابر فعل و انفعالات آزمایشگاه ، مواد شیمیایی ،انواع ویروس و باکتری و سموم
  • حفاظت از کارکنان آزمایشگاه در برابر بخارات سمی و آلوده
  • انتقال هوای آلوده از محیط آزمایشگاه به بیرون توسط فن های سانتریفیوژی نصب شده در برخی از انواع هود آزمایشگاهی شیمی

 

ضرورت واردات هود آزمايشگاهی

 

هـودهاي شيميايي از تجمع بخارات قابل اشتعال، سـمی قــابل انـفـجار كــه ناشي از فرايندهاي تـسـت و آماده سازي در آزمايشگاه هستند، جلوگيري مي‌كنند و احتمال اين كه كارشناسان در معرض اين گازها و بخارات قـرار بگـيـرنـد را كاهـش مـيدهـنـد. بسته به نوع و طبقه بندی هودهای آزمایشگاهی، وجود فن و فیلتر از استنشاق بخارات مضر و سمی، آتش سوزی و انفجار و سوختگی‌های حرارتی و شیمیایی جلوگیری می‌نماید و با تهویه مناسب محیط کار و آزمایشگاه محیط ایمن و سالمی را برای فعالیت فراهم می‌کند. پس واردات آن برای آزمایشگاه ها و کارخانجات تولید مواد شیمیایی مهم و ضروری است.

 

مشکلات واردات هود آزمایشگاهی

 

واردات تجهیزات آزمایشگاهی در ایران با برخی مشکلات مواجه است. یکی از این مشکلات، کنترل کیفی تجهیزات وارداتی است که ممکن است باعث بروز خطا در آزمایش‌ها شوند. همچنین، برخی از تجهیزات آزمایشگاهی قدیمی و غیرقابل‌تعمیر هستند که می‌تواند به کاهش دقت و صحت نتایج مورد نظر منجر شود.

برخی از شرکت‌های تولیدکننده هود آزمایشگاهی ، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، امکان ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی را به مشتریان خود ندارند. به همین دلیل، ممکن است برای تعمیر و نگهداری این قطعه، نیاز به ارسال آنها به خارج از کشور باشد که هزینه‌های زیادی را برای مشتریان ایجاد می کند.

 

چه قوانینی برای واردات هود آزمایشگاهی در ایران و جهان وجود دارند؟

 

 قوانین و مقررات داخلی ایران

 

واردات هر کالایی به ایران، از جمله هود آزمایشگاهی، باید با رعایت قوانین و مقررات داخلی ایران انجام شود. برای واردات لوازم آزمایشگاهی به ایران، باید مجوز واردات از سازمان‌های مرتبط، مانند وزارت بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، دریافت شود. همچنین، باید مطابق با قوانین بهداشت و ایمنی مرتبط با لوازم آزمایشگاهی عمل شود.

 

 استانداردها و نشان‌های کیفیت

 

برای واردات لوازم آزمایشگاهی به ویژه هود آزمایشگاهی، باید به استانداردهای و نشان‌های کیفیت مربوط به این محصولات توجه شود. به طور مثال: استاندارد‌های ISO 9001 و ISO 13485 برای تضمین کیفیت و ایمنی محصولات پزشکی، از جمله: تجهیزات آزمایشگاهی، استفاده می‌شود. همچنین، برخی نشان‌های کیفیت مانند CE در اتحادیه اروپا مورد قبول هستند و باید بر روی محصولات آزمایشگاهی موردنظر نیز وجود داشته باشند.

 

 قوانین حمل‌ و نقل

 

باید به قوانین حمل‌ونقل مرتبط با این محصولات توجه شود. برای مثال: برای حمل‌ونقل مواد شیمیایی خطرناک به‌عنوان یکی از لوازم آزمایشگاهی، باید به مقررات بین‌المللی و ملی مربوط به حمل‌ونقل مواد خطرناک توجه شود.

 

 قوانین مربوط به گمرک

 

باید به قوانین و مقررات گمرکی مربوط به این محصولات توجه شود. برای مثال: باید به تعرفه‌های گمرکی مربوط به لوازم آزمایشگاهی در کشور موردنظر توجه شود. همچنین، باید مطمئن شد که اطلاعات مربوط به لوازم آزمایشگاهی، مانند: کشور سازنده، وزن، ابعاد و ارزش کالای ارائه شده، با مشخصات واقعی محصول مطابقت داشته باشد.

در کل، برای واردات هود آزمایشگاهی، باید به قوانین و مقررات مربوط به واردات در کشور مبدأ و مقصد توجه شود و مطمئن شد که تمامی این مقررات رعایت شده است.

چه قوانینی برای واردات هود آزمایشگاهی در ایران و جهان وجود دارند؟

1.قوانین و مقررات داخلی ایران 2. استانداردها و نشان‌های کیفیت 3. قوانین حمل‌ونقل 4. قوانین مربوط به گمرک

مشکلات واردات هود آزمایشگاهی چیست؟

یکی از این مشکلات، کنترل کیفی تجهیزات وارداتی است که ممکن است باعث بروز خطا در آزمایش‌ها شوند.

ضرورت واردات هود آزمايشگاهی چیست؟

هـودهاي شيميايي از تجمع بخارات قابل اشتعال، سـمی قــابل انـفـجار كــه ناشي از فرآيندهاي تـسـت و آماده سازي در آزمايشگاه هستند، جلوگيري مي‌كنند. پس واردات آن برای آزمایشگاه ها و تولید مواد شیمیایی ضروری است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-9-20
0 105

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ