ترخیص پارچه چتایی
ترخیص پارچه چتایی
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص پارچه چتایی

ترخیص پارچه چتایی از گمرک یک فرآیند کاملا تخصصی است که با پرداخت تعرفه وارداتی، مالیات و ارائه مدارک به گمرک باید انجام شود. پارچه چتایی برای ساختن کیسه‌های بادوام و محکم برای حمل محصولات کشاورزی مانند سیب‌زمینی و برنج و مانند آن به کار می‌رود. در گذشته گونی فقط از الیاف کنف و چتایی و شاهدانه بافته می‌شد.

پارچه چتايي در هندوستان, پاكستان و كشور هاي گرمسير و مرطوب به مقدار زياد كشت مي شود. چتايي تجاري داراي رنگ زرد و قهوه اي متمايل به خاكستري است و شفافيت ابريشم را دارد. که در ادامه این مقاله تمام مواردی که برای واردات و ترخیص پارچه چتایی لازم است را شرح دادیم.

واردات پارچه چتایی

 

واردات پارچه چتایی به کشور مطابق قانون باید انجام شود و در این فرآیند ارائه برخی مجوزها و مدارک الزامی است. در زمان واردات پارچه چتایی به کشور و پیش از ترخیص از گمرک نمونه‌ای پارچه چتایی برای بررسی استاندارد بودن آن به آزمایشگاه گمرک ارسال می‌شود تا تطابق جنس درج شده در اظهارنامه واردکننده با نمونه وارداتی تطابق داده شود. نمونه این کالا وارداتی ارسال شده در آزمایشگاه‌های استاندارد مورد بررسی قرار گرفته و کد تعرفه آن مشخص می‌شود. بعد تمام مراحل قانونی واردات آغاز می‌شود.

 

پارچه چتایی از کدام کشورها به ایران وارد می شود؟

 

عمده واردات انواع محصولات کنفی به ایران که به صورت رول کنفی می باشد، که از کشورهای بنگلادش، هند و پاکستان که گرم و مرطوب است وارد می‌شود و پارچه چتایی بنگال یا همان بنگلادشی از بهترین نوع در دنیا به شمار می رود. به هر حال، انتخاب کشورها باید با توجه به نیازها و معیارهای خاص شما انجام شود. مهمترین مرحله پیش از واردات، بررسی دقیق تامین‌کنندگان مختلف، ارزیابی کیفیت، قیمت، شرایط قراردادی و تضمین اطمینان از تأمین محصولات با کیفیت و به موقع است.

ترخیص پارچه چتایی

ترخیص پارچه چتایی

آشنایی با مقرارت گمرک جهت واردات پارچه چتایی به ایران

 

مقررات گمرکی برای واردات این نوع از پارچه به ایران ممکن است تغییراتی داشته باشد و به تغییرات اقتصادی و قوانین مرتبط با تجارت بین‌المللی بستگی داشته باشد. اما در کل، برخی اصول و مواردی که باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

 

  1. مالیات‌ها و عوارض وارداتی

    این مالیات‌ها شامل مالیات ورودی، عوارض ورودی و مالیات ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) می‌شوند.

  2. مستندات و اطلاعات مورد نیاز

     

    شما باید مستندات مختلفی را به همراه داشته باشید، که در ادامه نام خواهیم برد.

  3. گواهینامه‌ها و استانداردها

     

    در مواردی، خواستاری از گواهینامه‌ها و استانداردهای خاص جهت کیفیت و بهداشت پارچه مذکور ممکن است الزامی باشد.

  4. مدت زمان و فرآیند گمرکی


    فرآیند گمرکی واردات شامل مراحل مختلفی از جمله ترخیص، پرداخت مالیات‌ها، بازرسی گمرکی و… است. باید با این مراحل آشنا باشید تا به طور صحیح و بهینه اقدام کنید.

  5. تغییرات قوانین

     

    به عنوان یک واردکننده، باید به تغییرات مقررات گمرکی و قوانین وارداتی توجه کنید و بروزرسانی‌های لازم را انجام دهید.

واردات_پارچه

واردات_پارچه

انواع روش‌های واردات پارچه چتایی به ایران

 

روش‌های مختلفی برای وارد کردن این محصول به ایران وجود که تعدادی از آن‌ها رایج‌تر از سایر روش‌ها است. سه مورد از معمول‌ترین روش‌ها برای واردات این پارچه به شرح زیر است.

  1. واردات مستقیم پارچه چتایی
  2. واردات با همکاری شرکت‌های وابسته
  3. واردات آنلاین پارچه چتایی (خرید از سایت فروشگاهی)

همچنین واردات از طریق کارگزار گمرکی و واردات پارچه چتایی از طریق اتحادیه‌های تجاری از جمله روش‌هایی است که تجار و بازرگانان برای وارد کردن این پارچه به داخل کشور می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

مهم ترین گمرکات واردات پارچه چتایی کدامند؟

 

بیشتر واردات پارچه ها از جمله پارچه چتایی، از مرزهای دریایی کشور انجام می‌شود اما در این بین بازهم نمی‌توان برای ترخیص پارپه از هر گمرکی اقدام کرد همچنین به دلیل واردات زیاد انواع پارچه به کشور گمرک‌هایی به طور تخصصی برای ترخیص پارچه انتخاب شده‌اند که کار آن گمرکات ترخیص تخصصی پارچه از کشور می‌باشد.

گمرگ بوشهر و گمرک خرمشهر دو گمرک مهم برای واردات و ترخیص پارچه چتایی هستند. برای محموله‌های هوایی نیز گمرک فرودگاه امام خمینی توصیه می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ترخیص محموله پارچه چتایی از گمرک

 

برای واردات پارچه چتایی و ترخیص آن از گمرک، داشتن تابعیت ایرانی ضروری می باشد. همچنین بازرگانان باید مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم را ارائه دهند.

  1. بارنامه
  2. پیش فاکتور
  3. گواهی مبدا
  4. بیمه نامه
  5. قبض انبار
  6. گواهی بازرسی
  7. اظهارنامه واردات پارچه چتایی به کشور
واردات پارچه و کنف چتایی

واردات پارچه و کنف چتایی

معایب واردات پارچه چتایی

 

  1. وابستگی به بازارهای خارجی:  واردات این پارچه ممکن است باعث وابستگی بیس از اندازه به بازارهای خارجی شود و در مواقع تغییرات سیاسی یا اقتصادی در کشورهای تأمین‌کننده، مشکلاتی را به وجود آورد.
  2. تأثیرات ارزی و تورم : تغییرات در نرخ ارز می‌تواند قیمت‌های وارداتی را تحت تأثیر قرار دهد و باعث افزایش قیمت محصولات شود.
  3. کاهش تولید داخلی : واردات این نوع پارچه‌ می‌تواند باعث کاهش تقاضا از تولیدات داخلی شود و در نتیجه تولید کمتری انجام شود.
  4. کاهش اشتغال : باعث کاهش نیاز به تولید داخلی و در نتیجه ازدست رفتن شغل برای تولیدکنندگان داخلی شود.
نمونه برداری استاندارد پارچه چتایی

 

واردکنندگان پارچه چتایی باید پیش از اقدام برای واردات، نمونه ای از پارچه چتایی ی مورد نظر را برای بررسی به گمرک ارسال کنند. نمونه ی پارچه چتایی ارسال شده در آزمایشگاه های استاندارد مورد بررسی قرار می گیرد و کد تعرفه آن مشخص می‌شود. اگر واردات پارچه چتایی بدون در نظر گرفتن این قانون انجام شود، مشمول جریمه انتظامی از ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد خواهد شد.

واردات پارچه چتایی به داخل کشور چگونه انجام می‌شود؟

واردات پارچه چتایی به ایران از راه‌های مستقیم (مذاکره با تولید کننده) یا روش‌های غیر مستقیم (کارگزارن گمرکی یا وزارت صنعت) انجام می‌شود.

برای واردات پارچه چتایی به ایران چه مدارکی احتیاج است؟

برای واردات انواع پارچه چتایی به کشور ایران به مدارکی مانند فاکتور فروش، بارنامه، بیمه‌نامه معتبر، گواهی مبدا و گواهی کیفیت احتیاج است؛ با توجه به نوع بار ممکن است اندکی تفاوت در مدارک مورد نیاز وجود داشته باشد.

واردات پارچه چتایی از کدام کشورها به ایران انجام می شود؟

از کشورهای بنگلادش، هند و پاکستان واردات انجام می‌شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1403-1-28
0 29

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ