ترخیص کمک فنر خودرو
ترخیص کمک فنر خودرو
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص کمک فنر خودرو

برای میرا کردن نوسانات فنر از کمک فنر در سیستم فنی خودرو استفاده می شود. که واردات آن مانند بقیه لوازم یدکی خودرو دارای مراحل و مجوز های خاص خود است. جهت آشنایی ترخیص کمک فنر خودرو با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ترخیص-کمک-فنر-از-گمرک

 

ترخیص کمک فنر خودرو از گمرک

 

به منظور ترخیص کمک فنر خودور بایستی با مراجعه به گمرک مربوطه و مدارک مورد نیاز را ارائه داده و جهت ترخیص قطعات یدکی شرایط ترخیص آن ها را فراهم کرد. که این کار توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی آن امکان پذیر می باشد.

 

 

مجوزهای لازم برای ترخیص قطعات جانبی خودرو از گمرک

 

مجوزهای بسیارمهم برای ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرک، از دو سازمان وزرارت صنعت ، معدن و تجارت و مجوز بانک مرکزی برای تخصیص ارز می باشد. همچنین قطعات باید دارای استانداردهای مورد تایید سازمان استاندارد باشند و مجوز مربوط به استاندارد های لازم را نیز اخذ کند؛ در غیر این صورت اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

به طور کلی فرآیند ترخیص کالا از گمرک شامل موارد زیر می­ شود:

  1. ثبت اظهار در سامانهEPL
  2. احراز هویت و تعیین مسیر
  3. کنترل کالا
  4. اخذ مجوزهای لازم
  5. بررسی تعرفه و تطبیق کالا توسط کارشناس
  6. تسویه و صدور مجوز ترخیص
  7. انبارداری و بارگیری
  8. خروج کالا از گمرک

 

چه زمانی باید برای ترخیص کمک فنر خودرو اقدام های اولیه را انجام داد؟

 

ضروری است که تمام کسانی که متقاضی این کالا هستند، بلافاصله بعد از ثبت خرید قطعه از کشور مبدا نسبت به جمع آوری مدارک لازم برای ترخیص آن اقدامات لازم را انجام دهند. چرا قطعا روند ترخیص کالا ها  در صورت آماده نبودن مدارک به تعویق می افتد و وقت و هزینه زیادی صرف ترخیص کالا مربوطه خواهد شد.

قطعات_یدکی_خودرو ترخیص لوازم یدکی از گمرک چگونه انجام می پذیرد؟

 

پس از این که کالاها به گمرک رسید،آن را به انبار گمرک می فرستند. سپس اسناد و مدارک به وسیله فروشنده فرستاده می شود و خریدار با دریافت اسناد و قبض ترخیص کالا امکان خروج کالا از گمرک را فراهم می کند. پیش از این که مالک کالا و یا نماینده قانونی وی در گمرک حضور یابد باید این مراحل طی شود، پس از این که اطلاعات به گمرک از طریق سامانه اینترنتی گمرک وارد شد، ترخیص کار، به همراه اسناد کامل و وکالتنامه قانونی حضور می یابد و پس از آن تشریفات گمرکی آغاز می شود. که بر اساس کالاهای مختلف و اهداف آن ها این تشریفات متفاوت خواهد بود.

 

تعرفه کمک فنر خودرو

 

وارد کنندگان در نظر داشته باشند که کمک فنر ها طبق مشخصات فنی آنها مثل پمپی و یا هیدرولیک بودن ، دارای کد تعرفه در یک دسته بندی اما با شماره های پایانی متفاوت هستند. تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. کد تعرفه برای واردات ، ثبت سفارش و ترخیص کمک فنر طبق لیست کد تعرفه اتاق بازرگانی   87141025  می باشد.

 

انواع کمک فنر خودرو

 

  • کمک فنر روغنی (هیدرولیکی )
  • کمک فنر اهرمی
  • کمک فنر بادی – گازی
  • کمک فنر قابل تنظیم
  • کمک فنر هیدرو استاتیکی
  • کمک فنرتلسکوپی

 

مدارک لازم برای ترخیص کمک فنر

 

  1. پروفرما یا پیش فاکتور
  2. اینویس
  3. پکینگ لیست
  4. بارنامه
  5. گواهی مبدا
  6. گواهی بازرسی
  7. ترخیصیه
  8. گواهی انبار
  9. ثبت سفارش
  10. اظهارنامه

 

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص

 

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص مربوط به صاحب کالا شامل موارد زیر است :

 

  1. اصل و کپی کارت بازرگانی از تمام صفحات
  2. اصل و کپی کارت ملی
اطلاعات لازم جهت ترخیص لوازم یدکی خودرو

 

  1.  جمع آوری اطلاعات کاملی از قوانین و مقررات صادرات و واردات
  2. شناخت آیین نامه ها و قوانین امور گمرکی
  3. آشنایی با بخشنامه های اجرایی

 

وظیفه اداره گمرک در ترخیص لوازم مربوط به خودرو چیست؟

 

کارشناسان فنی گمرک بر اساس وظیفه خود مدارکی که برای ترخیص کالا ارسال می شود با مالکیت کالا چک می کنند و طبیق می دهند تا اسناد و مدارک دریافتی با کالا و صاحب کالا یکی باشد و مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا را اخذ کرده باشند.

 

چه مشکلاتی برای ترخیص کمک فنر خودرو وجود دارد؟

 

نداشتن مجوزهای قانونی مورد نیاز کار ترخیص را با مشکل مواجهه می کند. پروسه گرفتن مجوز های مختلف می تواند زمان زیادی را صرف کند و از طرفی وارد کننده اگر به قوانین اطلاع کافی نداشته باشد روال کار طولانی شده و کارخانه تولید کننده طی این مراحل ضرر ببیند.اگراظهارنامه یک کالا، وارد کانال قرمز یا زرد بشود، مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

 

ضرورت واردات کمک فنر خودرو در ایران

 

کمک فنر یکی از مهمترین لوازم یدکی در خودرو است زیرا وظیفه اتصال چرخ ها به بدن را دارد این سیستم وظایف دیگری مانند ترمز و شتاب گرفتن را نیز دارا می باشد و هدایت خودرو را برعهده این قطعه  است. شرکت­ های تولید خودروی داخلی به واردات قطعات استاندارد خودرو نیازمند هستند. از طرفی دیگر بخش زیادی از خودروهای موجود درکشور وارداتی هستند و در صورت خرابی قطعات اصلی نیازمند جایگزینی قطعات یدکی می­ باشند.

 

نکاتی که باید قبل از واردات لوازم یدکی در نظر بگیریم

 

درخواست مشاهده نمونه محصول

 

برای این که کیفیت محصول سنجیده شود باید از تولیدکننده بخواهید تا نمونه ای ازقطعه مورد نظر را برای شما ارسال کند.سپس آن را کاملا بررسی کرده و از جوانب مختلف، آن را بسنجید. و مطمئن شوید که قطعه مورد نظر دارای کیفیت مطلوبی است و در کشور مورد استقبال خوبی از سوی خریداران قرار می گیرد.

 

تهیه پروفرما و پکینگ لیست

 

از شرکت مورد نظر پکینگ لیست گرفته و درخواست کنید که محصول برای شما ارسال شود. در پکینگ لیست تمام اطلاعات کالا را نشان خواهد داد.

 

اقدام برای عقد قرارداد

 

باید جهت ارسال کالا از سمت شرکت تولیدکننده اقدام به پیگیری کنید و بعد از آن قرارداد را تنظیم نموده و پروفرما و فاکتور اصلی را تحویل بگیرید.

 

اهمیت استفاده از سیستم فنربندی در خودرو

 

در سیستم فنی همه ی خودروها استفاده از فنرها امری ضروری است. فنرها وظیفه دارند، ضرباتی که به خودرو، در طول  حرکت در جاده های ناهموار، وارد می شود را به حداقل برسانند. به این ترتیب این ضربات به اتاق سرنشینان خودرو وارد نمی شوند.در صورتی که این ضربات به صورت مداوم به اتاقک خودرو و بخش های فنی آن برساند، آسیب های جدی به اتصالات و مفصل های اتومبیل وارد می شود که سلامت اتومبیل را به خطر می اندازد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-10-11
0 281

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ