ترخیص کنف از گمرک
ترخیص کنف از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص کنف از گمرک

آیا در مورد ترخیص کنف از گمرک چیزی می دانید؟ یکی از کالاهای وارداتی که سالانه مقدار زیادی ارز برای تهیه آن از کشور خارج می شود نخ و کنف است.

در این مقاله قصد داریم فرآیند ترخیص کنف از گمرک را برای شما توضیح دهیم این مورد یکی از خدمات قابل ارائه توسط تیم حرفه ای پرشین تجارت دوان است که دارای اهمیت و ارزش بسیاری برای فعالان تجاری به حساب می آید.

کنف یکی از کالاهای وارداتی ایران از کشورهای ترکیه،  پاکستان،  چین، تایوان است.  برخی از تاجران برای واردات کنف اقدام می کنند ولی به دلیل ناآشنا بودن با مراحل به مشکل بر می خورند و نمی توانند  این پروسه را پشت سر بگذارند از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای واردات و ترخیص کنف از گمرک به شرکت های بازرگانی مراجعه نماید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

ترخیص کنف از گمرک

ترخیص کنف از گمرک

مراحل ترخیص کنف از گمرک

 

ترخیص کالا از گمرک یک امر حیاتی و مهم در تجارت کالا است که بازرگانان و تجار باید با مراحل و قوانین و مقررات ترخیص آشنایی کامل داشته باشند.  آشنایی با مراحل و قوانین باعث می شود که مراحل جا به جایی کالاها در کمترین زمان و بهترین شکل انجام شود.

به این دلیل قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با مراحل ترخیص کنف از گمرک آشنا کنیم.

  • دریافت پروفرما
  • گرفتن مجوز ثبت سفارش بازرگانی
  • بیمه کردن کالا و هماهنگی های لازم برای بازرسی در مبدا و مقصد
  • تشکیل پرونده برای تخصیص ارز و حواله بانکی
  • ارتباط با شرکت حمل و نقل بین المللی
  • دریافت اسناد حمل از شرکت های حمل و نقل بین المللی
  • تکمیل کردن اسناد و مدارک برای تشکیل پرونده
  • بررسی و تایید توسط کارشناسان فنی و گمرکی و بازرگانی

 

باید بدانید که انجام مراحل ترخیص کالا به قوانین داخلی آن کشور و قوانین بین المللی حمل و نقل کالا در جهان بستگی دارد مراحل ترخیص کالا را به طور کلی به 10 مرحله تقسیم می کنند تا انجام مراحل در کمترین زمان انجام شود.

بازرگانان و تاجران با سابقه و فعال در زمینه تجارت های بین المللی با تمامی مراحل آن آشنا هستند تجربه کاملی در این زمینه دارند ولی در صورتی که شما تازه وارد این کار شده اید باید  بدانید که در صورت آشنا نبودن با مراحل ترخیص کالا با مشکلات زیادی روبرو می شوید و بعضا ممکن است شکست بخورید.

برای ترخیص کالا همانطور که می دانید باید یک سری مدارک و اسناد آماده کنید که این مدارک نشان دهنده تجارت شما و قانونی بودن آن و نقل و انتقالات و درخواست قانونی شما برای حمل و نقل بین المللی به گمرک را تایید می کند.

 

اسناد و مدارک برای ترخیص کنف از گمرک

 

  • کارت بازرگانی
  • قبض انبار
  • بار نامه
  • ترخیصیه
  • گواهی مبدا
  • فاکتور
  • پرو فاکتور یا پیش فاکتور
  • مجوز ثبت سفارش
  • بیمه نامه
  • پروانه بهره برداری شرکت های تولیدی
  • مجوزهای قانونی برای ترخیص

بعد از تکمیل کردن مدارک شما باید تنظیم ثبت اظهارنامه های لازم برای ترخیص کنف از گمرک را انجام دهید. اظهارنامه داری دو فرم است که ترخیص کار موظف به تکمیل و ثبت آن می باشد. بعد از تکمیل کردن فرم ها شما باید فرآیند ثبت اظهار کالا و احراز هویت را تکمیل کنید.

 

کنترل گمرکی برای ترخیص کنف

 

بعد از تکمیل اسناد و مدارک و تکمیل اظهارنامه نوبت به اصلی ترین و مهم ترین مرحله ترخیص کالا یعنی کنترل های گمرکی می رسد که آخرین مرحله ترخیص کالا است که بعد از تکمیل کردن این مرحله کالاها از گمرک ترخیص می شوند.

این مرحله شامل دو قسمت پرداخت و صدور سند ترخیص و بارگیری و ترخیص و خروج  کالا از گمرک است. پرداخت و صدور سند بعد از ثبت اسناد و تکمیل اظهارنامه ها توسط بازرسین و کارشناسان ثبت شده و سند ترخیص کالا توسط گمرک صادر خواهد شد.

بعد از دریافت سند ترخیص کالا از گمرک لازم است برای ترخیص به صندوق صدور پروانه مراجعه نماید و پروانه خروج کالاها از گمرک و اسناد مورد نیاز را به دفتر کل خدمات و انبار ارائه دهید و بعد از تایید مدارک ارائه شده شما می توانید کنف های وارداتی خود را ترخیص کنید.

 

نکات مهم برای ترخیص کنف از گمرک

 

نکته مهم و اساسی برای ترخیص کالا داشتن مجوزهای مورد نیاز است شما با داشتن مجوزهای مورد نیاز و ضروری برای ترخیص نشان می دهید که تمام نقل و انتقالات تجاری شما قانونی است و تمامی تاییدیه سازمان ها را دارا است.

نکته مهم دیگر این است که شما برای ترخیص کالا باید دارای کارت بازرگانی باشید که این کارت توسط سازمان گمرک کشور صادر می شود و تمامی نقل و انتقالات تجاری شما مورد تایید سازمان های نظارتی کشور است و فعالیت های تجاری شما کاملا قانونی است.

یکی دیگر از نکات مهم برای ترخیص کنف از گمرک تعیین ارزش کالای های ترخیص شده است. ارزش کالا ها در مرزهای کشورهای مختلف با قیمت های گوناگون تعیین می شود. ترخیص کار باید  قبل از انجام مراحل ترخیص کالا ارزش گذاری آن را مورد بررسی قرار دهد.

 

تعرفه گمرکی برای ترخیص کنف از گمرک

 

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص نخ  کنف یک لا برابر با 53071000 است که دارای حقوق ورودی 1 درصد و اولویت کالایی 22  می باشد.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص نخ چند لا تابیده برابر 53072000 می باشد دارای حقوق یک درصدی و اولویت کالایی 22 است.

 

برای ترخیص کنف از گمرک چه مجوزهای را باید دریافت کرد؟

 

دو اصل مهم و اساسی تجارت واردات و صادرات است که باعث به گردش درآمدن چرخ اقتصادی کشور می شود.  تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی از زیر ذره بین گمرک عبور می کنند  تا گمرک قانونی بودن آن ها را بررسی کند.

به این دلیل یک سری قوانین و دستورالعمل ها از سوی اداره گمرک  برای ترخیص کالاها تعریف شده است که ترخیص کار موظف است در چهارچوب این قوانین و مقررات عمل نماید.

ترخیص کالا داری مراحل بسیاری است که یکی از آن ها دریافت مجوزهای مورد نیاز است که سازمان های بخصوصی در کشور این مجوز ها را صادر می کنند.

ترخیص کار برای ترخیص کنف از گمرک باید مجوزهای مورد نیاز خود را از سازمان های هم چون مجوز ارزی از دفتر صنایع منسوجات و پوشاک برای تخصیص ارز و نیاز به شناسه  کالا و…  دریافت نمایند.

 

ارتباط با کارشناسان پرشین تجارت دوان

 

شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های بازرگانی است که خدمات ترخیص کالا را به بهترین شکل و در کمترین زمان انجام می دهد.  در صورتی که می خواهید ترخیص کالا خود را در کمترین زمان انجام دهید می توانید به شرکت بازرگانی پرشین تجارت تماس بگیرید و خدمات ترخیص خود را به ترخیص کاران حرفه ای این شرکت بسپارید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-12-7
0 99

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ