ترخیص کوئل خودرو از گمرک | پرشین تجارت دوان
ترخیص کوئل خودرو از گمرک | پرشین تجارت دوان
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص کوئل خودرو از گمرک | پرشین تجارت دوان

ترخیص کوئل خودرو از گمرک با در دست داشتن مجوزهای لازم کار آسانی است، کوئل یکی از انواع لوازم یدکی خودرو محسوب می‌شود که واردات آن برای خودروهای مختلف توسط واردکنندگان مختلفی به کشور انجام می‌گیرد.

ترخیص-کوئل-خودرو-از-گمرک

ترخیص-کوئل-خودرو-از-گمرک

 

ثبت سفارش و ترخیص کوئل خودرو از گمرک

 

کوئل به لحاظ ساختاری نوعی سیم پیچی القایی است که جریان باتری اتومبیل را چند برابر می‌کند و در حرکت کردن خودرو نقش اساسی و مهمی دارد به همین دلیل کیفیت کوئل خودرو وارداتی برای مصرف کننده مهم است، لوازم یدکی با‌کیفیت خودرو یکی از نیازهای اساسی کشور می‌باشد که عدم تامین به موقع آن تاثیرات منفی زیادی بر جامعه می‌گذارد.

در زمینه ترخیص کالا از گمرک همواره نیاز است به قوانین گمرکی تسلط کافی داشته باشید، اعتماد به مجموعه‌های معتبر در زمینه واردات و ترخیص کالا همانند مجموعه پرشین تجارت دوان می‌تواند به شما کمک زیادی کند تا کالای مورد نظرتان را با بهترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن از گمرک ترخیص کنید.

قطعات_یدکی_خودرو

قطعات_یدکی_خودرو

واردات قطعات یدکی خودرو

 

واردات و ترخیص قطعات یدکی خودرو جزء حوزه‌های پر طرفدار در حوزه تجارت بین المللی  محسوب می‌شود و ترخیص و واردات این محموله‌ها اغلب توسط شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو و خودروسازی‌ها انجام می‌گیرد.

ثبت سفارش و ترخیص کوئل خودرو از گمرک مشمول قانون استاندارد اجباری می‌باشد، برای ترخیص کلیه کالاهای مستعمل هم باید مجوز از کمیسیون ماده یک قانون مقررات صادرات و واردات اخذ شود.

اگر در مراحل انجام ترخیص قطعات یدکی، از تعرفه گمرکی واردات قطعات خودرو اطلاع داشته باشید، این آگاهی بر افزایش کیفیت واردات قطعات هم تاثیر مثبت دارد.

ترخیص قطعات یدکی به اطلاعات و تجربه کافی نیاز دارد، برای همین در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل ترخیص کوئل خودرو از گمرک بپردازیم.

ترخیص قطعات یدکی از گمرکات

ترخیص قطعات یدکی از گمرکات

 واردات کوئل از چه کشورهایی انجام می شود؟

 

در پاسخ به این سوال که واردات کوئل از چه کشورهایی انجام می شود؟ باید بگوییم که عمده واردات این کالا از کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، آلمان، کانادا و دبی انجام می‌ گیرد، دبی به عنوان یکی از مراکز اصلی خرید و فروش قطعات یدکی خودرو محسوب می‌شود که بسیاری از تجار ایرانی برای واردات قطعات یدکی خودرو همچون کوئل به بازارهای این کشور می‌روند.

جهت واردات کوئل و سایر لوازم یدکی باید مجوزهای لازم را حتما از سازمان‌های مربوطه که در بخشنامه‌های سازمان گمرک ذکر شده، دریافت نمایید تا ترخیص کوئل خودرو از گمرک بدون مشکل انجام شود.  جهت آشنایی با ترخیص روغن موتور خودرو پیشنهاد می کنیم مقاله ترخیص روغن خودرو را مطالعه بفرمایید.

 

چه مدارکی برای ترخیص کوئل خودرو از گمرک های کشور نیاز است؟

 

پس از خرید قطعات خودرو و ورود آن به کشور، مالک قطعات و یا ترخیص کار گمرک که نماینده قانونی مالک است باید مدارکی را برای ترخیص کالا به گمرک ارائه کند. در پاسخ به این پرسش که چه مدارکی برای ترخیص کوئل خودرو از گمرک های کشور نیاز است؟ باید بگوییم این مدارک عبارتند از:

 

  • بارنامه ( شامل اطلاعاتی در مورد نوع محصول مورد نظر است)
  • ترخیصیه ( به منزله تسویه حساب وارد کننده با شرکت حمل کننده محموله است)
  • گواهی مبدا (اتاق بازرگانی کشور مبدا این گواهی را که شامل اطلاعات محصول است برای مالک صادر می‌کند)
  • ظهرنویسی اسناد چنانچه اعتبار اسنادی به روش براتی، وصولی یا LC افتتاح شده است.
  • فاکتور ( همان سند خرید تلقی می‌شود)
  • بیمه نامه
  • قبض انبار
  • پروفرما (پیش فاکتور شامل اطلاعاتی در مورد فروشنده، کالا، قیمت کالا، قیمت کل محموله و تعداد کالا است)
  • ثبت سفارش (همان مجوز وزارت بازرگانی برای ورود کالای مورد نظر)
  • لیست عدل بندی (نحوه چیدمان کالا در محموله)
  • دریافت گواهی بازرسی که بیانگر تطابق کامل کالای ثبت سفارش شده با کالای وارد شده است.

 

 

 مرحله نهایی ترخیص کوئل خودرو از گمرک

 

پس از ارائه مدارک مورد نیاز برای ترخیص کوئل و در صورت عدم رویت تضاد در اسناد و نوع کالا و قوانین مربوط به ترخیص قطعی آن به کالای وارداتی شماره ارزیابی می‌دهند. در این مرحله مالک یا ترخیص کار گمرک با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی می‌تواند در مرحله نهایی ترخیص کوئل خودرو از گمرک جهت خروج به درب خروج گمرک مراجعه نماید و پس از بارگیری و بررسی مجدد کالا را از گمرک خارج کند.

تعرفه گمرکی برای ترخیص کوئل خودرو

 

برای ترخیص خودرو و یا سایر کالاهای وارداتی باید مطابق تعرفه گمرکی هزینه را پرداخت نمایید، این کارها را معمولا ترخیص کار گمرک پیگیری می‌کند. برای ترخیص کوئل خودرو از گمرک، تعرفه‌های گمرکی به شرح زیر است:

  • تعرفه گمرکی برای ترخیص کوئل خودروهای سواری در ردیف 85113090 است.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص کوئل خودروهای سنگین در ردیف 85113090 است.

 

چند نکته مهم که باید در زمان ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک

 

چند نکته مهم وجود دارد که باید در زمان ترخیص قطعات یدکی خودرو از گمرک آنها را بدانید تا کالای شما بدون دردسر ترخیص شود. یکی از نکات مهم این است که برای واردات این نوع قطعات باید استانداردهای لازم را قطعه اخذ کند، این استانداردها توسط سازمان استاندارد به وارد کننده پس از طی مراحل اداری داده می‌شود.

واردات قطعات یدکی خودرو از شرکت‌های خارجی مورد تایید سازمان استاندارد ایران همچون شرکت کیا موتور کره جنوبی، شرکت نیسان ژاپن و شرکت مزدا ژاپن بدون دردسر انجام می‌گیرد، معمولا ترخیص کار گمرک از این موارد به صورت دقیق اطلاع دارد. پس از خرید قطعات یدکی خودرو و ورود آنها به یکی از گمرکات کشور، مالک آن قطعات یا ترخیص کار گمرک که نماینده قانونی مالک است باید کارهای ترخیص را انجام دهد.

 

چرا تقاضا برای ترخیص خودروهای خارجی افزایش یافته ؟

 

در چند سال اخیر به دلیل محدودیت‌هایی که در واردات به دلیل تحریم ایجاد شد، ورود مواد اولیه به کارخانه‌های تولیدی قطعات یدکی خودرو کاهش پیدا کرد و همین موضوع موجب شد که کیفیت قطعات یدکی خودروهای داخلی کاهش چشمگیری پیدا کند. این موضوع بر کیفیت خودروهای تولید داخل هم تاثیر مستقیم گذاشت و مردم را به سمت خرید خودروهای خارجی سوق داد.

زمانی که خودروهای داخلی با افت کیفیت مواجه شدند، بیشتر مردم تمایل به خرید خودروهای خارجی پیدا کردند و در این بین باید بگوییم جواب این سوال که چرا تقاضا برای ترخیص خودروهای خارجی افزایش یافته؟ کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل است.

 

نتیجه گیری

 

کوئل یکی از قطعات اصلی خودرو است که وظیفه برق رسانی دارد، این قطعه در جرقه زنی و تولید انرژی خودرو نقش اساسی ایفا می‌کند. واردات قطعات یدکی خودرو همچون کوئل به کشور نیازمند دریافت مجوز استاندارد از نهادهای مختلف است تا گواهی ترخیص این کالا برای وارد کننده، صادر شود. برای دریافت مجوز ورود باید مالک یا ترخیص کار گمرک به سازمان صنعت و معدن مراجعه نماید و با پرداخت تعرفه گمرکی مجوز ترخیص کالا را بگیرد. مراحل ترخیص انواع قطعات یدکی خودرو از گمرک، کاری کاملاً تخصصی و نیازمند تجربه است، از این رو پیشنهاد می‌دهیم که انجام این مهم را به ما بسپارید. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ضمن مشاوره تخصصی به شما تجار عزیز، سابقه درخشانی هم در زمینه واردات و ترخیص قطعات یدکی خودرو دارد.

برای ترخیص کوئل خودرو از گمرک های کشور باید چه مدارکی را ارائه کنیم؟

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کوئل خودرو از گمرک عبارتند از: بارنامه، ترخیصیه، گواهی مبدأ، ظهرنویسی، فاکتور، بیمه نامه، قبض انبار، پروفرما، ثبت سفارش، لیست عدل بندی و دریافت گواهی بازرسی.

تعرفه گمرکی برای ترخیص کوئل خودرو چقدر است؟

این تعرفه برای ترخیص کوئل خودروهای سواری و خودروهای سنگین  در ردیف 85113090 است.

کوئل خودرو از چه کشورهایی وارد می‌شود؟

واردات این قطعه از کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، آلمان، کانادا و دبی انجام می‌گیرد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-11-3
0 575

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ