آزاد شدن ثبت سفارش تلفن همراه
آزاد شدن ثبت سفارش تلفن همراه
واتساپ: 09018317558 02142326

آزاد شدن ثبت سفارش تلفن همراه

آزاد شدن ثبت سفارش تلفن همراهآزاد شدن ثبت سفارش تلفن همراه، نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران امروز در حاشیه مراسمی در اتاق اصناف ایران اظهار کرد: براساس قول مسئولین قرار است از اواخر این هفته 600 هزار عدد تلفن همراه مانده در گمرک در بازار توزیع شود که قیمت آنها بر مبنای ارز نیمایی محاسبه شده است.

وی درباره محل توزیع این تلفن‌های همراه گفت: هنوز محل توزیع آنها مشخص نشده است اما امیدواریم که در فروشگاه‌های صنفی که دارای پروانه کسب هستند توزیع شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که ثبت سفارش واردات موبایل آزاد شده است، گفت: طبق قول مسئولین قرار است ارز حاصل از صادرات (نیمایی) به واردات این محصول اختصاص یابد.قیمت تلفن همراه در مقایسه با سال قبل به‌شدت بالا رفته است که آزاد شدن ثبت سفارش و اختصاص ارز نیمایی به واردات آن می‌تواند قیمت‌ها را تعادل بخشد.

بیشتر بدانید :

وی یادآور شد: در شرایط فعلی عمده گوشی‌ای که در بازار توزیع می‌شود از طریق مسافری به کشور وارد شده که ارز آن نیز از بازار آزاد تأمین شده است؛ این امر به‌روی قیمت عرضه این محصول تأثیرگذار است، امیدوارم با اختصاص ارز نیمایی به واردات این محصولات قیمت گوشی به‌طور محسوسی کاهش یابد.در مقاطعی سرانه مصرف گوشی کشور به یک‌میلیون تا یک‌میلیون و 200هزار عدد در ماه می‌رسید اما با توجه به این‌که در شرایط فعلی مردم بیشتر برای تعمیر گوشی خود مراجعه می‌کنند، تقاضا برای خرید کاهش یافته است.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر این‌که آیا اختصاص ارز نیمایی به واردات این محصول منجر به قاچاق معکوس و خروج غیرقانونی تلفن همراه‌های واردشده از کشور نمی‌شود، گفت: مانند هر کالایی مثل برنج و گوشت ممکن است در این بخش نیز تخلف وجود داشته باشد و با اختصاص ارز حاصل از صادرات زمینه خروج غیرقانونی آنها از کشور فراهم شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-11-2
0 1225

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ