حق العملکار گمرک
حق العملکار گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

حق العملکار گمرک

ptdgroup
ptdgroup

برای موفقیت در امور مربوط به ثبت سفارش،واردات و صادرات کالا و برای اینکه بتوانیم در تجارت بین المللی حضور مستمر داشته باشیم باید با فرآیند ترخیص کالا از گمرک آشنایی کامل داشته باشیم.

 

با شناخت پیچیدگی های پروسه ترخیص کالا می توانیم کالای خود را در اسرع وقت از گمرک ترخیص کنیم اما باید این نکته را فراموش نکنیم که ترخیص کالا نیازمند شناخت لازم و کافی داشته باشید در غیر اینصورت باید آن را به یک ترخیص کار گمرک حاذق واگذار کنید. برای آشنایی با حق العملکار گمرک با ما همراه باشید.

 

ترخیصکار گمرک کیست؟

 

ترخیص کار گمرک که آن را با عنوان حق العملکار گمرک نیز می شناسیم، شخصیتی است حقیقی یا حقوقی که از جانب صاحب کالا وکالت می گیرد تا کالای وارداتی وی را از گمرک ترخیص کند، در واقع ترخیص کار گمرک وکیل صاحب کالا در زمینه ترخیص کالاهای وارداتی وی از گمرک می باشد.

 

بیشتر بدانید

 

ترخیص کالا از گمرک بندر عباس

 

حق العملکار گمرک کیست؟

 

حق العمل کار گمرک باید دارای سوابق اجرایی در گمرکات باشد و با در اختیار داشتن نیروهای کار آزموده می تواند به عنوان مشاور امور گمرکی خدمات ترخیص کالا را بصورت نامحدود طبق قوانین گمرکی به صاحبان کالا ارائه نماید.

شخصی که بدون پروانه کارگزاری از گمرک ایران با وکالت نامه تشریفات ترخیص کالا را انجام می دهد، جهت فعالیت امور گمرکی دارای محدودیت های می باشد که در قانون امور گمرکی مشخص گردیده است.

 

یک سوال مهمی که همیشه ذهن افراد را به خود معطوف ساخته، بررسی تفاوت های بین این دو  می باشد. می توان این طور بیان کرد اگر یک ترخیص کار گمرک بتواند مجوز و پروانه های مشخصی را اخذ کند به عنوان حق العملکار گمرک شناخته می شود. درواقع حق العمل کار شخصیتی است که با نام خود ولی به نیابت از شخص یا مجموعه ای دیگر عملیات مشخصی را انجام می دهد و در ازای انجام آن مزد یا حق العمل می گیرد.

 

شرایط تبدیل یک ترخیص کار گمرک به یک حق العمل کار گمرک

 

  • سن ۲۵ سال و بالاتر
  • نداشتن سابقه کیفری و عدم وجود سوابق قاچاق کالا در گمرک
  • حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم امور گمرکی  یا لیسانس و بالاتر در سایر
  • عدم اشتغال دولتی
  • پذیرش در امتحان قانون امور گمرکی و آئین‌نامه‌های آن
  • داشتن کارت بازرگانی

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به عنوان حق العملکار رسمی گمرک آماده انجام کلیه امور تشریفات گمرکی شما می باشد.

تجار و واحدهای تولیدی می توانند جهت ارتباط با کارشناسان ما با شماره های 02142326  و همچنین واتساپ به شماره 09018317541 در ارتباط باشند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-4-1
0 662

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ