حمل بار فوق سنگین | هزینه حمل و نقل بار سنگین
حمل بار فوق سنگین | هزینه حمل و نقل بار سنگین
واتساپ: 09018317558 02142326

حمل بار فوق سنگین | هزینه حمل و نقل بار سنگین

حمل کالای فوق سنگین به ترانزیتی گفته می‌شود که وزن محموله بیشتر از حداکثر وزن مجاز بارگیری کامیون و یا تریلر در یک کشور است. این نوع بارها به‌طور معمول در جاده‌های بین المللی حمل می‌شوند و برای عبور از کشورها نیاز به مجوز و نظارت خاص دارند. علاوه بر این ترانزیت بار فوق سنگین ممکن است حاوی مواد خطرناک  باشد. در این صورت نیاز به رعایت اصول حفاظت از محیط زیست، ایمنی و سلامت عمومی افراد است. همچنین در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط به این نوع بارها، ممکن است تأثیرات خطرناکی بر روی محیط زیست و سلامت عمومی افراد به وجود بیاید. بنابراین مقررات و قوانین مربوط به حمل کالای فوق سنگین برای حفظ امنیت و سلامت جامعه بسیار حیاتی است.

حمل-و-نقل-بار-سنگین حمل کالای فوق سنگین

 

برای حمل و نقل و جا به جایی محموله های سنگین و فوق سنگین شرکت های باربری معتبر این کار را انجام می دهند که مجهز به انواع ماشین های باری بوده و می توانند متناسب با وزن و ابعاد بار بهترین ماشین و کامیون را در اختیار شما قرار دهند. همچنین علاوه بر حمل بار دارای بارنامه و بیمه نامه هستند که از مجوزهای ضروری برای حمل بار هستند.

 

برخی از انواع بار سنگین و فوق سنگین شامل موارد زیر هستند:

 

  • حمل و جابه جایی آهن آلات در تناژ بالا
  • حمل و جابه جایی دکل های مخابراتی
  • حمل تجهیزات راه سازی
  • حمل و جابه جایی ماشین آلاتی چون لودر و بلدوزر
  • حمل و جا به جایی نوار نقاله
  • حمل و جا به جایی انواع تانکر
  • حمل و جا به جایی و انتقال سنگ های معدنی
  • حمل و جا به جایی سازه های بزرگ فلزی
  • حمل و جا به جایی خانه های از پیش ساخته و کانکس و موارد دیگر
حمل-بار-فوق-سنگین چند نوع ماشین های حمل بار کالاهای سنگین و فوق سنگین داریم؟

 

برای حمل کالاهای فوق سنگین انواع ماشین های باری مثل: انواع تریلی، کمرشکن ها و بوژی ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه توضیحاتی در مورد حمل بار با هر یک از آنها داده شده است.

 

حمل بار با تریلی

 

تریلی ها انواع مختلف دارند که برای حمل محموله های سنگین از آنها استفاده می شود. از پر کاربرد ترین این ماشین ها تریلی ۱۸ چرخ بوده که برای حمل بار شهری و بین شهری می باشد.

 

تریلی کفی

 

نوع ساده تریلی می باشد که می تواند طیف وسیعی از بارها را حمل کند. این نوع تریلی فاقد هر گونه دیوار یا اتاق بوده و به همین دلیل بارگیری ها در آن ساده انجام می گیرد. به طوری که از هر جهتی میتوان بارگیری را روی آن انجام داد.

 

تریلی بغلدار

 

این تریلی ها مانند کفی ها هستند، ولی در اطراف آنها دیوارهایی با قابلیت باز و بسته شدن وجود دارد که از این لحاظ با کفی ها فرق می کنند.

 

تریلی چادری

 

تریلی های چادری همان ترانزیت ها هستند و جهت حمل بارهای سنگین گمرکی، شهری و بین شهری از آنها استفاده می گردد. این تریلی ها جهت محافظت از بار با چادرهایی پلیمری مسقف شده و جهت بارگیری باید پرده های چادر را کنار زده و بارگیری را انجام داد. این چادرها جهت بارگیری به راحتی از بغل باز می شوند.

حمل-و-نقل مهم ترین نکات در حمل کالای سنگین و فوق سنگین

 

لازم است افرادی که اقدام به حمل و نقل محموله های سنگین و فوق سنگین می کنند، در این راستا به یک سری نکات ایمنی درمورد حمل و نقل توجه نمایند:

 

انتخاب نوع وسیله نقلیه

 

مهم ترین نکته ای که باید در هنگام جابه جایی محموله های سنگین و فوق سنگین به آن توجه شود انتخاب نوع وسیله نقلیه است. برای حمل بارهای سنگین و فوق سنگین انواع تریلی ها و وسایل نقلیه وجود دارد اما انتخاب وسیله مربوط به نوع کالایی است که باید جابه جا شود. در انتخاب وسیله نقلیه نوع کالا، وزن کالا، حجم کالا، ارتفاع کالا، میزان خطرناک بودن کالا و.. تاثیر گذار است.

 

بسته بندی مناسب

 

یک از عواملی که می تواند از آسیب دیدن محموله تجاری سینگین و فوق سنگین جلوگیری کند بسته بندی مناسب کالا می باشد. بعضی از کالاها نیاز به بسته بندی جداگانه ندارند اما کالاهای حساس که در هنگام جابه جایی آن ها خطر آسیب دیدن وجود دارد نیاز به بسته بندی مناسب دارد.

 

بارگیری اصولی کالا

 

برای جلوگیری از آسیب دیدن محموله تجاری در هنگام حمل و نقل لازم است محموله تجاری به صورت کاملا اصولی و با دقت در وسیله نقلیه بارگیری شود. بارگیری صحیح کالا نقش مهمی در حفظ ایمنی محموله تجاری دارد.

 

استفاده از تجهیزات

 

در هنگام بارگیری محموله تجاری در وسیله نقلیه لازم است که متناسب با نوع محموله تجاری و همچنین نوع وسیله نقلیه از انواع وسایل و تجهیزات ایمنی استفاه شود تا به کمک این وسایل بتوان محموله تجاری را درون وسیله نقلیه ثابت و مهار نمود. با این کار می توان از حرکت محموله تجاری درون وسیله نقلیه در حین حمل و نقل جلوگیری کرد.

 

بررسی وسیله نقلیه

 

یکی از اقدامات مهم برای حفظ ایمنی محموله تجاری، بررسی وسیله نقلیه از لحاظ فنی و مکانیکی قبل از حرکت است. در صورتی که وسیله نقلیه در حین حرکت دچار نقص فنی و خرابی شود ممکن است محموله تجاری را دچار آسیب کند.

حمل و نقل فله ای بیمه باربری برای بارهای فوق سنگین چه اهمیتی دارد؟

 

اهمیت بیمه باربری برای بارهای فوق سنگین یکی از عوامل مهم و حیاتی در حمل و نقل کالا و محصولات است که قصد داریم در این بخش به این مقوله بپردازیم. حمل کالای فوق سنگین شامل بارهای سنگین و حجیمی مانند ماشین‌های سنگین، ماشین آلات سنگین، تجهیزات صنعتی، قطعات بزرگ و سنگین، سازه‌های فلزی و وسایل نقلیه بزرگ می‌شود. باربران در این صنعت معمولاً با چالش‌هایی مانند وزن بالا، ابعاد بزرگ، ریسک و صدمات پیش آمده در طول حمل و نقل مواجه هستند. بیمه باربری مسئولیت مالکیت بار را در طول حمل و نقل بر عهده می‌گیرد و در صورت وقوع حادثه، خسارات مالی و آسیب‌های احتمالی را جبران می‌کند.

 

هزینه حمل کالای سنگین به چه عواملی بستگی دارد؟

 

برای تعیین هزینه حمل هوایی بارهای سنگین باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید، از جمله نرخ ارز، شرکت حمل و نقل هوایی که انتخاب می‌کنید، نوع کیفیت و خدمات بار، نوع محموله، وزن محموله و مسافت بین کشور مبدا و مقصد. اگر نوع بار شما در دسته کالاهای خطرناک قرار بگیرد، با توجه به اینکه برای حمل این کالاها به اقدامات امنیتی نیاز است، تعرفه برای حمل کالاهای خطرناک بیشتر از کالاهای عادی است. در نتیجه به هزینه حمل هوایی کالاهای سنگین هزینه‌ای برای حفظ امنیت کالا نیز افزوده می‌شود. نکته دیگری که در حمل هوایی کالاهای سنگین باید مد نظر داشته باشید این است که اگر بار شما از نوع فوق سنگین باشد، تعرفه حمل آن از انواع تعرفه حمل محموله‌های سنگین عادی بیشتر است. هرچند که این روش معمولاً به ندرت برای حمل بارهای فوق سنگین به کار می‌رود مگر در شرایط خاص و بنا بر ضرورت.

ارزان-ترین-نرخ-حمل  چگونه بار سنگین و فوق سنگین را از بارهای معمولی تشخیص دهیم؟

 

در دنیای حمل و نقل بین‌المللی، تشخیص صحیح بارهای سنگین و فوق سنگین برای انتخاب روش‌های مناسب حمل و نقل حیاتی است. اما چه عواملی در این تشخیص نقش دارند؟

 

وزن بار

 

بار سنگین معمولاً به باری گفته می‌شود که وزنی بین 20 تا 30 تن دارد.

در مقابل، بار فوق سنگین اغلب بیش از 30 تن وزن دارد. این محدوده می‌تواند تا 100 تن یا بیشتر افزایش یابد، بسته به مقررات محلی و بین‌المللی.

 

ابعاد و حجم بار

 

بارهایی که ابعاد آن‌ها استانداردهای معمول را پشت سر می‌گذارند، اغلب به عنوان بارهای سنگین طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، ابعادی که عرض 2.5 متر و ارتفاع 4.5 متر را تجاوز کنند.

 

ماهیت محموله

 

بارهایی که شامل مواد خطرناک، اشیاء با ارزش بالا یا تجهیزات حساس هستند، حتی اگر وزن کمتری داشته باشند، ممکن است به دلیل ماهیت خاص خود به عنوان بار سنگین یا فوق سنگین در نظر گرفته شوند.

 

چالش‌های حمل و نقل

 

گاهی اوقات، شرایط حمل و نقل، مانند نیاز به ترابری ویژه یا مسیرهای دشوار، می‌توانند باری را در دسته بارهای سنگین یا فوق سنگین قرار دهند.

این معیارها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا از انتخاب روش‌های نامناسب برای حمل و نقل  بارجلوگیری کنند.

 

هزینه حمل هوایی بار سنگین

 

قیمت ارز، نوع و کیفیت خدمات بار، مسافت بین مبدا و مقصد، نوع آژانس هواپیمایی، وزن بار و موارد دیگر می باشد

نرخ-حمل-و-نقل-کالا-وارداتی  انواع ماشین های حمل بار کالاهای سنگین و فوق سنگین

 

  • حمل بار با تریلی
  • تریلی کفی
  • تریلی بغلدار
  • تریلی چادری
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-11-14
0 136

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ