خروج هوشمند در گمرك
خروج هوشمند در گمرك
واتساپ: 09018317558 02142326

خروج هوشمند در گمرك

خروج هوشمند در گمرك

پروژه خروج هوشمند در گمرك كلید خورد ، به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی گمرك ایران، این پروژه بخش دیگری از برنامه گمرك الكترونیك است و با اجرایی شدن آن حتی اجازه ورود و خروج بار از گمركات به روش الكترونیكی انجام خواهد شد.

 

درب هوشمند گمرك

بنابراین گزارش با اجرایی شدن این پروژه، تشریفات گمركی كالا در سامانه جامع گمركی و پنجره واحد تجارت فرامرزی انجام و بعد از اتمام تشریفات ترخیص كالا، اطلاعات وارد شده در سامانه جامع گمركی به راهبندهای هوشمند در درب خروج گمركات منتقل و فقط پس از تأیید سامانه از طریق سیستم پلاك خوان الكترونیكی اجازه خروج كامیون داده می‌شود و با این كار عملاً راهبندهای هوشمند دستور را از پلاك‌خوان‌ها می‌گیرند.

بنابراین گزارش با توجه به اینكه پلاك و مشخصات كامیون‌ها برای بارگیری در سامانه جامع گمركی ثبت می‌شود، با نصب و راه‌اندازی سیستم راهبند و پلاك خوان، كلیه اطلاعات بار با كامیون بارگیری شده به صورت خودكار تطبیق و كاملا هوشمند اجازه خروج به كامیون‌های بارگیری شده داده می‌شود و با این روش از ورود و خروج كانتینرها و كالاهای غیرمجاز به صورت خودكار ممانعت به‌عمل می‌آید. ضمن اینكه اطلاعات ورود و خروج كامیون‌ها و درب خروج به صورت آنلاین به مركز منتقل و رصد عملیات گمركی آسان‌تر شده و نظارت دفاتر ستادی بر عملكرد گمركات اجرایی راحت‌تر صورت می‌گیرد.

بیشتر بدانید :

همكاری در امور گمركی

بنابراین گزارش این پروژه به طور كامل به دست توانمند دانش‌پژوهان پژوهشكده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران طراحی و اجرایی می‌شود.

این گزارش افزوده است، هم‌اكنون مقدمات نصب و راه‌اندازی 36 دستگاه سیستم راهبند و 85 دستگاه پلاك‌خوان فراهم شده و قرار است در مرحله نخست گمرك بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر، بندر بوشهر، بندر لنگه، فرودگاه امام خمینی( ره)، سلفچگان، اینچه برون و غرب تهران به سیستم هوشمند درب خروج مجهز شوند.

سامانه جامع گمركی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در راستای الكترونیكی كردن گمرك ایران از سال 1392 راه‌اندازی شده است و با اجرای این سامانه تشریفات واردات، صادرات، ترانزیت، پرداخت و پروانه‌های گمركی الكترونیكی شده و ارتباط گمرك با 22 سازمان همجوار الكترونیكی انجام می‌شود. همچنین تشكیل بزرگ‌ترین بانك اطلاعات تجارت خارجی و افزایش درآمدهای گمركی از 7000 به 14000 میلیارد تومان دیگر دستاورد مهم سامانه جامع گمركی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بوده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 951

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ