سرمایه گذاران تركیه به بنادر گیلان می آیند
سرمایه گذاران تركیه به بنادر گیلان می آیند
واتساپ: 09018317558 02142326

سرمایه گذاران تركیه به بنادر گیلان می آیند

سرمایه گذاران تركیه به بنادر گیلان می آیند

سرمایه گذاران تركیه به بنادر گیلان می آیند ، مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان از جذب سرمایه گذار خارجی خبر داد.حسین چراغی تصریح كرد: هم اكنون فراخوان جذب سرمایه گذار برای ساخت كارخانه تعمیر و ساخت كشتی، سیلوهای غلات، انبارهای مخصوص غلات و نیز مجتمع مارینای دریایی در بندر انزلی اعلام عمومی شده است.

مدی كل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه افزود: برخی از این فراخوان ها نهایی شده و سرمایه گذار نیز برای شروع پروژه انتخاب شده است. همچنین به زودی با تهیه اسناد لازم، فراخوان عمومی برای ساخت نیروگاه تامین برق و نیز مخازن روغن خوراكی در بندر انزلی جهت جذب سرمایه گذار اعلام خواهد شد.

سرمایه گذاران تركیه به بنادر گیلان می آیند سرمایه گذار ساخت مارینای بندر انزلی تعیین شد

وی در باره ساخت مجتمع گردشگری دریایی (مارینای) گردشگری در بندر انزلی گفت: سرمایه گذار این پروژه تعیین و توافقات لازم با وی نهایی شده است. این مقام مسئول در استان گیلان، گفت: تا پایان سال قراردادهای لازم برای شروع عملیات اجرایی ساخت مارینا در بندر انزلی با سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد خواهد شد. چراغی گفت : بر اساس هماهنگی های به عمل آمده تمام ارگان های مرتبط همكاری ازم جهت اخذ مجوزهای لازم برای ساخت این تفریحگاه ساحلی را انجام خواهند داد و ظرفیت های موجود در بندر انزلی نظیر اسكله و ترمینال مسافری در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار داده خواهد شد.

وی گفت: همچنین سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات لازم جهت خرید انواع شناور تفریحی و مسافری و نیز ایجاد سایر تاسیسات بندری را در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار خواهد داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینكه در این مارینا هتل، رستوران دریایی، باشگاه ورزش های دریایی و سایر امكانات تفریحی مرتبط با دریا و ساحل احداث خواهد شد، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه صورت گرفته، شروع این پروژه به اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان نیاز خواهد داشت.

بیشتر بدانید :

كاهش نرخ كاكائو

توسعه ترانزیت از طریق بنادر گیلان با سرمایه گذاری خارجی

چراغی در ادامه گفته های خود از جذب سرمایه گذار خارجی برای نخستین بار در بنادر شمالی كشور خبر داد و گفت: سرمایه گذارانی از تركیه جذب شده اند. وی تصریح كرد: این سرمایه گذاران ترك قرار است نسبت به ساخت مخازن روغن خوراكی و ترانزیت آن از طریق بندر انزلی اقدام كنند. این مقام مسئول در استان گیلان بیان داشت: این اقدام باعث افزایش ظرفیت های ترانزیتی كشور از طریق بنادر گیلان خواهد شد كه یكی از اهداف اصلی اداره بنادر و دریانوردی گیلان نیز محسوب می شود. وی ادامه داد: هم اكنون توسعه ظرفیت های ترانزیت كالا در دستور كار اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار گرفته است كه امیدواریم با حضور سرمایه گذاران خارجی شاهد رونق بازار ترانزیت از بنادر گیلان باشیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان بیان داشت: این ترانزیت به كشورهای همسایه و كشورهای جنوب شرقی آسیا انجام خواهد شد. وی یكی دیگر از اقدامات مهم در بنادر گیلان را اتصال به خط ریل سراسری عنوان كرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سال 96 شاهد اتصال خط ریلی به بندر انزلی خواهیم بود. چراغی در خصوص وضعیت فعلی ساخت بندر چمخاله نیزاظهار داشت: طرح جانمایی ساخت این بندر هم اكنون نهایی شده است. وی همچنین از تهیه اسناد مزایده این پروژه خبر داد و بیان كرد: ظرف یك ماه آینده اسناد برای فراخوان عمومی و واگذاری بندر برای ساخت و توسعه اعلام عمومی خواهد شد.

به گفته مدیر اداره بندر و دریانوردی استان گیلان، پروژه ساخت بندر چمخاله با سرمایه گذاری مشترك بخش خصوصی و دولتی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در استان گیلان تاكید كرد: بر اساس برآوردهای اولیه صورت گرفته، ساخت بندر چمخاله به اعتباری در حدود 220 میلیارد تومان نیاز خواهد داشت.(ایسنا)

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1023

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ