صادرات دانش بنیان ها به افریقا
صادرات دانش بنیان ها به افریقا
واتساپ: 09018317558 02142326

صادرات دانش بنیان ها به افریقا

  • صادرات دانش بنیان ها به افریقابرنامه‌ریزی هدفمند برای صادرات به کشورهای آفریقایی

جامعه توسعه‌ آفریقای جنوبی (SADC) در پی آن است که همگرایی منطقه‌ای را تعمیق کند. رهبران چهارده کشور اصلی این منطقه از جهان در سال ۱۹۹۲ بیانیه‌ای امضا کردند که براساس آن «آفریقا به سمت آزاد‌سازی اقتصاد» حرکت می‌کند. این بیانیه نقطه آغاز تحول در مناسبات منطقه‌ای کشورهای مستقر در قاره سیاه و نیز ساختار آفرینی هر یک از اعضا برای آزادسازی اقتصاد داخلی بود. اقتصاد کشورهای آفریقایی عمدتا مبتنی بر کشاورزی است و نقش این بخش در تولید ناخالص داخلی کل منطقه، ۳۵درصد است و ۷۰درصد مردم این ۱۴ کشور؛ اشتغال، درآمد و تغذیه خود را از راه کشاورزی تامین می‌کنند.

  • سفر ستاری به افریقا برای توسعه صادرات و کسب‌وکار دانش‌بنیان

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهوری در راس هیاتی عالی‌رتبه و به همراه 45 شرکت دانش‌بنیان و فناور به شرق آفریقا سفر کرد.این سفر در راستای برنامه‌های توسعه صادرات و کسب و کار بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که ذیل فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از چند سال پیش آغاز شده است، صورت می‌گیرد.

بیشتر بدانید :

شرکت‌های حاضر در ترکیب هیات همراه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در زمینه‌های مختلفی چون سلامت، تجهیزات پزشکی، داروهای گیاهی و شیمیایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع شیمیایی، الکتریک و الکترونیک، فناوری‌های پیشرفته ماشین‌آلات صنعتی و خدمات فنی و مهندسی، صنایع معدنی و غیره فعالیت می‌کنند.

شرق آفریقا از نظر بازار هدف صادراتی یکی از بازارهای مهم برای شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود؛ به خصوص کشورهای کنیا و اوگاندا که روابط اقتصادی و سیاسی خوبی بین ایران و این کشورها وجود دارد. در واقع کنیا قطب تجاری و صادراتی شرق آفریقا محسوب می‌شود و از این نظر در آفریقا محوریت ویژه‌ای دارد.

این مذاکرات از دو ماه پیش آغاز شده و شرکت‌های ایرانی در این مدت تلاش کردند شرکت‌های متناظر خود در این دو کشور را شناسایی و برای شرکت در این نشست دعوت کنند و در برخی موارد، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها نیز تنظیم شده تا با حضور معاون علمی به امضای طرفین برسد.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-7-10
0 1625

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ