صادرات مواد غذایی و مجوزهای لازم
صادرات مواد غذایی و مجوزهای لازم
واتساپ: 09018317558 02142326

صادرات مواد غذایی و مجوزهای لازم

باید بدانید که تمامی کشورهای جهان،  شرایط آب و هوایی مورد نیاز و متناسب را برای پرورش دادن تمامی محصولات غذایی و کشاورزی ندارند. این مسئله باعث شده است که این کشور ها به وارد کردن برخی محصولات روی بیاورند.

یکی از مهم ترین عواملی است که باعث می شود کشور های مختلف برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز خودشان به دیگر کشور ها روی می آورند. در کنار این کشورها، بسیاری از کشور ها مانند ایران وجود دارند که اقلیم آن برای تولید انواع محصولات غذایی و کشاورزی متناسب است. این کشور ها علاوه بر تأمین کردن نیاز جامعه خودشان، نسبت به صادرات مواد غذایی به دیگر کشور ها نیز گامی بر می دارند.

 

صادرات_مواد_غذایی

 

 

مراحل صادرات مواد غذایی

از مهم ترین اطلاعاتی که برای این نوع تجارت لازم است، داشتن اطلاعات درباره قوانین و مراحل صادرات مواد غذایی می باشد. این نوع از تجارت مانند دیگر تجارت ها قوانین ثبت شده ای در گمرک ها و وزارت صنعت و معدن و تجارت دارد.

بعد از اینکه تاجران قانون ها و مقررات را دریافتند، باید مجوز های لازم برای آن را اخذ نمایند. از جمله این مجوزات:

  • مجوز های وزارت بهداشت
  •  غذا 
  • دارو
  • گرفتن کارت بازرگانی می باشد.

از مراحل دیگر تجارت مواد غذایی، پرداختن تعرفه های صادرات می باشد. علاوه بر مسائل گفته شده تاجران تمامی استانداردها و اصول مربوط به بسته بندی کردن محصولات را بدانند و بنا بر آن اقدام به بسته بندی و صدور کالاها کنند.

مرحله دیگر تجارت مواد غذایی دریافت مجوز از طرف وزارت بهداشت و گرفتن تاییدیه از طرف گمرک و همچنین اخذ معرفی نامه صادرات می باشد. پس از این مراحل تاجران باید به ارسال سریع کالا اقدام کنند.

واردات-در-مقابل-صادرات

واردات-در-مقابل-صادرات

قیمت گزاری کالا

 

یکی دیگر از مراحل مهم تجارت مواد غذایی، قیمت گذاشتن بر روی کالا می باشد که از طرف کمیسیون نرخ گذاری گمرک انجام می پذیرد. پس از قیمت گذاری تاجران باید بازار هدف خودشان را شناسایی کنند و با توجه به نیاز های آن بازار، به صادرات اقدام کنند. مراحل صادرات یک محصول غذایی به صورت کلی شامل اخذ مجوز صادرات، بازاریابی، ارائه و صدور پروفرما و همچنین تعیین قیمت یک کالا و بسته بندی آن و دریافت مجوز بازرسی محصولات و دریافتن گواهی مبدا و همچنین اظهار محصول به کالا و قرارداد با شرکت بیمه و همین طور ارسال آن می باشد.

صادرات مجوز صادرات محصولات غذایی

 

همان طور که می دانید صادرات مواد و محصولات غذایی به تمامی کشور ها به شدت حساس می باشند به همین دلیل تاجران باید در هنگام این تجارت باید علاوه بر قوانین داخلی با کشور مقصدشان نیز آشنایی داشته باشند و بنا بر مقررات و اصول کشور خود و همچنین کشور هدف به صادرات محصولات غذایی و تجارت آن اقدام نمایند.

یکی از قوانین مهم دریافت مجوز برای صادرات محصولات غذایی می باشد و باید آگاه باشید که این مراحل با مراحل اخذ مجوز برای کالاهای دیگر متفاوت می باشد. در قدم اول برای دریافتن این مجوز ها باید کارت بازرگانی داشته باشید و یا یک کارت بازرگانی با اسم یک صادر کننده معتبر ارائه دهید.

بعد از اینکه کارت گفته شده را تحویل دادید، شما مجاز به دریافت مجوز صدور کالای خود می باشید. البته مجوز گفته شده تنها برای صادر کردن محصولات غذایی مانند شکر، آرد و روغن می باشد.

دیگر مجوز های لازم برای این تجارت، دریافتن مجوز های مورد نیاز از وزارت بهداشت و قرنطینه و گواهی استاندارد می باشد. گواهی دیگری که برای صادرات محصولات غذایی مورد نیاز می باشد، مجوز صادر کردن مواد غذایی و همچنین دریافت کردن گواهی انرژی اتمی می باشد.

در مرحله آخر، تاجران باید لیست عدل بندی را تهیه کرده و پس از به پایان رسانیدن تمامی مراحل گفته شده، مجوزی را که در انتظار آن بوده اند از گمرک دریافت نمایند.

به این نوشته امتیاز دهید
2.7/5 - (4 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-10-13
0 4404

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ