صادرات گاز به اروپا
صادرات گاز به اروپا
واتساپ: 09018317558 02142326

صادرات گاز به اروپا

سناریوی جدید صادرات گاز به اروپا

معاون وزیر نفت با بیان اینكه یكی از سناریوهای صادرات گاز ایران به اروپا تولید LNG است گفت: بر این اساس نزدیك به 10 میلیون تن ظرفیت جدید برای احداث واحدهای مینی LNG و FLNG تعریف شده است. علی كاردر تشریح مهمترین برنامه های تولید و صادرات گاز ایران از مسیر LNG گفت: در حال حاضر یكی از سناریوی های صادرات گاز ایران به ویژه به كشورهای اروپایی تولید وعرضه LNG است.

صادرات گاز به اروپا

مدیرعامل شركت ملی نفت ایران تاكید كرد: در راستای این سیاست كلان علاوه بر ساخت واحدهای عظیم چند میلیون تنی LNG، احداث واحدهای كوچك، تولید LNG در قالب پروژه های مینی LNG و FLNG در دستور كار قرارگرفته است.

معاون وزیر نفت با تاكید بر اینكه نزدیك به 10 میلیون تن ظرفیت جدید در قالب پروژه های مینی LNG و FLNG تعریف شده است، اظهار داشت: این واحدها می توانند از حدود 500 هزار تن تا 2 میلیون تن در سال ظرفیت برای تولید مینی LNG و FLNG داشته باشند.

بیشتر بدانید :

این عضو هیئت مدیره شركت ملی نفت ایران با تاكید بر اینكه بر اساس ضوابطی كه تعیین شده امكان واگذاری واحدهای مینی LNG و یا FLNG ایران با صد درصد سهام به شركت های صاحب صلاحیت بین المللی وجود دارد گفت: بر این اساس تاكنون مذاكراتی با شركت های معتبر بین المللی و بخش خصوصی داخلی انجام گرفته است.

كاردر همچنین در خصوص تعیین قیمت فرمول فروش خوراك گاز طبیعی به واحدهای جدید مینی و FLNG به سرمایه گذاران داخلی و خارجی توضیح داد: فرمول قیمت گذاری به مدت 10 سال برای تامین خوراك وحدهای مینی LNG و FLNG تدوین شده كه در این فرمول برخی از شاخص های فروش نفت خام در شرق آسیا ملاك قیمت گذاری تعیین شده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر مذاكرات انجام گرفته با چند شركت نروژی به منظور راه اندازی واحدهای FLNG در منطقه خلیج فارس اظهار كرد: در این زمینه تاكنون مذاكراتی با چند شركت نروژی انجام شده است.

این مقام مسئول در پایان با یادآوری این نكته كه  واحدهای FLNG ایران در منطقه خلیج فارس از ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن مینی LNG برخوردار هستند، خاطرنشان كرد: گفتگوها با یك شركت نروژی نهایی شده و در حال  انتقال مالكیت یك كشتی FLNG به سرمایه گذار نروژی هستیم.(مهر)

 منبع : مهر

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1058

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ