صندوق حمایت از زعفران ،زیره و پسته راه اندازی شد
صندوق حمایت از زعفران ،زیره و پسته راه اندازی شد
واتساپ: 09018317558 02142326

صندوق حمایت از زعفران ،زیره و پسته راه اندازی شد

صندوق حمایت از زعفران ،زیره و پسته راه اندازی شد

 

صندوق سرمایه گذاری

صندوق سرمایه گذاری

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و جوانان ایران از راه‌اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی با نگاه ویژه و حمایت از سه محصول راهبردی زعفران، زیره سبز و پسته خبر داد. سید احسان مصطفوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ویژگی‌های این صندوق، سرمایه‌گذاری در فرصت‌های موجود در بخش کشاورزی است که می‌تواند به این بخش کمک شایان توجهی کند.
وی افزود: به این منظور برای اولین بار در کشور، اقدام به راه‌اندازی صندوق کالایی قابل معامله (ETC) کرده‌ایم، این صندوق که با مشارکت یک شرکت تخصصی ایجاد شده، با عنوان نماد نهال در بورس قابل معامله است.

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و جوانان ایران ادامه داد: کمک به توسعه بازار محصولات کشاورزی، قابلیت معامله در بازار سرمایه، وجود بازارگردان اختصاصی برای نقد شدن، از دیگر ویژگی‌های تشکیل این صندوق است.
وی با بیان اینکه مشارکت در سرمایه‌گذاری این صندوق مزایای متعدد دارد گفت: کاهش ریسک سرمایه‌گذاری به دلیل تنوع محصولات پوشش ریسک با استفاده از ابزارهای نوین مالی، بهره‌مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، برخورداری از مدیریت حرفه‌ای، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کمتر و کاهش هزینه سرمایه‌گذاری به واسطه بهره‌مندی از مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مزایای این صندوق است.

مصطفوی با اشاره به اینکه شرایط مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری در این صندوق مانند سایر سهام و صندوقهای متداول در بورس است افزود: افراد می‌توانند با ثبت نام در سجام و مراجعه به یکی از کارگزاری‌های دارای مجوز نسبت به ثبت‌نام و سرمایه‌گذاری در این صندوق با عنوان “نهال” اقدام کنند.وی در خصوص محدودیت زمان پذیره نویسی ادامه داد: تاریخ شروع پذیره‌نویسی از چهاردهم دی ماه آغاز شده و مدت پنج روز کاری خواهد بود.

بیشتر بدانید :

معاون طرح و برنامه خانه صنعت، معدن و جوانان ایران با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در تولید هر سه محصول راهبردی یاد شده گفت: با راه‌اندازی این صندوق شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه و این استان برای کشاورزان خواهیم بود. پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۹۰۰ هکتار بود که از این سطح بیش از ۳۲۰ تُن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۲ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است. ۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند. حجم تولید پسته در ایران نیز ۳۰۰ هزار تن است. میزان صادرات پارسال پسته از کشور ۱۳۰ هزار تن بود که ۶ هزار و ۵۰۰  تن آن معادل پنج درصد سهم خراسان رضوی است. ارزش صادرات پسته ایران پارسال ۱.۲ میلیارد دلار و ارزش صادرات پسته خراسان رضوی ۶۰ میلیون دلار ثبت شده است. در حال حاضر زیره سبز حدود ۷۰ درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده که از این سطح ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار زیر کشت زیره آبی و هفت هزار و ۶۰۰ هکتار زیر کشت زیره دیم قرار دارد. خراسان رضوی با برداشت سالانه بیش از ۱۲ هزار تن زیره رتبه نخست  کشور را در تولید این محصول دارد.
به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1399-10-16
0 967

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ