علل كاهش صادرات كاشی و سرامیك
علل كاهش صادرات كاشی و سرامیك
واتساپ: 09018317558 02142326

علل كاهش صادرات كاشی و سرامیك

علل كاهش صادرات كاشی و سرامیك

علل كاهش صادرات كاشی و سرامیك ، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: فرسودگی دستگاه های خط تولید، ورود چین به بازار، ضعف در شناخت بازارهای جهانی و نقل و انتقال پول از عوامل مهم كاهش صادرات كاشی و سرامیك محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد مجیری امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: تولید كاشی طی سالهای 2009 تا 2014 یك تصویر مثبتی را از روند افزایشی تولید این محصول در جهان می دهد در سال 2014؛ 12 میلیارد و 409 میلیون متر مربع كاشی تولید شده است كه 410 میلیون متر مربع آن مربوط به كشور ایران می شود.

كاهش صادرات كاشی و سرامیك

وی با بیان اینكه در بین كشورهای تولیدی ایران رتبه ششم را دارد ادامه داد: در كشور 123 واحد تولیدی كاشی و سرامیك وجود دارد كه 43 هزار نفر اشتغال ایجاد كرده است و در حال حاضر نیز عرضه كاشی در كشور بیش از تقاضای آن است و باید با نگاه به صادرات بنگاه های جدید ایجاد شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: یزد 41 درصد ظرفیت تولیدی كشور را در اختیار دارد و پس از ان اصفهان، قزوین و خراسان رضوی قرار می گیرد. همچنین مواد اولیه در فارس، یزد، همدان و زنجان به دست می آید و بر این اساس سهم استان اصفهان از صادرات كاشی نیز در سال 94 ؛ 39 میلیون دلار و در سال 95 ؛ 21 میلیون دلار بوده است كه كاهش نشان می دهد.

بیشتر بدانید :

مجیری به  علل كاهش صادرات  اشاره كرد و گفت: فرسودگی دستگاه ها خط تولید ورود چین به بازار، ضعف در شناخت بازارهای جهانی و نقل و انتقال پول از عوامل مهم كاهش صادرات هستند، اما عدم شناخت تولید كنندگان نسبت به بازارهای جدید به خصوص با توجه به ركود ساختمانی فعلی كشور بسیار مهم محسوب می شود و تولید كنندگان ما باید بازارهایی مثل آسیای میانه و آفریقا به خوبی بشناسند.

وی اضافه كرد: یارانه های حضور در نمایشگاه ها و مشوق های صادراتی موجب می شود كه تولید كننده ما محركی وارد می كند، اما همواره نباید منتظر این مسكن ها نشست بلكه باید یك حركت اساسی انجام داد.معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته هزار میلیارد تومان به صنایع كوچك و متوسط پول تزریق شده است و یك بسته نیز جهت نوسازی ماشین های تولیدی به تولیدكنندگان ارائه خواهد شد. اگر این تسهیلات در اختیار تولید كننده قرار گیرد انباشت تولید پیدا خواهد شد و مشكل حل نمی شود پس باز هم تولید كننده باید بازارهای خارجی را شناسایی كند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1257

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ