كاهش صادرات سیمان
كاهش صادرات سیمان
واتساپ: 09018317558 02142326

كاهش صادرات سیمان

كاهش صادرات سیمان
كاهش صادرات سیمان : مدیركل گمرك استان همدان گفت: میزان صادرات سیمان در همدان 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل بسته شدن مرزهای عراق 87 درصد كاهش یافت.
كاهش صادرات سیمان

به گزارش تسنیم؛ جمال خشوعی در كارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمركی برای ایجاد تسهیل در روند فعالیت صادركنندگان اظهار داشت: با توجه به افزایش زیرساخت‌ها دیگر صادركنندگان برای ثبت سفارش حضور فیزیكی ندارد و از راه دور نسبت ثبت اظهار خود اقدام می‌كنند و حتی كامیون‌ها برای ترخیص كالا به درب گمرك مراجعه نمی‌كنند.

وی با بیان اینكه ثبت اظهار از راه دور از امتیازات گمرك استان همدان است، افزود: این اقدام از نظر كاهش هزینه و زمان ترخیص كالا بسیار اثربخش است.مدیركل گمرك استان همدان بیان كرد: 11 سازمان مجوزهای صادرات و واردات را به صورت آنلاین از طریق سامانه جامع گمركی انجام می‌دهند و كاهش زمان ترخیص رضایت صادركنندگان و واردكنندگان را به دنبال داشته است.

بیشتر بدانید :

وی عنوان كرد: تعداد صادركنندگان پایدار استان همدان در سال 93، 40 نفر بود كه در امسال به 75 نفر افزایش یافته در حالی اگر رضایت از عملكرد گمرك همدان وجود نداشت تعداد صادركنندگان كاهش پیدا می‌كرد.خشوعی گفت: 80 درصد محصولات كشاورزی استان همدان از سایر گمركات صادر می‌شود چرا كه یا خریدار محصول همدانی نیست و یا اینكه طبق قرارداد و درخواست خریدار كالا در مرز ترخیص می‌شود.

وی با اشاره به مشكلات صادرات از گمرك همدان تصریح كرد: یكی از مشكلات صادرات در استان همدان گواهی مبدأ است و همچنین اداره استاندارد براساس شرح وظایف دقت بیشتری می‌كند كه نارضایتی صادركنندگان را به دنبال داشت است.

مدیركل گمرك استان همدان با تأكید بر اینكه در حوزه صادرات در كمرگ استان و سایر سازمان‌های همجوار هیچ مانعی نداریم، افزود: ترخیص كالا صادراتی در گمرك همدان یك ساعته و واردات حداكثر در ظرف سه روز انجام می‌شود.

وی گفت: عدم برگشت پول از دیگر مشكلات صادركنندگان است به‌ طوری كه چهار مورد صادرات فرش به كشورهای آمریكا، امارات و چین انجام شده اما هنوز پول آن نقد نشده است.خشوعی بیان كرد: عمده صادرات استان همدان به كشور عراق انجام می‌شود اما مشكل بسته شدن مرز را داریم به طوری كه تركیه و پاكستان سبب كاهش صادرات سیمان از همدان به میزان 87 درصد شدند.

وی با بیان اینكه در 11 ماه امسال 115 میلیون و 560 هزار دلار كالا از گمرك استان همدان صادر شده است، اظهار داشت: صادرات از گمرك ملایر 87 درصد افزایش یافته است و میزان صادرات استان همدان نسبت به سال گذشته چهار درصد كاهش یافته است.با اشاره به اینكه بازارهای هدف صادراتی استان همدان افزایش یافته است، افزود: تجار باید از گمرك استان همدان نسبت به ترخیص و صادرات خود اقدام كنند چرا كه امتیازات گمرك همدان از گمرك بندرعباس و دیگر مرزها بیشتر است .

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1407

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ