لزوم ساماندهی فعالیت فروشگاه های آزاد در مبادی مرزی و فرودگاه های كشور
لزوم ساماندهی فعالیت فروشگاه های آزاد در مبادی مرزی و فرودگاه های كشور
واتساپ: 09018317558 02142326

لزوم ساماندهی فعالیت فروشگاه های آزاد در مبادی مرزی و فرودگاه های كشور

لزوم ساماندهی فعالیت فروشگاه های آزاد در مبادی مرزی و فرودگاه های كشور

مركز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرك ایران در بخشنامه ای لزوم ساماندهی وضعیت فعالیت فروشگاه های آزاد در مبادی مرزی و فرودگاه های كشور را به گمركات سراسر كشور اعلام كرد. در این بخشنامه آمده است : با توجه به مفاد مواد 92 تا 94 قانون امور گمركی و 161 تا 168 آیین‌نامه اجرایی آن و نیز لزوم ساماندهی وضعیت فعالیت فروشگاه‌های آزادمستقر در مبادی مرزی و فرودگاه‌های كشور در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه، رعایت موارد زیر مورد تأكید قرار می‌گیرد:

فروشگاهها در فرودگاه

بیشتر بدانید :

بانك مركزی اصلاحیه دستورالعمل كارت اعتباری را ابلاغ كرد

1) انجام دقیق تشریفات امور گمركی كالای وارده و خارجه به فروشگاه‌های آزاد براساس مفاد مورد اشاره فوق مندرج در قانون امور گمركی وآیین‌نامه اجرای آن، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سامانه جامع امور گمركی.

2 )اجرای دقیق دستورالعمل شماره 118299‏/95‏/231 مورخ 29‏/6‏/95 این مركز مبنی بر وحدت رویه در نحوه فعالیت فروشگاه‌های آزاد وچگونگی ورود و نوع كالاها مورد تأكید است.

3 )از ارائه هرگونه خدمات به فروشگاه‌های آزاد فاقد قرارداد با گمرك جمهوری اسلامی ایران و یا فروشگاه‌های آزادی كه به هردلیل هنوز موفق به تمدید قراردادهای قبلی نشده‌اند اكیداً خودداری گردد.

4) تایید وضعیت و تمدید قرارداد فروشگاه‌های آزاد موكول به ایفای تعهدات ایفا نشده آنها است.

5 )از ورود موقت و فروش لوازم خانگی حجیم كه قبلاً طی بخشنامه‌های مختلف به گمركات اعلام گردیده در فروشگاه‌های مذكور خودداری گردد.

هم اكنون بر اساس قوانین و مقررات متعدد گمرك ایران 64 نوع معافیت گمركی را در انجام تشریفات گمركی انواع كالاها اعمال می كند .
مركز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرك ایران در بخشنامه ای لزوم ساماندهی وضعیت فعالیت فروشگاه های آزاد در مبادی مرزی و فرودگاه های كشور را به گمركات سراسر كشور اعلام كرد .

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1059

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ