مجوز جدید گمرك برای عبور كالا از خط قرمز
مجوز جدید گمرك برای عبور كالا از خط قرمز
واتساپ: 09018317558 02142326

مجوز جدید گمرك برای عبور كالا از خط قرمز

مجوز جدید گمرك برای عبور كالا از خط قرمز

مجوز جدید گمرك برای عبور كالا از خط قرمز ، فعالان مجاز اقتصادی در زمینه ترخیص كالا می‌توانند از تسهیلات 17 گانه گمرك مانند عبور كالا از مسیر خارج از قرمز بهره مند شوند. به گزارش مشرق، یكی از اقدامات مهم گمرك ایران  شناسایی و احصاء فهرست فعالان مجاز اقتصادی به منظور ارائه تسهیلات ویژه بوده است. این اقدامات در قالب بخشنامه‌های مختلف به گمركات اجرایی ابلاغ شده است، در ادامه این 17 اقدام به صورت فهرست‌وار مطرح می‌شود.

مجوز جدید گمرك برای عبور كالا از خط قرمز

بیشتر بدانید :

قفل شدن سامانه گمرك بر روی مجوزهای كاغذی

1- استفاده از تسهیلات ماده 57 آیین نامه اجرایی قانون امورگمركی،بر اساس تبصره یك این ماده در صورتی كه كالا به علل فورس ماژور از بین برود تضمین ماخوذه مسترد و تعهد مربوط از درجه اعتبار ساقط میشود.

2- پذیرش ضمانت نامه بانكی حداكثر یكساله برای ترخیص قطعی ماده 6 قانون امورگمركی(واردات قطعی كالا مستلزم پرداخت حقوق ورودی میباشد)

3- پذیرش ضمانت نامه بانكی برای ترخیص قطعی و سایر رویه ها ماده 6 آیین نامه اجرایی قانون امورگمركی

4- استفاده از تضمین بیمه ای برای صادرات

5- ترخیص كالا خارج از مسیر قرمز، یكی از تسهیلات مهمی كه برای فعالان اقتصادی مجاز در نظر گرفته شده است عبور كالا از مسیرهای غیر از قرمز میباشد. فعالانی كه مجوزهای لازم را در این خصوص به سامانه گمرك اعلام كنند می توانند از این امكان ویژه بهره مند شوند.  گفتنی است عبور كالا از مسیر قرمز شامل انواع بازرسی ها میشود كه به این ترتیب زمان و هزینه ترخیص كالا از گمركات افزایش می‌یابد.

6- استفاده كامل از تسهیلات بسته حمایت از تولید

7- استفاده كامل از تسهیلات بسته حمایت از صادرات

8- تخفیف در هزینه خدمات انجام امورگمركی (ارائه این بند از تسهیلات پس از پیشنهاد گمرك و تائید وزیرمحترم اموراقتصادی (بندالف ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون امورگمركی) حداكثر تا سقف 50 درصد صورت خواهد پذیرفت .

9- استفاده از حداقل تضمین در كلیه مواردی كه در قانون امورگمركی و آیین نامه اجرایی به تضمین اشاره شده است.

10- رسیدگی به پرونده اختلافات گمركی فعالان اقتصادی مجاز به صورت فوری و خارج از نویت در كمیسیون های پیگیری به اختلافات گمركی .

11- ارائه مجوز ایجاد انبار اختصاصی

12- انجام فرآیند استرداد خارج از نوبت مطابق با تسهیلات پیش بینی شده در بسته حمایت از تولید با اخذ تعهد.

13- نگهداری بخشی از كالا به عنوان وثیقه خارج از نوبت مطابق تسهیلات پیش بینی شده دربسته حمایت از تولید با اخذ تعهد .

14- استفاده از تسهیلات ماده 42 قانون امورگمركی برای ترخیص كالا، اجازه  رئیس كل گمرك و شخص بالاترین مقام وزارتخانه یا موسسه دولتی مرتبط با محاسبه وجوه متعلقه و صدور حكم.

15- استفاده از تسهیلات موضوع استاندارد 32-3 كنوانسیون تجدیدنظر شده كیوتو.

16- استفاده از تسهیلات ماده 6 قانون امورگمركی كالای متعلق به وزارتخانه ها و موسسات دولتی با تعهد مسئولان مالی سازمان و اشخاص با اخذ ضمانتنامه بانكی با حداكثر سقف یكساله.

17- رسیدگی خارج از نوبت اظهارنامه باتوجه به ضرائب تعیین شده با ضریب اهمیت زمانی دو (معادل شركتهای تولیدی ) در سامانه جامع امورگمركی بصورت سراسری.

گفتنی  است درخصوص پذیرش ضمانت موضوع بند 2 و 3 و 16 فوق الذكر متناسب با ضمانتنامه وصول بایستی در همان سال انجام پذیرفته و در خصوص بند 2 سررسید ضمانتنامه تا بهمن ماه هرسال مشخص گردد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1064

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ