مشاوره بازرسی کالا
مشاوره بازرسی کالا
واتساپ: 09018317558 02142326

مشاوره بازرسی کالا

در حالی که خرید محصولات از یک تولید کننده خارج از کشور یک دارایی ارزشمند است، وقتی کسب و کار خود را در خارج از کشور گسترش می دهید، بدون بازرسی های کنترل کیفیت، همیشه در این فکر خواهید ماند که آیا محصولاتی که خریداری کرده اید مطابق با استانداردهای شما هستند یا خیر ؟ اینجاست که مشاوره بازرسی کالا دست به کار می شوند. ممکن است نتوانید برای نظارت بر تولید به خارج از کشور پرواز کنید، پس مشاوره بازرسی کالا می توانند چشم و گوش شما باشند.

استاندارد-و-بازرسی-کالا

استاندارد-و-بازرسی-کالا

مشاوره بازرسی کالا

 

بسیاری از مشاوران بازرسی کالا های وارداتی و صادراتی اغلب در انواع خاصی از بازرسی ها تخصص دارند که می توانند به طرق مختلف به کسب و کار شما کمک کنند. بازرسی کیفیت و کنترل کیفیت دو جنبه مهم کسب و کار شما در تولید محصولات است، کنترل کیفیت برای مطابقت با کیفیت محصول در حد استاندارد و بازرسی کیفیت برای یافتن ایرادات در کیفیت محصول انجام می شود.

 

بازرسی کیفیت کالا چیست؟

 

بازرسی کیفیت فرآیند ارزیابی و تأیید انطباق مواد و محصولات بازرسی شده با الزامات مشخص شده است. از طریق روش‌های مختلفی مانند اندازه‌گیری، بررسی، اندازه‌گیری و آزمایش ویژگی‌های محصول توسط بازرس کیفیت به دست می‌آید. بازرسان کیفیت معمولاً یک چک لیست از پیش تعیین شده را انجام می دهند که بر اساس مشخصات محصول و یا مشتری است.

 

آنها محصولات را بررسی می کنند تا از مناسب بودن آنها برای تولید یا کالاهای نیمه تمام و همچنین کالاهای آماده برای ارسال به مشتریان اطمینان حاصل کنند. سپس نتایج بازرسی در یک گزارش نمونه جمع‌آوری می‌شود که نشان می‌دهد آیا محصول با مشخصات مطابقت دارد یا خیر.

بازرسی-و-استاندارد-کالا

بازرسی-و-استاندارد-کالا

کار بازرس کالا دقیقا چیست ؟

 

بازرسان کیفیت بخش مهمی برای اطمینان از کیفیت بالای محصولات و تولید مطابق با استانداردها هستند. آنها بازرسی هایی را در مورد فرآیندهای تولید، استانداردهای کیفیت محصول، سیاست های شرکت و فرآیندهای تولید و موارد دیگر انجام می دهند.

وظایف آنها بسته به اینکه بازرس کیفیت استخدام شده در شرکت باشد یا بازرس کیفیت استخدام شده از یک آژانس شخص سوم برای یک هدف خاص (مثلاً بازرسی کیفیت) متفاوت خواهد بود.

 

وظایف یک بازرس کیفیت کالا

 

وظایف یک بازرس کیفیت کالا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد استانداردهای کیفیت برای تمام محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت
  • ایجاد استاندارد و ابلاغ آن به کارکنان برای حفظ سطح کیفی
  • نوشتن اسناد با در نظر گرفتن استاندارد های موجود برای کارکنان مربوطه
  • مدیریت و بررسی رعایت شدن استاندار های تعیین شده توسط کارکنان
  • بررسی تصادفی کیفیت کالا یا خدمات

 

بازرس کالا همچنین نقشه ها، مشخصات را می خوانند و درک می کنند و عملیات را نظارت و مشاهده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که استانداردهای تولید مربوطه را برآورده می کنند. آنها می توانند تنظیماتی را برای فرآیند تولید توصیه کنند، مواد مورد استفاده در محصولات نهایی را بازرسی، آزمایش یا اندازه گیری کنند، اقلام نهایی را بپذیرند یا رد کنند، محصولات و موادی را که با مشخصات مطابقت ندارند حذف کنند و تمام داده های بازرسی و آزمایش را گزارش کنند.

چندین نکته باید در مشاوره بازرسی کالا به آن توجه شود که به صورت کامل در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

بازرسی کالا از نظر خریدار

 

بررسی محصولات با استانداردهای ارائه شده معمولاً کاری است که QC شما انجام می دهد، اما قرار دادن آنها در کفش خریداران می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات زیادی در مورد کیفیت محصول داشته باشید. به عنوان یک خریدار، واقعاً به سختی کار، نیروی انسانی و هزینه ای که در یک محصول وارد می شود فکر نمی کند، آنها به سادگی می بینند و از آنچه در مقابل خود هستند استفاده می کنند. بنابراین داشتن یک دیدگاه بی طرفانه می تواند تحویل محصول شما را بهبود بخشد و اطمینان حاصل کند که انتظارات مشتری خود را برآورده می کنید. این امر ارزش مشتری بهتر و وفاداری بهتری را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

 

بررسی محصولات با مشخصات

 

اطمینان حاصل کنید که تیم شما دارای طرح ها و مشخصات مجهزی است که می تواند محصول نهایی را به وضوح تعریف کند. این می تواند به آنها کمک کند تا بین محصول مورد انتظار و محصول معیوب تفاوت قائل شوند.

به طور معمول چک لیست QC تیم شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • وزن و ابعاد محصول
  • رنگ مورد انتظار
  • طراحی، متریال، و ساخت و ساز
  • ظاهر نهایی
  • برندگذاری و برچسب‌گذاری

 

داشتن یک نمونه مورد انتظار از یک محصول و یک چک لیست می تواند به آسان کردن کار برای تیم شما و شناسایی سریع یک محصول با کیفیت کمک کند.

گواهی بازرسی در مبدأ و مقصد

گواهی بازرسی در مبدأ و مقصد

مزایایی کنترل کیفیت

 

مهم است که بدانید پس از یک بازرسی کنترل کیفیت خوب چه انتظاری دارید، در اینجا نحوه کنترل کیفیت می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد:

 

  • اطمینان از اینکه مشتریان شما محصولات با بهترین کیفیت را دریافت می‌کنند.
  • اگر شرکت شما دارو، غذا یا اقلام مصرفی تولید می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند تا محصولاتی را که می‌توانند مشتری‌تان را بیمار می کند، حذف کنید.
  • با توقف ساخت محصول معیوب در طول فرآیند، هزینه را از بین ببرید.
  • کارمندان خود را تشویق کنید تا محصولات با کیفیت بهتری ایجاد کنند.
  • تیم خود را در طول ساخت مسئولیت‌پذیرتر کنید.

هدف اصلی کنترل کیفیت و بازرسی ارائه بهترین کیفیت محصولات به مشتری و جلوگیری از بازگشت کالا و غیره است.

 

کنترل کیفیت در مقابل بازرسی کیفیت

 

مطمئن شوید که به تیم کنترل کیفیت خود آموزش می دهید تا تفاوت بین هر دوی این مفاهیم را بیاموزند. بازرسی کیفیت بخشی از کنترل کیفیت است، در طول تولید محصولات بازرسان کیفیت محصول شما را با آزمایش و اطمینان از مطابقت با استانداردهای صنعت بازرسی می کنند. کنترل کیفیت اولویت بندی می شود تا اطمینان حاصل شود که بازرسی کیفیت با هزینه کمتر انجام می شود.

 

کنترل کیفیت از روش هایی مانند آزمایش آزمایشگاهی و روش نمودار نوار X استفاده می کند. روش های بازرسی کیفیت شامل بازرسی ثابت، بازرسی نهایی، بازرسی گشت زنی طبقه و بازرسی نقطه کلیدی است.

رایج ترین نوع بازرسی که ممکن است دیده باشید، گشت زنی در کف است، بازرسان کیفیت در طبقاتی که محصولات در آن تولید می شوند گشت می زنند و برای حفظ پروتکل و اطمینان از اینکه محصولات مطابق انتظار هستند، از نزدیک مشاهده می کنند. بنابراین قبل از اینکه تیم خود را برای انجام بازرسی بفرستید، مطمئن شوید که از روشی استفاده می‌کنید که عملکردهای تولید شما را به بهترین شکل توصیف می‌کند، زیرا برای هر محصول متفاوت است.

بازرسی کالا

بازرسی کالا

گزارش نقص کیفیت

 

وقتی نوبت به شناسایی و گزارش یک نقص محصول می رسد، باید به صورت سازماندهی شده و آموزنده انجام شود. بنابراین تیم شما می تواند به راحتی نتیجه گیری را بیان کند و به شناسایی رایج ترین مکان های طرح های ضعیف کمک کند.

عیوب محصول را به‌عنوان «عمده»، «قطعی» و «جزئی» طبقه‌بندی کنید، این به دریافت اطلاعات دقیق و جلوگیری از هرگونه گزارش نادرست یا عدم گزارش مناسب در طول بازرسی کمک می‌کند همانطور که عواقب خاص خود را دارد.

 

برنامه ریزی سناریو های مختلف

 

به غیر از روش‌های استانداردی که توسط بازرس کیفیت انجام می‌شود، مانند تست کشش یا تست ضربه در صورت امکان و تایید روش‌های تست خلاقانه‌تری را امتحان کنید. اهداف اصلی آزمایش اطمینان از اینکه محصول می تواند توسط مصرف کننده نهایی به صورت روزانه استفاده شود و بنابراین اطمینان از قابلیت اطمینان و استحکام محصول است.

اجازه دهید اعضای خانواده یا اعضای جوان‌ترشان مانند بچه‌هایی باشند که به‌طور تصادفی محصول را فشار می‌دهند، بنابراین راه‌هایی را بیابید که سناریوهای عادی در روز خریدار شما چگونه خواهد بود و بر اساس آن تست کنید. این یک شکل اضافی از آزمایش است که بر اساس برنامه های کاربردی دنیای واقعی است، بنابراین باید امتحان کنید.

اطمینان از اینکه مشتری شما بهترین محصول ممکن را دریافت می کند می تواند به کسب و کار شما از یک جهت کمک کند، زیرا می تواند به ایجاد شباهت کامل به برند، وفاداری مشتری و در نهایت جلوگیری از تصویر منفی برند کمک کند. از آنجایی که مردم گاهی اوقات نمی‌توانند نقایص را اول ببینند. برای مشاوره بازرسی کالا توسط گروه پرشین تجارت دوان با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-10-10
0 388

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ