ممنوعیت واردات کالاهای تولید داخل
ممنوعیت واردات کالاهای تولید داخل
واتساپ: 09018317558 02142326

ممنوعیت واردات کالاهای تولید داخل

ممنوعیت واردات کالاهای تولید داخل

ممنوعیت واردات کالاهای تولید داخل ، فهرستی برای ممنوع و محدود شدن برخی کالاها تهیه شده که برای تصویب در دست بررسی است.

براساس پیشنهادهای ارایه شده، واردات برخی از کالاها با افزایش حقوق گمرکی محدود و واردات برخی کالا به طور کلی ممنوع می شود.امسال در چند نوبت با افزایش تعرفه های گمرکی این کار انجام می شود.

2 رویکرد برای جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، وجود دارد؛ نخست ممنوعیت واردات و سپس محدودیت واردات از طریق افزایش حقوق گمرکی.وی در پاسخ به این پرسش که آیا خودرو در این فهرست قرار دارد، گفت:‌ هنوز فهرست مصوب نشده که اعلام شود.

ذخیره مواد اولیه، تقاضا برای واردات را افزايش داد .وی در پاسخ به پرسش ایرنا در مورد افزایش تقاضا برای واردات ارز نیز گفت: افزایش تقاضای واردات به دلیل ارزان بودن نرخ ارز نیست زیرا نرخ ارز (4200 تومان) نسبت به میانگین نرخ سال گذشته که 3800 تومان بود، 10 درصد بیشتر است.

بیشتر بدانید :

معاون وزیر صنعت، افزایش تقاضا برای واردات را ناشی از دغدغه روانی و نگرانی واحدهای تولیدی از تحریم های آمریکا بیان کرد و گفت: با خروج آمریکا از برجام، واحدهای تولیدی نگران تأمین مواد اولیه خود هستند؛ بنابراین سعی می‌کنند ذخیره‌سازی داشته باشند و به همین دلیل تقاضای واردات را افزایش داده اند.وی با تاکید بر اینکه افزایش تقاضا برای واردات به معنای ارزان بودن نرخ ارز نیست، گفت: عمده واردات کشور براساس نرخ ارز 4200 تومانی تامین می‌شود. آنچه باعث افزایش تقاضا برای واردات شده بیشتر ابعاد احتیاطی و ذخیره‌سازی موجودی واحدهای تولیدی است.

خسروتاج درباره اینکه اگر برخی بخش ها مانند پتروشیمی ها ارز حاصل از صادرات خود را به سامانه نیما عرضه نکنند، چه عواقبی برای آنها درنظر گرفته شده است، گفت: چون مدیریت بخش هایی مانند پتروشیمی‌ها و فولادی ها دولتی است، وزیران مربوطه از جمله وزیر نفت، صنعت و کار باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در صورتی که ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما عرضه نشود، مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه آنها مسترد نخواهد شد و صادرات آنها نیز مشمول مالیات می‌شود؛ علاوه بر این، صادرات آنها مشمول تشویق نیز نخواهد شد.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که اگر با همه این تنبیه ها، باز هم صادرکنندگان ارز خود را به سامانه نیما تحویل ندهند چه اتفاقی می افتد؟ گفت: اگر دولت ببیند بخش هایی مانند پتروشیمی ها با این سیاست دولت همراهی نمی کنند، تصمیم های جدیدی اتخاذ خواهد کرد.

 

منبع : ایرنا

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-3-30
0 1884

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ