واردات بادام‌هندی
واردات بادام‌هندی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات بادام‌هندی

واردات بادام‌هندی

هیچ مجوزی برای واردات بادام‌هندی ندادیم، بادام‌هندی‌ها قاچاق هستند ، در حالیكه گمرك از داشتن همه مجوزهای لازم برای واردات هندی وارد شده در هشت ماهه امسال به كشور خبر داده است، قائم مقام وزیر كشاورزی تاكید كرد كه تاكنون هیچ مجوزی از سوی این وزارتخانه برای واردات بادام هندی صادر نشده و همه محموله‌های موجود در بازار از نظر این وزارتخانه قاچاق محسوب می‌شود.

قاچاق واردات بادام هندی

به گزارش ایسنا، طی هشت‌ماهه نخست امسال هشت تن و 580 كیلوگرم بازار هندی به ارزش 29 هزار و 172 دلار از امارات و از طریق منطقه ویژه اقتصادی شیراز به كشور وارد شده كه پیش از این نیز رمضان رویی‌تن مدیركل دفتر میوه‌های خشك و سردسیری وزارت جهاد كشاورزی اعلام كرده بود كه با توجه به میزان تولید محصولات خشكباری هیچ كمبودی برای تامین آن در كشور نداریم و واردات این محصولات ممنوع است. بنابراین تمام محموله‌های بادام هندی مجوزی نداشته و قاچاق محسوب می شوند.

بیشتر بدانید :

به گفته وی، از آنجاكه حتی در صورت نبودن این نوع از خشكبار مردم می‌توانند به راحتی از تنوع محصولات استفاده كرده و پروتئین مورد نیاز خود را از 22 قلم آجیل و خشكبار موجود در كشور تامین كنند، مجوزی برای واردات بادام هندی نمی‌دهیم.

اما پس از این، روابط عمومی گمرك جمهوری اسلامی ایران ضمن تكذیب هرگونه واردات بدون اخذ مجوزهای مربوطه به ایسنا اعلام كرد: واردات خشكبار و بادام هندی ممنوع نیست و واردكننده با ارائه مجوز می تواند نسبت به ترخیص آن اقدام كند.وی تاكید كرد: گمرك دستگاه مجری است نه سیاست گذار؛ بنابراین تنها با دریافت مجوزهای لازم از سوی نهادهای مرتبط اقدام به ترخیص كالا می كند و در غیر این صورت به هیچ عنوان كالایی وارد كشور نمی شود. بنابراین از آن‌جا كه تمامی سیستم ترخیص كالا در گمرك به صورت الكترونیك انجام شده و دخالت فردی در آن وجود ندارد، اصولا امكان اینكه بدون دریافت مجوزهای لازم كالا ترخیص شود وجود نخواهد داشت.

این اظهارات گمرك در حالی مطرح شده كه علی‌اكبر مهرفرد – قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد كشاورزی – در این باره به ایسنا گفت: تا كنون هیچگونه مجوزی برای واردات بادام هندی صادر نكرده‌ایم و همچنان واردات این محصول از نظر وزارت جهاد كشاورزی ممنوع است.وی با بیان اینكه تنها چهار میوه انبه، آناناس، موز و نارگیل وارداتشان از نظر وزارت جهاد كشاورزی آزاد است، گفت: برای واردات محصولات كشاورزی به طور موردی از وزارت جهاد كشاورزی مجوزی دریافت نمی‌شود و این وزارتخانه به عنوان سیاست گذار در حوزه تجارت محصولات كشاورزی اعلام می‌كند كه چه محصولی برای واردات مجاز است و چه محصولی نمی تواند وارد شود. بنابراین از نظر وزارت جهاد كشاورزی واردات بادام هندی مجاز نیست و محموله‌های موجود در بازار قاچاق محسوب می شوند.

بیشتر بدانید :

به گزارش ایسنا، پس از تصویب و اجرای قانون انتزاع یا تمركز وظایف وزارت بازرگانی بخش كشاورزی كه سیاست گذاری و صدور مجوز در حوزه تجارت داخلی و خارجی محصولات كشاورزی را بر عهده وزارت جهاد كشاورزی قرار داده است، همواره این مشكل و ناهماهنگی بین دستگاه‌های متولی در این حوزه مانند گمرك جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد كشاورزی وجود داشته كه نمود بارز دیگر آن واردات رسمی بادام هندی است كه هیچ مجوزی از وزارت جهاد كشاورزی ندارد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1142

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ