واردات تجهیزات اتوماسیون اداری
واردات تجهیزات اتوماسیون اداری
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات تجهیزات اتوماسیون اداری

واردات تجهیزات اتوماسیون اداری یکی از سودآورترین کالاهای وارداتی محسوب می‌شود، واردات این کالاها شاید در ظاهر کم اهمیت به نظر بیایید ولی در واقع تجهیزات اتوماسیون اداری جز اقلام پرمصرف در بازار است و خرید و فروش این کالاها بسیار رونق دارد. برای ثبت سفارش، واردات و ترخیص تجهیزات اتوماسیون اداری از گمرک می‌توانید، از مشاوران حرفه‌ای و با تجربه گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان راهنمایی بگیرید.

ترخیص تجهیزات اتوماسیون اداری

ترخیص تجهیزات اتوماسیون اداری

ثبت سفارش و واردات تجهیزات اتوماسیون اداری

 

جهت ثبت سفارش و واردات تجهیزات اتوماسیون اداری ابتدا باید آزاد و یا ممنوع بودن واردات کالا را چک کنید و سپس سایر مراحل ثبت سفارش، دریافت مجوزها و ترخیص کالا پیش ببرید. برای ترخیص تجهیزات اتوماسیون اداری از گمرک باید به قوانین و مقررات گمرکی آشنا باشید و یا از افراد خبره همچون مشاوران مجموعه پرشین تجارت دوان در این زمینه مشاوره دریافت نمایید.

 

 آیا برای واردات تجهیزات اتوماسیون اداری ارز دولتی تعلق می گیرد؟

 

برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم، ابتدا باید آزاد یا ممنوع بودن واردات کالا مورد نظر را با بررسی حس کد (HS Code) در سایت Ntsw.ir آغاز نماییم. حس کد با توجه به سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت به چهار اولویت تقسیم بندی شده است، این گروه‌ها عبارتند از:

 

  • اولویت یک مربوط به کالاهای اساسی است که ارز دولتی به آنها تخصیص داده می‌شود.
  • اولویت دو مربوط به کالاهایی است که به آنها فقط از طریق سامانه نیما ارز تعلق می‌گیرد و ورود این کالاها تنها در صورتی مجاز می‌باشد که در داخل نمونه مشابه آن تولید نشود.
  • اولویت سه مربوط به کالاهایی است که ورود آنها در صورت نداشتن مشابه داخلی فقط با ارز حاصل از صادرات امکان پذیر می‌باشد.
  • اولویت چهار مربوط به کالاهایی است که ورود آنها با توجه به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوع است.

 

 مراحل اخذ مجوز واردات تجهیزات اتوماسیون اداری

 

دریافت مجوز واردات تجهیزات اتوماسیون صنعتی شامل چهار مرحله اصلی است که تاجر یا نماینده وی می‌تواند با طی کردن این مراحل مجوز واردات کالا مورد نظر را دریافت نمایید، ارائه تمامی اسناد و مدارک جهت اخذ مجوز واردات به نهادهای ذیربط الزامی است. مراحل اخذ مجوز واردات تجهیزات اتوماسیون اداری عبارتند از:

  • در صورتی که واردات کالا مورد نظر آزاد باشد، در اولین مرحله باید پیش فاکتور کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت نماییم.
  • با توجه به ارزش خرید کالا، وزن و تعداد کالا در پیش فاکتور باید اطلاعات را ثبت کنیم و سپس برای کارشناس ارسال نماییم.
  • با توجه به تعرفه کالا، مجوزهای مورد نیاز در سایت فعال می‌شود که نیازمند آن است تا این مجوزها را اخذ کنید.
  • پس از بررسی‌های کارشناسی و استعلام مجوزهای اتخاذ شده در صورت نبود مشکل پرونده تایید می‌شود.

 

 نحوه صدور شماره مجوز واردات تجهیزات‌ اتوماسیون اداری

 

پس از اینکه مدارک لازم را در سامانه جامع تجارت ثبت کردید، باید منتظر تایید پرونده بمانید. مرحله بعدی پرداخت کارمزد و سپس صدور شماره مجوز است، نحوه صدور شماره مجوز واردات تجهیزات اتوماسیون اداری بسیار آسان می‌باشد، شما باید ارزش کالا را به نرخ ارز دولتی محاسبه نمایید و سپس بر عدد 2000 تقسیم کنید تا مبلغ کارمزد مشخص شود. با توجه به ارزش کالا فیش پرونده را واریز می‌کنیم و  سپس شماره مجوز هشت رقمی صادر می‌گردد.

 

 مراحل تخصیص ارز و ترخیص تجهیزات اتوماسیون اداری

 

برای واردات هر کالایی به کشور بازرگانان ابتدا باید مجوز واردات را دریافت نمایند تا به آنها ارز تخصیص یابد. در پرونده بانکی برای اظهار کالا نیاز است از قبل مدارک کالا و مشخصات مجوز بازرگانی را قرار دهید تا تخصیص ارز صورت گیرد. مراحل تخصیص ارز و ترخیص تجهیزات اتوماسیون اداری از گمرک، عبارتند از:

 

  • در مرحله اول بانک پس از دریافت مدارک ،نوع عملیات ارزی (در قبال صادرات/ارز نیمایی) را مشخص کرده و اقدام به ثبت گواهی آماری می‌کند، این گواهی از سوی بانک مرکزی بررسی و تایید می‌شود.
  • در مرحله دوم بانک اقدام به ایجاد شماره حواله ارزی یا اعتبار اسنادی می‌کند که ما می‌توانیم کالا را اظهار یا اصطلاحا کوتاژ کنیم.
  • در مرحله سوم یعنی بعد از کوتاژ و تایید شناسه ارزش در گمرک ، باید کد 16 رقمی رهگیری اخذ نماییم.
  • در مرحله چهارم مجوز خروج کالا از گمرک صادر می‌شود و شما برای ترخیص کالا می‌توانید تعرفه گمرکی را پرداخت و کالای خود را دریافت نمایید.

 

 تعرفه ترخیص تجهیزات اتوماسیون اداری

 

در زمان واردات هر کالایی یکی از مهم‌ترین قوانین مربوط به تعرفه‌های ترخیص است. تعرفه ترخیص تجهیزات اتوماسیون اداری از گمرک برای کالاهای مختلف در این حوزه با یکدیگر متفاوت می‌باشد و وارد کننده باید براساس مشخصات کالای وارداتی تعرفه را پرداخت نموده و مجوز ترخیص را از گمرک دریافت نماید. کد تعرفه گمرکی به منزله هزینه‌های گمرکی، تعرفه‌های ترجیحی و هزینه‌های مربوط به واردات هر کالا است.

 

تجهیزات اتوماسیون اداری از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟

 

تجهیزات اتوماسیون اداری از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟ واردات این کالاها توسط بازرگانان ایرانی از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی همچون چین، کره جنوبی و ترکیه صورت می‌گیرد. وارد کنندگان ایرانی می‌توانند با قیمت‌های مناسب انواع تجهیزات اتوماسیون اداری را از این کشورها خریداری کرده و با بیشترین بازدهی در بازار داخل به فروش برسانند.

واردات ماشین آلات صنعتی دریافت مشاوره در زمینه واردات تجهیزات اتوماسیون اداری

 

برای آگاهی از فرآیند ثبت سفارش، واردات و ترخیص کالا های مختلف می‌توانید با کارشناسان گمرکی مجموعه پرشین تجارت دوان ارتباط بگیرید و سوالات خود را در زمینه واردات تجهیزات اتوماسیون اداری از آنها بپرسید. دریافت مشاوره در زمینه واردات تجهیزات اتوماسیون اداری یکی از خدمات مجموعه پرشین تجارت دوان است که به تمامی بازرگانان و افراد فعال در این زمینه ارائه می‌شود.

 

مدت زمان واردات تجهیزات‌ اتوماسیون اداری

 

مدت زمان واردات تجهیزات اتوماسیون اداری بستگی به کشوری دارد که کالا از آنجا خریداری شده، همچنین روش ارسال کالای وارداتی هم بر مدت زمان واردات موثر است. ولی اگر بخواهیم به صورت تخمینی بگوییم در صورت ارسال با کشتی حدود 4 ماه و در صورتی که با هواپیما ارسال شود به صورت تقریبی حدود 2 هفته زمان برای واردات این کالا نیاز است. با توجه به شرایط ممکن است این زمان کمتر و یا بیشتر هم شود.

 

نتیجه‌گیری

 

در این مقاله تمامی مراحل واردات تجهیزات اتوماسیون اداری از گمرک گفته شد تا وارد کنندگان آگاهی کافی در این زمینه داشته باشند. واردات این محصولات کار افرادی عادی نیست و باید توسط یک فرد خبره انجام شود. برای ارتباط با کارشناسان گمرکی و بازرگانی پرشین تجارت دوان می‌توانید با شماره تلفن  02142326 با ما در ارتباط باشید.

 برای ثبت سفارش و واردات تجهیزات اتوماسیون اداری باید چه مواردی بررسی شود؟

واردکنندگان محترم قبل از هرکاری برای آگاهی از شرایط ثبت سفارش باید به سایت گمرک مراجعه نمایند و آزاد یا ممنوع بودن واردات تجهیزات اتوماسیون اداری را بررسی کنید و در صورت مجاز بودن واردات کالا مورد نظر سایر مراحل ثبت سفارش، دریافت مجوزها و ترخیص کالا را انجام دهند.

مراحل اخذ مجوز واردات تجهیزات اتوماسیون اداری چیست؟

برای دریافت مجوز واردات تجهیزات اتوماسیون اداری پس از بررسی مجاز بودن واردات کالای مورد نظر باید پیش فاکتور کالا را در سامانه جامع تجارت ثبت نمایید و سپس اطلاعات را در سامانه وارد کرده و منتظر تایید کارشناسان باشید.

واردات تجهیزات اتوماسیون اداری از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

واردات انواع تجهیزات اتوماسیون اداری از کشورهای مختلفی همچون چین، کره جنوبی، ترکیه و کشورهای اروپایی انجام می‌شود، تعرفه واردات و ترخیص این تجهیزات از گمرک با یکدیگر متفاوت است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-11-8
0 305

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ