واردات دیسک و صفحه
واردات دیسک و صفحه
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات دیسک و صفحه

واردات قطعات یدکی مثل واردات دیسک و صفحه ، واردات تسمه تایم ، واردات کاسه نماد  از سود بالایی برخوردار است. چرا که افراد مجبور هستند مدام به فکر خرید و تعویض این قطعات مصرفی در اتومبیل ها و … باشند. بنابراین همواره در بازار، تقاضا برای چنین محصولاتی وجود دارد و اگر شما بتوانید محصولی با کیفیت بالا و مناسب را به بازار عرضه کنید مطمئناً مشتریان بسیاری را جذب خود خواهید کرد.

واردات دیسک و صفحه

چرا که هر چه این قطعات کیفیت بالایی داشته باشند از طول عمر بالایی نیز برخوردار خواهند بود. لذا نیاز به تعویض آن‌ها در کوتاه مدت وجود نخواهد داشت. از آنجایی که دیسک و صفحه یکی از مهم‌ترین قطعات مصرفی در انواع اتومبیل‌ها می‌باشد بازار واردات و فروش آن‌ها در بازار داخلی بسیار داغ است. اگر به فکر ایجاد کسب و کار جدید در حوزه وارداتی هستید توصیه می‌کنیم واردات و ترخیص دیسک و صفحه را نیز در الویت‌ خود قرار دهید. ما نیز در این مقاله سعی داریم تا شما را با نکات کلیدی که در این مسیر باید بدانید آشنا کنیم.

 

دیسک-و-صفحه-ترمز

 

 

 

دیسک و صفحه چیست؟

 

دیسک و صفحه از جمله بخش‌های اصلی تشکیل دهنده خودرو‌ها به حساب می‌آید. به خصوص در خودروهای دارای دنده دستی این قطعه اهمیت بالایی پیدا می‌کند. دیسک و صفحه که در بازار با نام صفحه کلاچ نیز شناخته می‌شود وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ شده و حین تعویض دنده نقش اصلی را در این حوزه ایفا می‌کند.

هر چه قدر هم که رانندگان در رسیدگی به خودرو خود و استفاده صحیح از آن تلاش کنند باز هم بعد از یک دوره تعویض صفحه و دیسک الزامی خواهد بود. بازه عمری دیسک و صفحه بر اساس میزان مسافت طی شده توسط اتومبیل بررسی می‌گردد. در حالت کلی گفته می‌شود که بهترین زمان برای تعویض این قطعه مصرفی زمانی است که اتومبیل مسافتی در حدود ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر را طی کرده باشد.

ناگفته نماند که این بازه زمانی می‌تواند بر اساس نوع رانندگی فرد نیز کمتر یا بیشتر شود. به عنوان مثال تاکسی ران‌ها به دلیل کلاچ و ترمزهای پی در پی باید دیسک صفحه را زودتر از دیگر اتومبیل‌ها تعویض کنند. از جمله دلایل خرابی یا کاهش عمر دیسک و صفحه می‌توان رانندگی با سرعت بالا، رانندگی در مسیرهای سربالایی، وزن سنگین اتومبیل، تعویض نادرست دنده و استفاده بیش از اندازه از کلاچ را نام برد.

واردات دیسک و صفحه

از آنجایی که دیسک و صفحه جز قطعات مصرفی در خودروها به حساب می آیند به کارگیری دیسک و صفحه‌های باکیفیت در هزینه‌های مصرفی کاربران در طولانی مدت تاثیر بسیاری خواهد داشت.

از لحاظ کیفیت مواد اولیه و تکنولوژی ساخت تولیدکننده‌های ایرانی نمی‌توانند قطعات مصرفی باکیفیتی را تولید و به بازار ارائه کنند. بنابراین واردکنندگان دیسک و صفحه از کشورهای خارجی پیشرفته می‌توانند به سود کلانی در نتیجه واردات و فروش در ایران برسند.

معمولا واردات دیسک و صفحه به ایران از کشورهایی نظیر ژاپن، چین، آلمان، کره جنوبی و آمریکا صورت می‌گیرند. امروزه کشور دبی نیز توانسته به یکی از قطب‌های اصلی در این حوزه تبدیل شود.

بسته به شرایط و کشور مبدا واردات می‌تواند به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام شود. هر دو مورد از مزایا و معایب خاص خود برخوردار بوده و واردکننده‌ها باید با توجه به شرایط مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرده و واردات خود را انجام دهند. برای اینکه واردکننده‌ها در هیچ کدام از مراحل واردات و ترخیص دیسک و صفحه دچار مشکل نشده و در حداقل زمان ممکن مراحل کار را به اتمام برسانند باید از آخرین بخشنامه‌ها و قوانین گمرکی اطلاعات لازم را به دست آورند.

توجه داشته باشید که واردات دیسک و صفحه از کشورهای خارجی و ترخیص آن از گمرکات کشور نیازمند دریافت مجوز از سازمان استاندارد کشور است. به طوری که بدون دریافت این مجوز شما اجازه ترخیص کالای وارداتی خود را نخواهید داشت.

علاوه بر آن محصول وارداتی شما باید مطابق با تمامی استانداردهای تایید شده توسط سازمان استاندارد باشد. در غیر این صورت باید خود را آماده ضرر و خسارت‌ بکنید؛ چرا که شما اجازه ترخیص دیسک و صفحه از گمرک را به هیچ وجه نخواهید داشت.

 

بهترین برندهای واردات دیسک و صفحه

 

همان طور که گفته شد خرید دیسک و صفحه باکیفیت به دلیل جلوگیری از تعویض سریع هنگام آن و پرداخت هزینه‌های اضافی از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. بنابراین خرید یک دیسک و صفحه مناسب به یکی از معضل‌های اصلی کاربران تبدیل شده است.

اغلب خریداران سعی می‌کنند تا دیسک و صفحه شناخته شده‌ای را از یک برند معتبر جهانی تهیه کنند. بنابراین اگر واردکننده‌ها از شرکت‌های معروف تولیدکننده و فورش دیسک و صفحه خرید کنند می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب خود کنند. در زیر ما نیز چند مورد از بهترین برندهای واردات دیسک و صفحه را گردآوری و معرفی کرده‌ایم:

 

دیسک و صفحه والئو

 

دیسک و صفحه والئو یکی از برندهای معتبر جهانی است که در کشور فرانسه تولید می‌گردد. این شرکت علاوه بر دیسک و صفحه قطعات مصرفی متعددی را برای انواع خودرو‌ها تولید و به بازار عرضه می‌کند. واردکننده‌ها می‌توانند انواع دیسک و صفحه مخصوص برای خودروهای سنگین و سبک را از برند والئو خریداری کرده و برای پیشرفت در بازارهای داخلی در ایران به فروش برسانند.

 

دیسک و صفحه PHC والئو

 

دیسک و صفحه PHC والئو توسط کشور کره جنوبی تولید می‌گردد. این شرکت یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌های تولید و فروش قطعات مصرفی خودرو به بازار در جهان است. علاوه بر طول عمر بالا خریداران با استفاده از این نوع دیسک و صفحه می‌توانند خودروهایی با شتاب بالا داشته و از پدال کلاچ نرم برخوردار شوند.

 

دیسک و صفحه سکو

 

مورد بعدی از معروف‌ترین و بهترین برندهای دیسک و صفحه در بازار جهانی مربوط به برند سکو است. کمپانی سکو شرکتی تخصصی است که صرفا در حوزه تولید دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ فعالیت دارد. این شرکت از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان قطعات مصرفی خودرو بوده و در کشور کره جنوبی تاسیس شده است. سکو به کمک استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته نام خود را در بین بهترین‌ها از نظر مصرف‌کنندگان بگنجاند.

 

انواع دیسک و صفحه وارداتی به کشور

 

واردکننده‌ها می‌توانند بسته به نیاز بازار انواع مختلفی از دیسک و صفحه را انتخاب و برای واردات آن به کشور اقدام کنند. با توجه به بازار دیسک و صفحه‌های زیر تقاضای بالایی دارند. بنابراین واردات آن‌ها می‌توانند سودهای کلانی را به دنبال داشته باشند. این موارد عبارتند از:

  • دیسک و صفحه والئو برای اتومبیل‌های پژو ۴۰۵، ۲۰۶، تیبا، رانا، پراید، سمند، زانتیا
  • دیسک دایکن برای اتومبیل‌های پژو ۴۰۵، پراید، ۲۰۶
  •  والئو آبی برای اتومبیل‌های پراید و پژو
  •  لوک آلمان برای اتومبیل‌های پژو و ۲۶ تیپ ۵

توجه داشته باشید که دیسک و صفحه‌های به غیر از موارد نامبرده به معنای عدم فروش در بازار داخلی نیستند. بلکه موارد مذکور از سود بالایی به نسبت دیگر برندها و انواع موجود برخوردار هستند.

 

کد تعرفه واردات دیسک و صفحه

 

واردات دیسک و صفحه نیز همانند هر کالای وارداتی دیگر نیاز به مشخص کردن کد تعرفه دارد. زیرا بدون کد تعرفه یا همان HS محصول وارداتی بدون هویت بوده و نمی‌توان عملیات واردات و به خصوص ترخیص را با موفقیت انجام داد. توجه داشته باشید که کد تعرفه برای واردات قسمت نسوز دیسک و صفحه کلاج ۶۸۱۳۲۰۰۰ بوده و واردکننده‌ها باید ۱۲ درصد حق گمرک و ۶ درصد مالیات طبق قیمت آن‌ها را در نظر بگیرند.

اما اگر قصد واردات دیسک و صفحه کال را دارید کد تعرفه مورد نظر ۸۷۰۸۹۳ برای خودروهای سواری خواهد بود. همچنین باید ۱۲ درصد حق گمرک و ۶ درصد مالیات را برای آن‌ها پرداخت کنید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در خصوص کد تعرفه‌ها و پرداخت مالیات و حق گمرک می‌توانید با دفتر تعرفه گمرک ایران تماس گرفته و استعلام‌های لازم را دریافت کنید.

 

ترخیص دیسک و صفحه

 

فرض کنید که شما به عنوان واردکننده تمامی مراحل کار اعم از دریافت مجوزهای لازم در این مسیر و انجام معامله با کشور خارجی را بدون کم کاست و به صورت اصولی انجام داده‌اید. تا وقتی که شما کارهای مربوط به ترخیص را به درستی انجام نداده باشید نمی‌توانید کالای وارداتی خود را از انبار گمرک خارج کرده و وارد بازار داخلی بکنید. برای این منظور توصیه می‌شود حتما از ترخیص کاران خبره در این حوزه کمک بگیرید.

 

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-7-15
2 2181

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

نظرات

  • سعیدعلیایی

    سلام منم خواسم واردکننده دیسک وصفحه خودروها ایرانی داشته باشم خواستم راهنماییم کنید

    • پرشین تجارت

      سلام جناب علیایی عزیز ، لطف میکنید به واتساپ به شماره 09018318867 پیامتون رو با جزئیات ارسال نمایید.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ