واردات قطعات یدکی
واردات قطعات یدکی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات قطعات یدکی

یکی از مهم ترین نیازهای افراد در جامعه امروز، واردات قطعات یدکی خودرو است. زیرا با وجود واردات انواع خودرو های خارجی به ایران، نیاز به واردات قطعات یدکی هم احساس می شود.

در واقع به بیان دیگر یکی از مهم ترین اقدامات تجار واردات کالا هایی است که نیاز اساسی مردم را تشکیل می دهد. در ایران شاید 50 درصد از مردم خودرو داشته باشند. عده ای خودروی داخلی استفاده می کنند و عده ای هم خودروی خارجی استفاده می کنند. در نتیجه نیاز داخلی به قطعات یدکی خارجی به علت کیفیت بالا احساس می شود.

به همین سبب باید برای واردات کالای مورد نیازمان چاره ای بیاندیشیم تا راه و روش واردات قطعات یدکی بسیار برای ما تسهیل گردد. در ابتدا مهم ترین مسئله ای که باید در نظر داشت قوانین مربوط به گمرک می باشد. در واقع برای ترخیص کالا باید مالیات و عوارضی را به گمرک ایران پرداخت کنیم. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر درباره این مهم صحبت کنیم.

واردات_لوازم_یدکی

 

 

 واردات قطعات یدکی

به منظور جلوگیری از خروج غیرضروری ارز و همچنین کنترل واردات و صادرات کالا، نیاز به ثبت سفارش است. متاسفانه در بسیاری از موارد صاحبان کالا قادر به ثبت سفارش کالای خود نیستند.

کشور های چین، ژاپن و کره شمالی در زمینه صادرات قطعات یدکی فعالیت دارند. ایران نیز از خریداران این کالا برای واردات قطعات یدکی می باشد. همچنین علاوه بر موارد گفته شده ترخیص کالا پیچیدگی های خودش را دارد. مشکلات وارده برای ترخیص کالا در زمینه دریافت اسناد بانکی و ثبت سفارش کالا می باشد.

مهم نکات در واردات قطعات یدکی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در این موارد در نظر داشته باشید اقدامات سریع است. درحقیقت باید در عرض 10 روز برای واردات قطعات یدکی در بنادر اقدامات لازم را انجام دهید. زیرا محدودیت هایی در زمینه ارزی وجود دارد که بر فرایند ترخیص کالا تاثیراتی می گذارند. برای همین هم باید بسیار در این مسئله جدی بود و اقداماتی را انجام داد. مسئله بعدی هزینه ها و کاهش هزینه ها می باشد.

در واقع شاید برای شما سوال باشد آیا در صورت امکان می توان در هزینه ها کاهش داشت؟ برای واردات قطعات یدکی می توان لوازمی را وارد کرد که قطعاتی استوک باشند و از نمایندگی های معتبر خریداری شوند.

در صورت وارد شدن بعد از گذشت مراحل انجام شده ترخیص شوند و به بازار عرضه گردند. مسئله بعدی برای کاهش هزینه ها در حمل و نقل واردات قطعات یدکی است. برای بالا بردن بهبود عملکرد مالی خود می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید. باید روش های مربوط به آن را بدانید تا بتوانید کیفیت تجاری خود را بالا ببرید.

چگونگی واردات لوازم یدکی خودرو و ترخیص آن

کشور هایی نظیر چین، و ترکیه، دبی، آلمان و … یکی از مهم ترین وارد کنندگان قطعات یدکی به ایران محسوب می شوند. واردات امروزه خیلی تاثیرات به سزایی در اقتصاد گذاشته است. هم نیاز کشور های دیگر را رفع می کنند و هم خودشان از این طریق گردش مالی کشور خود را بالا می برند. در قدم اول باید قطعاتی که وارد می شود مورد تایید سازمان استاندارد ایران باشد.

در واقع واردات قطعات یدکی با استاندارد هایی همراه است. واردات کالا باید مورد تایید استاندارد های سازمان استاندارد باشد. در واقع برخی شرکت های خارجی ثبت شده در سازمان استاندارد جهت واردات کالا این استاندارد ها را داشته اند و به ثبت رسیده ­اند.

برخی شرکت های کره ای در ایران مانند کیاموتور، یا شرکت های ژاپنی مانند مزدا یا نیسان شرکت ها فرانسوی مثل پژو و رنو شرکت های آلمانی volith یا libher شرکت  انگلیسی لندرور و… که از بحث خارج هستند در ایران مورد تایید می باشند.

برای واردات کالا باید:

  •  سند گواهی بارنامه
  • بیمه محموله تاییدیه
  • مشخصات محصول
  • استاندارد های تایید شده و …

را در نظر داشته باشید. همچنین برای ترخیص واردات کالا هم سند پرداخت هزینه انبار، هزینه حمل و نقل و قیمت محموله را باید آماده کنید.

مدارک لازم برای ترخیص قطعات یدکی خودرو

مدارک ارائه شده عبات اند از :

  • بارنامه
  • ترخیصیه
  • گواهی مبدا
  • ظهر نویسی اسناد
  • فاکتور یا سند خرید
  • بیمه نامه
  • قبض انبار
  • پیش فاکتور فروشنده کالا
  • قیمت کالا
  • قیمت کل محموله
  • تعداد کالا
  • ثبت سفارش برای مجوز وزارت بازرگانی
  • لیست عدل بندی
  • گواهی بازرسی
لوازم_یدکی_خودرو

 

مراحل ترخیص لوازم یدکی خودرو

پس از ارائه مدارک فوق به گمرک، فرد باید اظهارنامه را ایجاد کند. در هنگام تکمیل اطلاعات درخواستی در اظهارنامه دقت زیادی لازم است زیرا مشاور گمرک در مراحل بعدی اطلاعات درج شده در اظهارنامه را با اسناد خرید مقایسه کرده و از روند ترخیص قطعات خودرو در صورت مغایرت جلوگیری می کند.

در مرحله بعدی ترخیص قطعات یدکی از گمرک، پرونده متقاضی به واحد فنی گمرک ارسال می شود.کارشناس بخش فنی بر اساس مدارک موجود، صاحب محموله را شناسایی می کند. مگر اینکه شخص مزبور از انجام معاملات تجاری منع قانونی داشته باشد، دستکاری در اموال او در گمرک منع قانونی دارد. از داشتن تاییدیه مجوز خود اطمینان حاصل نمایید. اگر مالک صلاحیت داشته باشد، اطلاعات مندرج در اظهارنامه را با اسناد موجود مقایسه می کند ودر صورت نداشتن هیچ تناقضی، کلاژ یا شماره ثبت را به محموله اختصاص می دهد. در ادامه مراحل ارسال قطعات یدکی، نحوه ارزیابی ثبت واردات کالا قطعات یدکی مشخص می شود. که در سه مسیر سبز و زرد و قرمز مورد بررسی قرار می گیرد.

زمانی که اظهارنامه واردات کالا در مسیر سبز قرار بگیرد؛ کارشناس ذیصلاح با بررسی مدارک و اظهارنامه در تایید یا رد اظهارنامه تصمیم گیری می کند. در صورت تایید، شماره ارزیابی در مرجوعی قید می شود. پس از ثبت شماره ارزیابی، فرد باید اظهارنامه را در مراحل اداری خود بگذراند. و مجوز را از گمرک را دریافت کند، اما اگر اظهارنامه واردات قطعات خودرو در مسیر زرد رنگ باشد؛ کارشناس مربوطه کالا را برای امور گمرکی ارزیابی می کند و در صورت نیاز به مجوز آن را به کارشناس مربوطه ارجاع می دهند.

پس از ارزیابی و گزارش های داده شده نوع کالا و ارزش کالا و بررسی آیین نامه های اجرایی و عدم رویت تضاد در اسناد و اعمال قوانین لازم و پرداخت حقوق و عوارض گمرک مورد ارزیابی مسئولین مربوطه انجام می گیرد و ترخیص کالا بعد از این پروسه انجام می گیرد. جهت مطالعه بیشتر در مورد واردات و. ترخیص قطعات یدکی کلیک نمایید.

بیشتر بدانید :

پیشنهاد مهر عدم‌ ساخت برای ورود قطعات به كشور

تعرفه گمرکی

تعرفه گمرکی

تعرفه ی گمرک واردات قطعات یدکی

برای واردات قطعات یدکی به نوع قطعات، وزن آن ها و ارزش بار برای تعرفه گمرک توجه می شود. به طور مثال هر بخش از کالا های لوازم یدکی خودرو برای واردات از نظر قیمت با یکدیگر کاملا فرق دارند. اما تمامی لوازم یدکی در یک دسته بندی قرار می گیرند. بنابراین برای واردات قطعات یدکی این موضوع را در نظر داشته باشید.

در نتیجه وقتی شما قصد انجام واردات قطعات یدکی را دارید با به برخی نکات توجه کنید. آگاهی در زمینه شیوه واردات و هزینه های لازم در این زمینه در کنار گرفتن مجوز های لازم از مهم ترین نکات می باشند. به همین منظور می توانید در صورت نیاز با کارشناسان ما در ارتباط باشید: 02142326

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-11-11
0 1015

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ