واردات لوازم خانگی
واردات لوازم خانگی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات لوازم خانگی

چگونه می توان لوازم خانگی با کیفیت وارد کرد؟ تجارت به عنوان یکی از راه های اصلی برای کسب سود است که واردات و صادرات دو بال اصلی تجارت هستند که هر کدام از ان ها در کشور باید مراحلی خاص را طی کند.

 

لوازم_خانگی

وارد کننده لوازم خانگی و کالاهای دیگر باید حتما با بسیاری از امور مانند:

  • تجارت
  • بانک داری بین الملل
  • حمل و نقل بین الملل
  • ترخیص کالا و امور گمرکی
  • نحوه تخصیص ارز
  • و…

آشنایی کامل و مفید  داشته باشد. برای واردات کالا اول باید به قوانین واردات آشنا باشیم. برای واردات لوازم خانگی باید حتما اطلاع دقیق از قوانین داشته باشیم به این علت که قوانین و مقررات این حوزه با نیاز هایی روز به روز رسانی می شود.

مراحل واردات لوازم خانگی داشتن کارت بازرگانی

کارت بازرگانی اولین گام از مراحل واردات و صادرات کالا به شمار می‌رود. بنابراین تجار تازه‌‌کار باید قبل از هر اقدامی برای گرفتن این کارت اقدام کنند.

و در صورت نداشتن ای کارت نمی‌توانند اقدام به تجارت کنند. به علاوه  داشتن این کارت مزایای دیگری غیر از انجام صادرات و واردات نیز دارد. صدور کارت بازرگانی از طریق وزارت سمت و اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد.

این کارت دارای انواع مختلفی است  که هر کدام یک سری ویژگی‌ها دارند. از انواع مختلف آن می‌توان به کارت تجاری، موردی، صنعتی، خدماتی و برخی موارد دیگر اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

آشنایی با قوانین و مقرارت روز

یکی دیگر از فرایند ها و مراحل واردات کالا آشنایی با قوانین و مقرارت بخشنامه ها و نکات مختلف در حوزه فعالیت خود است. یک وارد کننده باید به صورت روزانه اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه فعالیتش را بررسی کند. به این علت که ممکن است بعد از مدتی یک کالای خاص ممنوع شود یا تعرفه واردات آن کالا کم و یا زیاد شود.

انتخاب کشور و کالاهای وارداتی مورد نیاز

بعد از انجام دادن مراحل بالا نوبت آن است که با تولید کننده های کشورهای مختلف وارد مذاکره شویم که برای این کار باید حتما به زبان آن کشور تسلط داشته باشیم. در این مرحله بهتر می باشد که با چند فروشنده وارد مذاکره بشوید تا بتوانید قیمت ها را بررسی کنید. علاوه بر قیمت باید به مشخصات فنی لوازم خانگی تعداد و نوع آن هم توجه کرد.

بعد از انتخاب و به توافق رسیدن نوبت به خرید کالا می رسد که در این مرحله باید از فروشنده درخواست پیش فاکتور کنید. پیش فاکتور یکی از فرایندهای مهم در واردات لوازم خانگی می باشد که از آن هم برای ثبت سفارش کالا هم استفاده می کنند.

پیش فاکتور یک سند است که بین فروشنده و خریدار ارسال می شود و در آن مشخصات لوازم و کالا ها به طور کامل به همراه قیمت آن ها نوشته شده است. در این سند یا پیش فاکتور اطلاعاتی مانند قیمت، کرایه، تعداد و وزن نوع ارز، نوع معامله؛ کشور مبدا، و….. نوشته شده است.

و در بعد از انجام تمام مراحل بالا باید ثبت سفارش انجام بدهیم. که در این مرحله وارد کننده لوازم خانگی باید به سامانه ثبت سفارش وزارت خانه صمت برود و در خواست خود را برای واردات محصول مورد نظر ارائه نماید.

ثبت سفارش کالا های مختلف دارای مراحل خاص  خود است که با یک دیگر تفاوت دارند. در بعضی موارد واردات یک کالای خاص نیاز است که مجوز از وزارت صمت از سایر دستگاه های مرتبط را هم بگیرید.

بعد از ثبت سفارش باید ارز مورد نظر برای شرکت تولید کننده ارسال کنید. و بعد از ارسال ارز نوبت به حمل و نقل و کالا می رسد که از مهم ترین مراحل واردات لوازم خانگی است به گونه ای که فعالیت تجاری و بازرگانی به حساب می اید. که به روش های مختلفی صورت می گیرد مانند حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی، و دریایی که بسته به مبدا کالا و توافق فروشنده یکی را انتخاب می کنید.

ارتباط با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، واردات لوازم خانگی یکی از سخت ترین کارها است و برای واردات آن باید مهارت و تجربه بالایی داشته باشید. درنتیجه برای واردات آن حتما باید به افراد با تجربه در این زمینه مراجعه کنید که شرکت پرشین تجارت دوان یکی از شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت گسترده ای دارد. برای دریافت مشاوره تخصصی به صورت رایگان از طریق شماره تماس 02142326 ، واتساپ 09018317541 با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات و ثبت سفارش کالا و ترخیص کالا فعالیت می کند. این شرکت با برخورداری از کادری مجرب و ترخیص کار گمرک با تجربه و معتمد این امکان را به شما می دهد که کالای خود را در کم ترین زمان و بدون پرداخت هزینه اضافی از گمرک ترخیص کنید.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-8-8
0 868

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ