واردات و ترخیص ماشین آلات ایکس ری
واردات و ترخیص ماشین آلات ایکس ری
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص ماشین آلات ایکس ری

اگر به دنبال واردات ماشین آلات ایکس ری بدون دردسر، در بازه زمانی کوتاه و با صرف کم‌ترین هزینه هستید، می‌توانید از خدمات مجموعه پرشین تجارت دوان استفاده کنید. دستگاه ایکس ری جزو دستگاه‌های مغناطیسی است که در زمینه‌های مختلفی شامل آزمایشگاه‌ها، مراکز عکس برداری، فرودگاه‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل فعالیت در زمینه واردات این دستگاه می‌تواند با سوددهی بالایی نیز همراه باشد. در صورتی که مایل هستید با جزئیات تکمیلی پیرامون واردات و ترخیص ماشین آلات ایکس ری آشنا شوید، در ادامه این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان همراه ما بمانید.

ترخیص-ماشین-آلات-ایکس-ری-از-گمرک

 

واردات ماشین آلات ایکس ری

 

ماشین آلات ایکس ری جزو دستگاه‌های مهم و کاربردی در کشورمان می‌باشند که معمولا از کشورهای اروپایی، آمریکا، کره، چین و … وارد ایران می‌شوند.

واردات این ماشین آلات مشابه با هر دستگاه دیگری با برخی قوانین همراه است. به طوری که تجار و بازرگانان گرامی پیش از اقدام جهت واردات ماشین آلات ایکس ری، باید مراحل مختلف شامل دریافت کارت بازرگانی، دریافت مجوز و گواهی‌های مورد نیاز، انتخاب کشور مبدا و شرکت تامین کننده برای خرید دستگاه ایکس ری، دریافت پروفرما یا پیش فاکتور از فروشنده، ثبت سفارش در وزارت صمت، پرداخت ارز، حمل و نقل و بیمه کالا، ترخیص کالا و دریافت کالا از گمرک را پشت سر بگذارند.

برخی از واردکنندگان، خود تمامی مراحلی که نام بردیم را طی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر برای انجام بی‌دردسر فرآیند واردات و ترخیص کالا، این کار را به شرکت‌های فعال در این زمینه واگذار می‌کنند.  جهت آشنایی با مقاله واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول پلاستیک  پیشنهاد می کنیم مقاله واردات خط تولید گرانول پلاستیک را مطالعه بفرمایید.

 

ترخیص ماشین آلات ایکس ری از گمرک

 

لازمه ترخیص تمامی کالاها از جمله ماشین‌آلات ایکس ری از گمرک، طی اصولی مراحل خرید است. برای اینکار سعی کنید ابتدا در مورد محصول موردنظرتان و شرکت تامین کننده آن به صورت کامل تحقیق نمایید تا از معتبر بودن فروشنده و همینطور باکیفیت بودن ماشین آلات ایکس ری که ارائه می‌دهد، اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که مطمئن شدید که شرکت ارائه دهنده محصول معتبر است و همینطور محصول باکیفیتی را به شما ارائه می‌دهد، می‌توانید برای مراحل خرید آماده شوید.

پس از ثبت سفارش و طی مراحل لازم برای واردات ماشین آلات ایکس ری، نوبت به دیگر مرحله مهم و اصلی یعنی ترخیص آن از گمرک می‌رسد. لازمه ترخیص این دسته از ماشین‌آلات از گمرک، اطلاع از تمامی قوانین و مقررات می‌باشد. در صورتی که قصد ترخیص این ماشین‌آلات را از گمرک دارید، باید حتما از کدتعرفه گمرکی آن نیز اطلاع داشته باشید.

از سویی دیگر زمانی می‌توانید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید که تمامی مراحل و تشریفات گمرکی را پشت سربگذارید. در صورت عدم آگاهی به قوانین گمرکات سراسر کشور، ضمن اینکه فرآیند ترخیص کالا از گمرک طولانی‌تر می‌شود، مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری برای نگهداری کالای وارداتی در انبار گمرک نیز خواهید بود. از همین رو بهتر است از ابتدا کار را به کاردان و یک ترخیصکار مجرب بسپارید تا پس از ورود دستگاه‌های ایکس ری خریداری شده از شرکت‌های خارجی، سریعا آن را وارد بازار ایران نمایید.

ترخیص-ماشین-آلات-ایکس-ری خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات ماشین آلات ایکس ری

 

از مهم‌ترین خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات ماشین آلات ایکس ری موارد زیر است:

  • واردات و ترخیص ماشین آلات ایکس ری
  • ترخیص دستگاه ایکس ری برای مراکز عکس برداری
  • واردات ماشین آلات ایکس ری برای استفاده در فرودگاه‌ها
  • ترخیص ماشین آلات ایکس ری برای استفاده در مراکز امنیتی
  • واردات ماشین آلات ایکس ری تونلی
  • ترخیص ماشین آلات ایکس ری نقاله‌ای
  • واردات ماشین آلات ایکس ری مورد استفاده برای بازرسی
  • ترخیص تمامی اجزا و قطعات یدکی مورد استفاده برای دستگاه ایکس ری
تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات ایکس ری

 

از اصلی‌ترین بخش واردات ماشین آلات ایکس ری، پیدا کردن تعرفه واردات کالا می‌باشد. تعرفه گمرکی نشان دهنده میزان مالیاتی است که باید بر اساس ارزش کالاها در هنگام واردات پرداخت گردد. این تعرفه بر اساس قوانین هر کشور مشخص می‌شود و در کشورهای مختلف میزان آن متفاوت می‌باشد.

از اهمیت تعرفه گمرکی در زمان واردات ماشین آلات ایکس ری باید به این موضوع اشاره کنیم که در صورتی که این کد را به اشتباه وارد نمایید، با ضررهای مالی بسیاری همراه خواهد بود و حتی در برخی موارد منجر به توقیف کالا نیز می‌گردد.

روش های محاسبه تعرفه گمرکی

به صورت کلی تعرفه گمرکی با هدف حمایت از کالاهای وارداتی و یا صادراتی از واردکنندگان دریافت می‌شود. این تعرفه بر اساس ارزش کالا تعیین می‌گردد. محاسبه تعرفه گمرکی دستگاه ایکس ری به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

یکی از تعرفه‌ها، تعرفه جایگاه کالا بر اساس طبقه‌بندی HS  است، به طوری که در زمان اظهار کالا در گمرک و یا در زمان دریافت مجوز از دیگر مراجع قانونی شامل ثبت سفارش اعلام می‌گردد. با توجه به این روش، ترخیصکار به صورت درصدی و یا با استفاده از روش محاسباتی، با در نظر گرفتن میزان حقوق و عوارض گمرکی و … تعرفه گمرگی واردات ماشین آلات ایکس ری را تعیین می‌کند.

تعرفه دیگر مطابق با میزان حقوق و عوارض کالا در زمان اظهار و ترخیص کالا تعیین می‌گردد که ترخیصکار برای محاسبه آن باید حقوق و عوارض گمرکی را درنظر بگیرد. امکان دریافت کد تعرفه گمرکی از طریق وبسایت ایران کد نیز وجود دارد.

واردات-ماشین-آلات-ایکس-ری چرا پرشین تجارت دوان را برای واردات و ترخیص ماشین آلات ایکس ری انتخاب کنیم؟

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان دارای چندین سال سابقه در زمینه واردات و ترخیص کالا از گمرکات سراسر کشور است. این مجموعه طی سال‌ها فعالیت در این زمینه، توانسته جمعی از ترخیصکاران با تجربه و ماهر را گردهم آورد که راهنمای شما عزیزان در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات ایکس ری از گمرک باشند.

با دریافت مشاوره و خدمات ترخیص کالا از ترخیص‌کاران پرشین تجارت دوان، می‌توانید بدون مشکل تمامی مراحل را برای خرید کالا از تامین کننده خارجی و همینطور ترخیص کالا از گمرک داخل کشور طی نمایید.

درنظر داشته باشید در طی هر سال، بخشنامه‌ها و قوانین صادرات و واردات دستخوش تغییراتی می‌شوند. شما برای داشتن یک عملکرد بی‌نقص نیاز دارید تا از افراد ماهر در این زمینه مشاوره دریافت کنید.

برای واردات ماشین آلات ایکس ری، چگونه می‌توانیم یک تولید کننده معتبر را پیدا کنیم؟

ازجمله روش‌های مطمئن برای پیدا کردن یک تولید کننده مناسب و یا شرکت تامین کننده معتبر، دریافت کمک از شرکت‌های تجاری است. کارشناسان شرکت‌های تجاری و بازرگانی با توجه به سفرهایی که به دیگر کشورها دارند، می‌توانند تولید کنندگان و تامین کنندگان مناسب دستگاه ایکس ری را شناسایی کرده و به شما معرفی کنند.

در صورتی که واردکنندگان در محاسبه کدتعرفه گمرکی دستگاه ایکس ری اشتباه کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

چنانچه، واردکنندگان در زمان واردات دستگاه ایکس ری اشتباه کنند، ممکن است حتی کالای آن‌ها به عنوان کالای قاچاق شناخته شود و یا محبور به پرداخت خسارت‌های مالی زیادی شوند. به همین دلیل است که کسب اطلاعات کافی پیش از اقدام به واردات و ترخیص کالا ضرورت دارد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-5-26
0 383

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ