واردات موز در ازای صادرات كشمش
واردات موز در ازای صادرات كشمش
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات موز در ازای صادرات كشمش

واردات موز در ازای صادرات كشمش

واردات موز در ازای صادرات كشمش ، اعطای یارانه به تولیدكنندگان كشمش

حجتی گفت:دولت با اختصاص پنج هزار ریال یارانه به تولیدكنندگان در ازای هر تولید هر كیلو كشمش و تعیین و برخورداری ازتعرفه ترجیحی برای واردات موز در ازای صادرات كشمش، ازصادركنندگان حمایت می كند.

واردات موز با كشمش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  وزارت جهاد كشاورزی، محمود حجتی در جلسه هم اندیشی و اتخاذ تصمیم لازم برای محصول كشمش در سال جاری كه با حضور معاونین وزیر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای سازمان های جهاد كشاورزی تولیدكننده انگور و كشمش و همچنین نمایندگان تشكل‌های تولیدكننده و كارخانه های فرآوری این محصول برگزار شد، تصریح كرد:تولید محصولات كشاورزی علاوه بر رعایت روش های بهره وری از جمله استفاده از شیوه های نوین آبیاری و ارقام پربازده، باید تقاضامحور و بازارپسند باشد و سلیقه مشتری در همه مراحل تولید از جمله ارقام، فرآوری و بسته بندی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهاد كشاورزی با تاكید بر این كه تولید و عرضه كالاهای كشاورزی باید به صورت «زنجیره ای» انجام شود، اظهار داشت: نهادسازی برای تولیدات انبوه و اقتصادی بخش كشاورزی ضروری است.

حجتی با اشاره به این كه در زنجیره تولید محصولات كشاورزی، نهاده ها با قیمت مناسب تامین و بدون تحمیل هزینه های واسطه گری در اختیار تولیدكنندگان قرار می گیرد، گفت:لازم است زنجیره تولید انواع محصولات كشاورزی ترسیم و با شناسایی حلقه های مفقوده، نسبت به رفع نقایص اقدام شود.

بیشتر بدانید :

وی با بیان اینكه ظرفیت های قابل توجه و بازارهای جدیدی برای عرضه محصولات كشاورزی وجود دارد، تاكید كرد: بخش عمده ای از محصولات باغی از جمله كشمش، پسته و زعفران با هدف صادرات تولید می شود و ضرورت دارد تولید و عرضه این محصولات متناسب با نیاز بازارهای هدف و در زنجیره صورت گیرد.

وزیر جهاد كشاورزی تقویت عرضه محصولات كشاورزی در بورس كالا را ضروری برشمرد و افزود: درحال حاضر، محصولات ذرت و جو به طور كامل و همچنین محصولاتی نظیر پسته و زعفران نیز در بورس كالای كشاورزی عرضه می شود.

حجتی با اشاره به اینكه سیاست های حاكم و ناظر اقتصادی دولت، پایین آوردن سود تسهیلات بانكی است، از تعیین سود 15 درصدی برای تسهیلات فعالیت های بخش كشاورزی خبر داد و گفت: این نرخ سود پایین ترین نرخ سود تسهیلات اعطایی است ولی برای اقتصادی و قابل رقابت شدن تولیدات كشاورزی، تسهیلات بخش كشاورزی باید با سود كمتر از این در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

وی، سود تسهیلات بانكی بخش كشاورزی كشورهای منطقه از جمله آذربایجان و تركیه را 3 تا 4 درصد عنوان كرد و افزود: كاهش نرخ تورم و تناسب نرخ سود تسهیلات با نرخ تورم از سیاست های اقتصادی دولت است.

وزیر جهاد كشاورزی خاطرنشان كرد: دولت با اختصاص پنج هزار ریال یارانه به تولیدكنندگان در ازای هر تولید هر كیلوگرم كشمش و همچنین تعیین و برخورداری از تعرفه ترجیحی برای واردات موز در ازای صادرات كشمش، از باغداران و صادركنندگان این محصول حمایت می كند.

حجتی بر لزوم اصلاح روش های تولید انگور و شیوه های نگهداری، فرآوری و فروش محصول كشمش تاكید كرد و گفت: روش سنتی خرید تضمینی كشمش از سوی سازمان تعاون روستایی با مشاركت تولیدكنندگان و تشكل ها و صنایع مرتبط باید تغییر و سازمان تعاون روستایی نیز باید از تشكیل نهادها در این زمینه حمایت كند.

وی با بیان اینكه بازار كشمش همچون پسته و زعفران باید به سمت تثبیت قیمت ها حركت كند، اظهار داشت: روسای سازمان های جهاد كشاورزی استان ها باید نسبت به شناسایی و رفع مشكلات تولید، فرآوری و بازاررسانی محصول كشمش اقدام كنند.

در این جلسه، معاون امور باغبانی وزارت جهاد كشاورزی نیز اظهار داشت:در حال حاضر، 75 میلیون تن انگور در دنیا تولید می شود كه از این میزان یك میلیون و 100 هزار تن كشمش به دست می آید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1474

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ