واردات و ترخیص جوهر
واردات و ترخیص جوهر
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص جوهر

با توجه به اینکه کشورها توانایی ساخت و تولید انواع مختلفی از کالاها را دارند اما همواره برای تامین نیاز کلی به واردات روی می آورند. واردات و ترخیص جوهر نیز یکی از کالاهای مهمی است که در کشور ایران توسط بازرگانان و تجار انجام می گیرد. جهت آشنایی با واردات پیگمنت جوهر با ما همراه باشید.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های معتبر است که با داشتن گروهی مجرب و کاربلد کلیه امور واردات کالا را از ثبت سفارش گرفته تا حمل و نقل و ترخیص در گمرکات کشور را انجام می دهد و تجربه خوبی برای بازرگانان و دیگر افراد فراهم می کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با پیگمنت جوهر آشنا کنیم و به توضیح شرایط و مراحلی بپردازیم که بازرگانان باید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشند تا روند ترخیص را به صورت قانونی به انجام برسانند. اگر قصد واردات پیگمنت جوهر را دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ترخیص-جوهر-از-گمرک پیگمنت جوهر و واردات آن

 

پیگمنت جوهر از جمله مواد اولیه مهم در صنایع مختلف به شمار می آید که به روش های پودری، سفید و رنگی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد آن در بیشتر مواقع برای محصولات روغنی و یا نامحلول است. از دیگر کاربردهای پیگمنت می توان به تولید محصولات مختلفی نظیر روکش ها، پوشش های پودری، رنگ ها اشاره کرد. پیگمنت جوهر دارای رنگدانه های آلی است و واکنش شیمیایی بهتری دارد.

واردات پیگمنت جوهر از کشورهای مختلف به ایران انجام می شود و بازرگانان با تعیین حوزه فعالیت خود می توانند واردات این کالا را آغاز کنند. مهم ترین امر در این مسیر توجه به مراحل و قوانینی است که در این مسیر توسط دولتمران و سازمان گمرکی وضع شده است.

ترخیص پیگمنت جوهر مراحل واردات پیگمنت جوهر

 

برای واردات پیگمنت جوهر لازم است بازرگانان و تجار مراحل زیر را انجام دهند تا ورود قانونی کالا به گمرکات کشور میسر شود و ترخیص آن آغاز گردد.

 

دریافت کارت بازرگانی

 

اولین مرحله برای واردات کالا دریافت کارت بازرگانی است که تجار برای داشتن آن باید اقدام کنند و با کمک این کارت مجوزی خواهند داشت که روند تجارت برون مرزی را تجربه کنند و از یک سری مزایای دیگر برخوردار شوند. به طور کلی کارت بازرگانی دارای دو نوع حقیقی و حقوقی است.

 

انتخاب حوزه فعالیت

 

تاجر و بازرگان باید محل فعالیت خود را مشخص کند این بدان معنی است که تاجر قرار است تنها با یک کشور خاص وارد تجارت و معامله شود یا معامله با چند کشور را پرسود می بیند.

 

شناخت قوانین و مقررات

 

شناخت قوانین تجاری و حقوقی برای واردات پیگمنت جوهر اهمیت دارد. یک تاجر یا توجه به تغییر قوانین و بخشنامه هایی که در خصوص مجاز و ممنوعیت های کالاها ارائه می شود، باید به صورت آگاهانه و با دقت نسبت به قوانین واردات کالا را انجام دهد.

 

درخواست پیش فاکتور

 

پس از اینکه تاجر نوع برند، کشور مورد نظر خود را انتخاب کرد، از فروشنده درخواست پیش فاکتور می کند، در پروفرما یا همان پیش فاکتور کلیه اطلاعات مرتبط با پیگمنت جوهر درج شده است.

 

ثبت سفارش کالا

 

یکی از مهم ترین مرحله از واردات کالا به ثبت سفارش کالا مرتبط می شود که در این مرحله تاجر باید در سامانه جامع تجارت کالای خود را ثبت کند و منتظر جواز ورود کالا بماند.

 

تخصیص ارز

 

تجار و بازرگانان باید نسبت به تهیه ارز به بانک مراجعه کنند و با ارائه مدارک مورد نیاز ارز ترجیحی یا دولتی دریافت نمایند.

 

بیمه و حمل و نقل

 

زمانی که کلیه مراحل بالا به درستی انجام شد، تجار وارد مرحله بیمه و حمل و نقل واردات پیگمنت جوهر می شوند که در این صورت باید با فروشنده برای حمل کالا به نتیجه و توافق برسند. بیمه کالا نیز تنها برای جلوگیری از خسارت به کالا هنگام حمل و نقل انجام می گیرد.

 

ترخیص کالا

 

آخرین مرحله از واردات کالا که می توان گفت یکی از تخصصی ترین و پیچیده ترین مرحله است، به ترخیص کالا مرتبط می شود که تاجر با توجه به تجربه و تخصص خود مراحل را سپری کند یا در صورت نیاز نماینده قانونی بگیرد و کلیه کارهای ترخیص را به وی بسپارد.

 

تعرفه گمرکی واردات پیگمنت جوهر

 

زمانی که پیگمنت جوهر وارد گمرک می شود براساس مرحله ای که طی می کند، تاجر یا نماینده قانونی وی نسبت به کالا هزینه ای را به گمرک و مالیات مرتبط با آن پرداخت می کند. به کلیه این هزینه ها تعرفه گمرکی می گویند.

با مشخص شدن کد تعرفه ای که به کالای وارداتی تعلق می گیرد، تاجر این کد را باید به بازرسین ارائه دهد و در صورت هر گونه اشتباه در ارائه این کد، خسارت مالی و زمانی زیادی بر بازرگان وارد می شود.

علاوه بر هزینه های تعرفه گمرکی هزینه های دیگری نیز باید توسط تاجر جهت واردات پیگمنت جوهر باید پرداخت شود که از جمله آن ها می توان به کرایه انبارداری، هزینه تخلیه و بارگیری، هزینه آزمایشگاه، هزینه حمل و نقل و هزینه بازرسی های مختلف اشاره کرد.

 

اطلاعات درج شده در پروفرمای واردات پیگمنت جوهر

 

زمانی که تاجر به فروشنده مورد نظر خود درخواست پروفرما می دهد، در این سند مهم اطلاعات کالا ثبت و درج می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شماره و تاریخ صدور پروفرما و تاریخ اعتبار آن: این موضوع در واقع حاکی از تاریخ شروع و پایان معامله تجاری بین دو طرف است.
  • نام و آدرس کامل فروشنده: اطلاعاتی از قبیل نام دقیق و کامل در این پروفرما باید درج شود تا در صورت هر گونه مشکل یا اختلاف بتوان به راحتی پیگیر موضوع شد.
  • نام و آدرس کامل خریدار: همین امر هم در مورد خریدار صدق می کند و باید اطلاعات خریدار در این پروفرما درج شود.
  • مشخصات دقیق کالا: در این بخش باید به تعداد، مقدار، وزن خالص و ناخالص،، شماره تعرفه گمرکی ذکر شود.
  • مبلغ پروفرما: میزان هزینه پروفرما به علاوه نوع ارز به همراه قیمت واحد، هزینه بسته بندی و هزینه حمل ذکر می شود.
  • مشخص شدن وظایف: همچنین در این سند مهم وظیفه و مسئولیت دو طرف معامله به صورت دقیق ذکر می شود.
  • مبدا و مقصد نهایی: محل بارگیری و تخلیه به صورت دقیق بیان می شود.
  • وسیله حمل کالا، نحوه پرداخت وجه کالا و کشور سازنده پیگمنت جوهر در این پروفرما اهمیت زیادی دارد.
تخصیص ارز و انتخاب نوع پرداخت واردات پیگمنت جوهر

 

برای واردات پیگمنت جوهر به گمرکات کشور لازم است پس از توافق در خصوص معامله تجاری لازم است خریدار نسبت به پرداخت کالا به فروشنده اقدام کند. عوامل مختلفی نظیر فاصله کشورها، روابط دیپلماسی و سیاسی ممکن است بر روی نقل و انتقالات پولی تاثیر بگذارد.

به همین دلیل پرداخت وجه به صورت بین المللی به چهار دسته زیر تقسیم بندی می شود:

انتقالات بانکی و حواله ای

یکی از رایج ترین روش های پرداخت که تجار برای واردات کالاهای خود همچون واردات پیگمنت جوهر استفاده می کنند، انتقالات بانکی است که در این روش خریداری باید مبلغی را پیش از ارسال کالا به حساب فروشنده واریز کند.

پرداخت توسط چک های بانکی

در این روش خریدار چک را با تاریخ مشخص به فروشنده می دهد و در صورت رسیدن تاریخ مورد نظر فروشنده چک را به بانک می برد و بانک نیز مبلغ چک را به حساب فروشنده واریز می کند.

وصول اسنادی

 

در این روش فروشنده پس از اینکه کالا را به مقصد خریدار ارسال کرد، مدارک و اسناد مربوط به کالا را برای دریافت وجه به بانک می دهد و بانک هم پس از بررسی معادل هزینه ای که معامله شده به فروشنده پرداخت می کند.

اعتبارات اسنادی

در این روش بانک تاجر و بازرگان وعده پرداخت مبلغ صورتحساب را به فروشنده می دهد و متعهد می شود اگر خریدار به وعده پرداخت خود عمل نکند، به جای خریدار خود بانک هزینه را پرداخت می نماید.

راه های پیدا کردن فروشنده یا تامین کننده مناسب پیگمنت جوهر

 

اگر تاجر یا بازرگان هستید و برای واردات پیگمنت جوهر نمی دانید از کجا فروشنده معتبری را پیدا کنید، پینشهاد می کنیم از طریق روش های زیر این مسیر را طی نمایید:

  • بازاریابی و شناسایی از طریق حضور در هیئت های تجاری
  • استفاده از فضای گسترده اینترنت
  • حضور در نمایشگاه ها و سایت های نمایشگاه های بین المللی

با امتحان کردن هر کدام از این روش ها می توانید فروشنده یا تامین کننده کالای مورد نظر خود را پیدا کنید. راه دیگر نیز سپردن کلیه امور وارداتی و پیدا کردن فروشنده توسط کارشناسان و مشاورین گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان است که فعالیت گسترده و موفقی در این زمینه دارند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-4-17
0 311

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ