واردات و ترخیص کربنات کلسیم
واردات و ترخیص کربنات کلسیم
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص کربنات کلسیم

آیا تا به حال در مورد واردات و ترخیص کربنات کلسیم کوت شده چیزی شنیده اید؟ کربنات کلسیم کوت شده یک شکل خاص از پودرهای میکرونیزه شده کربنات کلسیم می باشد که در صنایع مخصوص به خود بسیار پر کاربرد می باشد. می توان گفت که این ترکیبات در برابر بقیه کربنات کلسیم ها دارای مشخصات و ویژگی های منحصر به فردی می باشند به این دلیل از آن در برخی از صنایع به صورت ویژه استفاده می نمایند.

ترخیص کربنات کلسیم از گمرک واردات و ترخیص کربنات کلسیم کوت شده

 

واردات کربنات کلسیم کوت شده برای واردکنندگان بسیار دارای اهمیت است و همواره سعی می کنند که کربناتی را وارد کشور کنند که دارای کیفیت بسیار عالی باشد چون این ترکیبات معدنی در صورتی که دارای درجه خلوص بالا باشد می تواند نقش بسیار پر رنگی در کاهش هزینه ها و کیفیت محصولات تولیدی داشته باشد.

کربنات کلسیم یک ماده معدنی است که برای محیط زیست و انسان هیچ گونه مشکلی به وجود نمی آورد. این ماده دارای اهمیت بسیار زیادی است و به دلیل به وجود نیامدن مشکل برای سلامت محیط زیست و انسان از آن در صنایع مختلفی مانند: صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی بسیار استفاده می کنند.

در صورتی که می خواهید واردات کربنات کلسیم کوت شده را انجام دهید ولی تجربه کافی در این زمینه را ندارید می توانید از یک شرکت بازرگانی که دارای افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه است کمک بگیرید.

 

کربنات کلسیم کوت شده چیست؟

 

کربنات کلسیم یک ماده بسیار پرکاربرد است که از آن در صنعت های زیادی مانند: تولید مواد غذایی، دارویی، لاستیک سازی، صنایع ساختمانی و….  استفاده می کنند. این ماده به تنهایی قابل استفاده نیست به این دلیل که کلوخه است و باید با استفاده از مواد خاص آن را به کربنات کلسیم کوت شده تبدیل کنند.

برای تولید کردن کربنات کلسیم کوت شده ز اسیدهای چرب برای پوشش دهی استفاده می کنند تا به حالت قطبی در بیاید و بتوان آن را با پلیمرها ترکیب کرد.

واجبی که آن را با نام های حنا زرد و نوره می شناسند یکی از داروهای بهداشتی پر مصرف است که از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند و دارای جایگاه بسیار بالایی است که از کربنات کلسیم کوت شده تولید شده است. رنگ سفید این دارو بهداشتی به دلیل داشتن کربنات کلسیم کوت شده است که در یک زمان بسیار کوتاه اثرگذاری خود را نشان می دهد.

محیط نگهداری این ماده باید خشک و خنک باشد و باید در محیطی که آن را قرار می دهید حتما یک تهویه مناسب وجود داشته باشد و درب کیسه های که کربنات را در آن می ریزید را محکم ببندید.

 

کاربرد کربنات کلسیم کوت شده

 

همانطور که گفته شد کربنات کلسیم در صنایع شیمیایی و دیگر صنایع دارای اهمیت و کاربرد بسیار زیادی است و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از سری کاربرد های این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از آن در صنایع تولید کفپوش و ورق پی وی سی استفاده می کنند
  • در صنایع تولید چسب چوب بسیار پر کاربرد است.
  • در تولید چرم مصنوعی از آن استفاده می شود
  • در تولید و تهیه لاستیک سازی و پلاستیک سازی بسیار کاربرد دارد.
  • برخی از کارخانجات تولیدی کابل و سیم هم در ساخت محصولات خود از آن استفاده می نمایند.
واردات کربنات کلسیم کوت شده چگونه است؟

 

معمولا مراحل واردات دارای مراحل مختلفی است پس برای انجام این مراحل شما باید یک منبع بسیار قابل اعتماد را برای انجام دادن این مراحل پیدا کنید که این مرحله دارای اهمیت بسیار ویژه ای است.

واردات کربنات کلسیم کوت شده باید از یک منبع بسیار مطمئن تامین شود و برای حفظ کردن کیفیت این ماده باید از روش حمل و نقل بسیار مناسب استفاده کنید. معمولا واردات کربنات کلسیم کوت شده را از طریق راه دریایی وارد کشور می کنند و معمولا وارد گمرک شهید رجایی بندر عباس می شوند.

در سال های گذشته به دلیل به وجود آمدن تحریم های اقتصادی واردات کربنات کلسیم کوت شده مانند واردات دارو از گمرک با چالش های زیادی روبرو شد که این مسئله بر روی بسیاری از صنایع ها هم تاثیر گذار بوده است. با توجه به توضیحات گفته شده باید بدانید که واردات این ماده دارای چالش های بسیار زیادی است که باید تجربه کافی برای واردات را داشته باشید تا بتوانید این مراحل را به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

واردات این ماده را می توانید از ترکیه و یا چین انجام دهید  چون دارای مواد بسیار با کیفیتی هستند و شما با پیدا کردن یک تامین کننده معتبر می توانید واردات کربنات کلسیم کوت شده را انجام دهید. واردات از کشور ترکیه بسیار مقرون به صرفه است.

 

قوانین و مراحل واردات کربنات کلسیم کوت شده

 

  • داشتن کارت بازرگانی یکی از اصلی ترین مراحل به حساب می آید
  • پیدا کردن یک تامین کننده مطمئن
  • دریافت پروفرما از فروشنده
  • ثبت پروفرما از فروشنده
  • ثبت کردن پروفرما در سامانه جامع تجارت
  • ثبت نام نمودن در سامانه جامع تجارت ایران
  • تکمیل کردن اطلاعات اولیه و ثبت کردن کارت
  • ورود به سیستم
  • تکمیل تمامی اطلاعات درخواست شده
  • دریافت مجوزهای لازم
  • دریافت کد ثبت سفارش کالا
  • ارسال کردن حواله
  • ترخیص کالا

داشتن کارت بازرگانی یکی از اصلی ترین مراحل واردات به حساب می آید چون در صورتی که شما دارای کارت بازرگانی نباشید اجازه واردات کالا به شما داده نمی شود. کارت  بازرگانی  دارای  دو نوع حقیقی و حقوقی است. کارت بازرگانی حقیقی به فرد وارد کننده داده می شود و کارت حقوقی به شرکت ها و هر کدام از این کارت ها دارای مراحل مختلفی است.

پروفرما یک سند رسمی است که فروشنده آن را صادر می کند و در آن اطلاعاتی مانند نام نشانی فروشنده و همچنین خریدار و کالاهای خریداری شده و تعداد و قیمت کل آن ها و زمان تحویل و مدت اعتبار پروفرما ثبت می شود.

معمولا پروفرما را بعد از انجام دادن مذاکرات مورد نیاز بین خریدار و فروشنده  و بعد از انجام معامله صادر می کنند. این سند اولین سند معامله بین المللی که تمامی شرایط در آن ذکر می شود از پروفرما در مراحل مجوز ثبت سفارش و گشایش اعتبار اسنادی و همچنین ترخیص کردن کالاها استفاده می کنند.

 

روش حمل و نقل کربنات کلسیم

 

انتخاب روش حمل و نقل کاملا توافقی است و معمولا با مذاکره با تامین کننده و خریدار مشخص می شود. شما با توجه به مبدا و مقصد کالاها می توانید یکی از روش های زمینی، هوایی؛ دریایی، ریلی را برای واردات کالاها انتخاب کنید. باید بدانید که کالاهای وارداتی از طریق هوایی معمولا بعد از گذشت یک هفته به کشور وارد می شود و روش های دریایی و زمینی ممکن است چند ماه طول بکشد.

 

اهمیت واردات کلسیم کربنات

 

واردات کالاها و مواد ها یک کسب و کار بسیار پر رونق در جهان محسوب می شود. کربنات کلسیم کوت شده یکی از ماده های است که در برخی از کشورها با کمبود آن مواجه هستند و به اجبار باید آن را از کشور های دیگر وارد کنند. از این ماده معمولا در صنعت های مختلفی استفاده می شود.

کربنات کلسیم معمولا توسط شرکت های بازرگانی مانند شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان به کشور وارد می شوند و بعد از پشت سر گذاشتن مراحل و قوانین گمرک به دست صنایع مختلف می رسد. امروزه به دلیل وجود تحریم واردات این موادها با چالش های بسیار زیادی روبرو است.

کالاهای وارداتی معمولا به صورت مستقیم به دست تجارها و مصرف کنندگان نمی رسند بلکه در ابتدا به گمرک تحویل داده می شوند و بعد از آن شما باید آن را از گمرک تحویل بگیرید. برای ترخیص کالاها ممکن است شما با هزینه های بسیاری روبرو شوید که این هزینه ها شامل: هزینه بیمه، گمرک، بازرسی کالا، هزینه حمل و نقل و همچنین تخصیص ارز است.

 

جمع بندی

 

یکی از دغدغه های اصلی واردکنندگان کربنات کلسیم پیدا کردن یک فروشنده قابل اطمینان است که باید این کار را به افراد متخصص بسپارید تا بتوانند این فروشندگان را پیدا کنند و این موارد را با یک قیمت بسیار مناسب از آن ها خریداری نمایند.

همانطور که می دانید واردات کربنات کلسیم کوت شده دارای مراحل و چالش های است که برای انجام این مراحل شما باید دارای تجربه کافی باشید برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید واردات کالا  را مطالعه نماید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاورید و  یا حتی می توانید با مشاوران تیم حرفه ای پرشین تجارت تماس بگیرید و اطلاعات بسیار مفیدی را دریافت کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده باید بدانید که واردات دارای مراحل گسترده و پیچیده ای است که به تجربه و دانش نیاز دارد که برای این که این مراحل به خوبی انجام گیرند بهتر است از شرکت های بازرگانی کمک بگیرید. با استفاده از دانش و اطلاعات به روز این شرکت ها می توانید تمامی مراحل را با موفقیت انجام دهید

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-7-1
0 153

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ