واردات کاشی و سرامیک
واردات کاشی و سرامیک
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات کاشی و سرامیک

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، واردات کاشی و سرامیک از کشورهای توسعه یافته انجام می گیرد، اگرچه کشور ایران از دیرباز کاشی  و سنگ های منحصر به فردی برای ساخت بنای بیرونی و داخلی استفاده می کنند، اما امروزه با مدرن شدن سبک زندگی، بیشتر اقشار جامعه به کاشی و سرامیک های مدرن و زیبا تمایل دارند.

در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع واردات کاشی و سرامیک آشنا کنیم و به توضیح قوانین و مقرارت و تشریفات گمرکی آن بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

کاشی

 

تعرفه گمرکی محصولات کاشی و سرامیک

با توجه به  اینکه حقوق ورودی واردات کاشی و سرامیک به ایران 55 درصد است طبق قوانین اگر فرد یا شرکتی به صورت قاچاق و غیر از راه های قانونی اقدام به وارد کردن کاشی و سرامیک کند، تخلف کرده و مطابق با قوانین با فرد یا شرکت متخلف برخورد می شود.

واردات انواع کاشی و سرامیک از قبیل پرسلانی، کریستال، لعاب دار، بدون لعاب، امپرادور و … از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، فنلاند، هند به کشور ایران صورت می گیرد.

تعرفه گمرکی برای محصولات کاشی و سرامیک ( کاشی و سرامیک بدون درز، کاشی یا چاپ رنگی، کاشی و سرامیک با چاپ دیجیتالی، سرامیک ضد اسید) که در ردیف کالاهای 10 می باشد به قرار زیر است:

69072100

6972200

69723000

69073000-9

برای شروع واردات کاشی و سرامیک فرد یا شرکت وارد کننده باید یک سری مراحل را طی کند که اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  • ثبت محصول مورد نظر خود در سایت سفارش کالاهای وارداتی
  • مبادرت به خرید کاشی یا سرامیک
  • انتقال محموله و خرید از خریدار به گمرک ایران
  • مسیر قانونی ترخیص کالا با رسیدن محموله به گمرک ایران طی می شود.

 

برای ترخیص کالا در کوتاه ترین زمان و با صرف کم ترین هزینه می توانید با کارشناسان بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی های لازم را به صورت تخصصی دریافت کنید.

برای اطلاع از ” واردات لوله فولادی” کلیک کنید.

به طور کلی برای ترخیص کالای وارداتی تهیه اسناد و مدارک طبق قوانین و تشریفات گمرکی لازم و ضروری است که در ادامه چند مورد از آن ها را ذکر می کنیم:

  • بارنامه: اطلاعات لازم در خصوص کاشی و سرامیک
  • ترخیصیه: تسویه واردکننده با شرکت حمل کننده بار
  • پروفرما: اطلاعات لازم در خصوص فروشنده کاشی و سرامیک
  • بیمه نامه
  • ثبت سفارش: تایید وزارت بازرگانی
  • گواهی بازرسی: تایید کاشی ثبت شده در سایت با کاشی های وارد شده به گمرک ایران
  • گواهی مبدا: اطلاعات مرتبط با کشور تولید کننده کاشی و سرامیک
  • لیست عدل بندی: نحوه چینش کاشی در بار

با تهیه مدارک بالا می توانید برای انجام ترخیص و حمل و نقل اقدام کنید، به این صورت که اظهارنامه واردات کاشی و سرامیک با کد 111 و 112 که حاوی اطلاعاتی است که باید توسط خریدار نوشته و ثبت شود.

بررسی محموله توسط بازرسان گمرک و بررسی صلاحیت خریدار انجام و با قبول بازرسی شماره ثبت یا کوتاژ برای تعیین مسیریابی ( سبز، زرد و قرمز) صورت می گیرد.

پس از ارزیابی قرار گرفتن اظهارنامه واردات کاشی و سرامیک و سبز شدن مسیر، مجوز نهایی برای خروج محموله به ترخیص کار داده می شود.

اما در صورتی که تناقضی در اظهارنامه های ارائه شده باشد، علاوه بر بررسی مجدد مدارک و اظهارنامه مابقی مراحل باید طی شوند تا مجوز نهایی برای ترخیص بار به فرد یا شرکت خصوصی اخذ شود.

 

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-9-15
0 1333

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ